Arafat overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 06 nov 2004 14:50

kurtyo schreef:Probleem ligt echter niet alleen bij de Palestijnen. Vergeet dat niet...

joodse lobby in amerika?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 nov 2004 15:12

kurtyo schreef:
Probleem ligt echter niet alleen bij de Palestijnen. Vergeet dat niet...

Bij wie ligt het probleem dan? Israël heeft zich meerdere malen coöperatief opgesteld om te komen tot een vredesverdrag. Tot nu toe is Arafat weigerachtig geweest om een handtekening te zetten of om overeengekomen punten daadwerkelijk uit te voeren.

sela

Berichtdoor sela » 06 nov 2004 15:14

Sabra schreef:
kurtyo schreef:
Probleem ligt echter niet alleen bij de Palestijnen. Vergeet dat niet...

bij de media die zich per m2 verdringen en alles uitvergroten wat daar gebeurd?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 15:27

Het is altijd weer opvallend hoe eenzijdig Sabra het hele gebeuren bekijkt en dan als door een wesp gestoken reageert als je niet zijn invalshoek kiest en alle kritiek afdoet als onwetendheid.

Ik bespeur daarin een zekere regelmaat en een partijdigheid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 06 nov 2004 15:59

Optimatus,
Jouw werkelijkheid is niet de mijne. Jij hebt wat algemene humanistische gedachten over de intenties van leiders zoals Arafat. Ik dacht dat je van de week wel een grote shock zou hebben gekregen en nog niet hersteld zou zijn. Maar jij koert rustig verder, het denken van de linkse kerk moet toch op zijn minst haarscheurtjes vertonen, maar jij gaat gewoon door. De Oslo accoorden en nog meer overeenkomsten en dan moet in het Midden-oosten goed gaan. Snap je het werkelijk niet?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 16:02

Aha, het stigmatiseren gaat door.

Dat een minderheid van islamieten walgelijk doet, betekent niet dat alle islamieten walgelijk zijn.

Zijn de tijden van Dr. Joseph Goebbels weer aangebroken? Die Islamer sind unser Unglück? Deutsche werht Euch, kauft nicht von Islamern?

En hou nou eens op met dat gewauwel over de linkse kerk. Da's een term die tegenwoordig overal voor wordt gebruikt om maar aan te geven dat je lekker ver rechts bent. Linkse kerk versus rechtse moskee dan maar?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 nov 2004 16:15

Optimatus kom eens met daadwerkelijk inhoudelijke on-topic argumenten.

Ik mag dan misschien niet onpartijdig zijn, ik heb in ieder geval kennis van zaken, en zodoende kan ik daadwerkelijk inhoudelijk argumenteren. Jij echter hebt totaal geen besef van alle historische feiten en zodoende kun ben jij totaal niet constructief bezig in deze discussie.

Ik heb je al meerdere malen opgeroepen om je in te lezen, zowel publiekelijk als privé, maar tot nu toe heb je dat geweigerd. Ik wil best met je discussieren hierover, maar ik word een beetje moe om te reageren om generale opmerkingen.

Daarom wil ik je voorstellen om je literatuur ter beschikking te stellen. Zelf kun je bijvoorbeeld kijken op http://www.haaretzdaily.com, dat is een linkse Israëlische krant, http://www.israelnationalnews.com, een rechts Israëlisch radiostation, http://www.eenanderjoodsgeluid.nl, de naam zegt voldoende, http://www.chaifriends.com, een stichting die zit inzet voor slachtoffers van geweld, http://www.stopdebezetting.nl, een pro-Palestijnse stichting.

Dit zijn een aantal bronnen, zowel pro-Israëlische bronnen als Israël kritische bronnen als pro-Palestijnse bronnen.

Lees dit door en ga dan inhoudelijk mee discussieren ipv vanuit je ivoren toren zogenaamd objectief commentaar te geven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 16:29

Het probleem is dat mijn boeken in mijn boekenkast staan.

Hier wat titels:
Paradoxen van modernisering (Hans van der Loo en Willem van Reijen)
Friede durch Sicherheit (LH Dr. Jörg Haider)
Comparative Government and Politics (Rod Hague and Martin Harrop)
World Politics (Bruce Russet and Harvey Starr)

Organisaties en partijen
Het CIDI
De Zentralrad der Juden in Deutschland
De PLO (Palestijnse Bevrijdingsorganisatie)
Een ander joods geluid (ik ook dus)
NRC Handelsblad
The New York Times
Christenen voor Israël

sela

Berichtdoor sela » 07 nov 2004 18:23

Afbeelding
ben benieuwd

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 nov 2004 19:16

Uitdaging aangenomen... Austria Felix, du Herz und Seele der Alpen

Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 08 nov 2004 05:55

Yael schreef:lijdt je aan zelfhaat caprice? (verziekte europa) je moet echt niet denken dat het in USA beter is dan hier omdat ze toevallig een christelijke president hebben.... :roll:

Dat is hem nu juist. Die Europeanen, en vooral de Nederlanders, een volk dat voorop loopt in het kwade, wil niets meer te maken hebben met het Christendom. Juist omdat Bush nog enigszins zijn leven in wil richten naar Gods Woord ziet men hem liever gaan dan komen.
Denk ook aan de grondwet, waarin men geeneens een verwijzing wil naar het Christendom. En Nederland liep voorop met zijn abortus, euthanasie en homohuwelijkwetgeving.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 08 nov 2004 09:36

Arafat is nog niet overleden hoor, ik weet niet of dat al is gepost maar vanochtend las ik in de Metro dat hij gewoon lijd aan nierfalen, hij heeft dus niet echt lang meer te leven maar hij is ook zeker nog niet dood!!!!

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 08 nov 2004 21:39

Ik vind het een beetje lachwekkend (als een boer die kiespijn heeft) dat het pro-Israel-volk altijd alle kritiek weerlegt met one-liners als 'Arafat is een terrorist'. Nou en? Dus hoeft er niks te gebeuren en kan Israel lekker ongestoord doorgaan met Palestijntje pesten? Het feit dat de kritiek op Israel wordt gespuid door de 'linkse kerk' komt doordat er al genoeg (en vaak ook terechte) kritiek is op de Palestijnen. Die kritiek is echter gruwelijk eenzijdig en vrijblijvend. En zolang Israel én Palestina weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen voor het vinden van een vreedzame oplossing van het conflict hebben ze beiden boter op hun hoofd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 21:54

Jij hebt het begrepen Socrates.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 22:00

Socrates schreef:Ik vind het een beetje lachwekkend (als een boer die kiespijn heeft) dat het pro-Israel-volk altijd alle kritiek weerlegt met one-liners als 'Arafat is een terrorist'. Nou en? Dus hoeft er niks te gebeuren en kan Israel lekker ongestoord doorgaan met Palestijntje pesten? Het feit dat de kritiek op Israel wordt gespuid door de 'linkse kerk' komt doordat er al genoeg (en vaak ook terechte) kritiek is op de Palestijnen. Die kritiek is echter gruwelijk eenzijdig en vrijblijvend. En zolang Israel én Palestina weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen voor het vinden van een vreedzame oplossing van het conflict hebben ze beiden boter op hun hoofd.

Ik wil best Israelkritisch, maar je moet onderscheid maken tussen Arafat en zijn medeterroristen en Israels beleid ten opzichte van de Palestijnen.
De motieven van zelfmoordaanslagers zijn zoveel mogelijk onschuldige Israelische burgers doden, terwijl de motieven van de Israelische regering terroristen uitschakelen zijn. Dat neemt inderdaad niet weg dat Israel wandaden in Palestijnse gebieden begaan heeft.

Wat betreft die vreedzame oplossing: weet je nog waarom het routekaartplan mislukt is? Omdat Palestijnse terroristen weer begonnen met aanslagen.

Ik zag net op het journaal dat Arafats vrouw flink tekeer is gegaan tegen Abbas en Qurei. Zij beschuldigde hen ervan Arafat levend te begraven door al over machtsovername te spreken.
Laatst gewijzigd door Tabitha op 08 nov 2004 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Terug naar “Archief”