Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Ik zou niet weten waar dat in de bijbel staat.
PeterD schreef:jas schreef:PeterD schreef:Bookman schreef:Ik bedoel dat ik nu zo'n beetje elke zondag aan moet horen dat het mogelijk is om levendgemaakt te zijn buiten Christus om. 'Missende mensen' worden zalig gesproken. Rechtvaardiging is de hoogste trap in de genade. Als je éé'n miljoenste puntje van Christus kent dan is genoeg.
Meer is niet nodig. Je kunt wedergeboren zijn, zonder gerechtvaardigd te zijn. God heeft de mens in de eeuwigheid al gerechtvaardigd.
ENZ.ENZ.ENZ. ( Tot hier de kerkelijke dwalingen)
Dit kan je niet menen! Dit is niet de leer die in de Ger Gem gebracht wordt. Als dit geleerd wordt, is dat idd een dwaalleer, en mag dit wat mij betreft de noemer Ger Gem niet meer dragen!
Ja, dat zegt hij toch ook, dat het een dwaalleer is? Maar het is wel zo hoor. Breek me de b niet open.
Ben blij dat ik er nog geen last van hem hier!!!
Bookman schreef:Beste PeterD,
Ik meen het wel degelijk. Het is realiteit. En de mensen genieten van al die Venema verhaaltjes. Van wat hij allemaal wel niet zegt en gaat zeggen en gezegd heeft tegen de Heere. En dat hij eens naast een 'vrouwtje'gaat zitten in de bank om aan haar te vragen of ze het weet dat ze het kistje van haar kind in het graf heeft laten zakken.
Btw het valt altijd op dat die zogenaamde doorgeleide zware dominees altijd naast vrouwtjes gaan zitten. En dat kistje. Ja dat weet zo'n moeder nog. Het is walgelijk. En het doet er niet toe of zo'n man nu wel of niet in de hemel is, zijn preken zijn AFSCHUWELIJK!!!!!!!!!!!!!
PeterD schreef:Bookman schreef:Beste PeterD,
Ik meen het wel degelijk. Het is realiteit. En de mensen genieten van al die Venema verhaaltjes. Van wat hij allemaal wel niet zegt en gaat zeggen en gezegd heeft tegen de Heere. En dat hij eens naast een 'vrouwtje'gaat zitten in de bank om aan haar te vragen of ze het weet dat ze het kistje van haar kind in het graf heeft laten zakken.
Btw het valt altijd op dat die zogenaamde doorgeleide zware dominees altijd naast vrouwtjes gaan zitten. En dat kistje. Ja dat weet zo'n moeder nog. Het is walgelijk. En het doet er niet toe of zo'n man nu wel of niet in de hemel is, zijn preken zijn AFSCHUWELIJK!!!!!!!!!!!!!
Beste Bookman,
Ik begrijp dat je behoorlijk gefrustreerd bent, maar pas op met uitspraken als hierboven. Ik heb ook wel eens verschrikkelijk af lopen geven over een bepaalde predikant. Tot ik het tegen de verkeerde deed, één die juist was gegrepen door middel van de preek van de dominee die ik afkraakte.
Sindsdien ben ik er voorzichtig mee. Het blijft een mens, en er worden toch vaak mensen door gegrepen.
Daarnaast, ieder kind van God is als zijn oogappel. Pas op met het aanraken van die oogappel!
wozz schreef:Toch vraag ik me nog wel af hoe thuislezers omgaan met het Heilig Avondmaal, waar zielen gespijzigd en gelaafd worden. Gaat men dan wel naar een kerk? Of viert men het Heilig Avondmaal helemaal niet? Weet iemand dat?
wozz schreef:wozz schreef:Toch vraag ik me nog wel af hoe thuislezers omgaan met het Heilig Avondmaal, waar zielen gespijzigd en gelaafd worden. Gaat men dan wel naar een kerk? Of viert men het Heilig Avondmaal helemaal niet? Weet iemand dat?
Laat ik het nog maar een keer lanceren. Weet iemand dit?
wozz schreef:wozz schreef:Toch vraag ik me nog wel af hoe thuislezers omgaan met het Heilig Avondmaal, waar zielen gespijzigd en gelaafd worden. Gaat men dan wel naar een kerk? Of viert men het Heilig Avondmaal helemaal niet? Weet iemand dat?
Bookman schreef:wozz schreef:wozz schreef:Toch vraag ik me nog wel af hoe thuislezers omgaan met het Heilig Avondmaal, waar zielen gespijzigd en gelaafd worden. Gaat men dan wel naar een kerk? Of viert men het Heilig Avondmaal helemaal niet? Weet iemand dat?
Het Heilig Avondmaal wordt daar niet gevierd. Ik weet van een ouderling GGN uit Alblasserdam dat daar in het verleden thuislezers tot het H.A. werden toegelaten door Ds. F. Mallan. Persoonlijk vind ik dat als je thuislezer bent, je ook moet accepteren dat je van de sacramenten verstoken bent. Niemand kan één dominee of kerkenraad verplichten om dat toe te staan. Een familielid van mij is opgegroeid bij thuislezers maar destijds wel gedoopt door Ds. L. Boone te Terneuzen. Dat is kerkrechterlijk niet helemaal te rijmen. Maar ja.....
Aragorn schreef:Bookman schreef:wozz schreef:wozz schreef:Toch vraag ik me nog wel af hoe thuislezers omgaan met het Heilig Avondmaal, waar zielen gespijzigd en gelaafd worden. Gaat men dan wel naar een kerk? Of viert men het Heilig Avondmaal helemaal niet? Weet iemand dat?
Het Heilig Avondmaal wordt daar niet gevierd. Ik weet van een ouderling GGN uit Alblasserdam dat daar in het verleden thuislezers tot het H.A. werden toegelaten door Ds. F. Mallan. Persoonlijk vind ik dat als je thuislezer bent, je ook moet accepteren dat je van de sacramenten verstoken bent. Niemand kan één dominee of kerkenraad verplichten om dat toe te staan. Een familielid van mij is opgegroeid bij thuislezers maar destijds wel gedoopt door Ds. L. Boone te Terneuzen. Dat is kerkrechterlijk niet helemaal te rijmen. Maar ja.....
En ik denk dat het principieel eigenlijk ook niet te rijmen is met het thuislezerschap toch? Want waarom zou je deel willen hebben aan de bediening van de sacramenten in een kerk terwijl je gelooft dat er in de kerken geen zuivere bediening meer is?
Bookman schreef:Aragorn schreef:Bookman schreef:wozz schreef:wozz schreef:Toch vraag ik me nog wel af hoe thuislezers omgaan met het Heilig Avondmaal, waar zielen gespijzigd en gelaafd worden. Gaat men dan wel naar een kerk? Of viert men het Heilig Avondmaal helemaal niet? Weet iemand dat?
En ik denk dat het principieel eigenlijk ook niet te rijmen is met het thuislezerschap toch? Want waarom zou je deel willen hebben aan de bediening van de sacramenten in een kerk terwijl je gelooft dat er in de kerken geen zuivere bediening meer is?
Klopt. Is ook niet te rijmen. Ik weet uit ervaring het verlangen naar de sacramenten bij thuislezen, maar heb me in die tijd nooit tot een kerkenraad gewent om deel te mogen nemen.
jas schreef:... Was het niet zoiets?
Moeten onze kinderen dan niet gedoopt worden? Door wie? Door wie moeten ze dan gedoopt worden? In een kerk waar de waarheid niet is? Huichelarij, afschuwelijke huichelarij. Dan staat u daar met uw kind en u zegt "Amen" op de vraag of u gelooft dat de waarheid in de Christelijke kerk daar geleerd wordt. Huichelarij! Ja, maar wat dan? Wat God u zegt, dat! En als onze kinderen dan ongedoopt blijven? Ze blijven niet ongedoopt. Als u ze niet laat dopen, dan is dat het gedoopt Zijn van uw kind.
kees61 schreef:jas schreef:... Was het niet zoiets?
Hoe het met het avondmaal zit, weet ik niet, maar over het dopen vond ik wel een stukje van Ds. Paauwe:Moeten onze kinderen dan niet gedoopt worden? Door wie? Door wie moeten ze dan gedoopt worden? In een kerk waar de waarheid niet is? Huichelarij, afschuwelijke huichelarij. Dan staat u daar met uw kind en u zegt "Amen" op de vraag of u gelooft dat de waarheid in de Christelijke kerk daar geleerd wordt. Huichelarij! Ja, maar wat dan? Wat God u zegt, dat! En als onze kinderen dan ongedoopt blijven? Ze blijven niet ongedoopt. Als u ze niet laat dopen, dan is dat het gedoopt Zijn van uw kind.
Het hele stuk is hier na te lezen: http://cbw.life.de/oudvaders/index.html#P waar zeven toespraken staan van Ds. Paauwe, over de NH kerk na 1816.
TheKeimpe schreef:
*SLIK*
Bij niet-dopen komt de naam van de Drie-enige God helemaal niet aan bod. Waar haalde deze man het lef vandaan om deze woorden te spreken?
jas schreef:Ja, er wordt nog wel eens iemand bekeerd maar dat komt niet door de preek die men hoort. God bekeert overal mensen, maar in de kerk niet meer dan elders. Integendeel denk ik zelfs. Ik zou wel willen dat er nog dominees waren als Paauwe, want hij was in elk geval recht in de leer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten