Praise en 'jeugdkerken'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

-Rianne-

Praise en 'jeugdkerken'

Berichtdoor -Rianne- » 01 okt 2002 19:59

Gaan jullie weleens naar praise-avonden?
Of naar ze zogenaamde jeugdkerken?
Zo ja, waarom wel en zo nee, waarom niet? Wat vinden jullier ervan?

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 02 okt 2002 09:03

Ik ben één keer (tevens de laatste) naar een Praise-avond van de EO geweest. Wat mij met name enorm tegenstond was het op commando applaudiseren en het verplicht gaan staan en met je armen zwaaien tijdens de muziek.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 02 okt 2002 09:41

Ik ben nog nooit naar een Praise avond geweest. Maar ik ga een keertje in oktober. Volgens mij is er eentje op 23 oktober? Of heb ik het mis?

Dan zal ik uitgebreid verslag geven hahahaha :lol:

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 02 okt 2002 09:51

Ik denk dat als ik zou gaan dat het commando tot applaudiseren mij ook heel erg tegen zou staan. Ik vind dat zoiets je niet opgelegd moet worden... als het uit de zaal komt dan moet het spontaan komen.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 02 okt 2002 09:52

hehehe als ik zou moeten staan/klappen en daarin geen zin in heb dan doe ik dat gewoon ook niet!

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 02 okt 2002 10:41

ik ben dr ook nog nooit heengeweest, en ook niet van plan het te doen. Ik vraag me nogsteeds af of zo'n manier wel de goede is om God te prijzen.( Nou krijgen we weer zo'n eo-jongerendag discussie;-) Maargoed, daarover verschillen de meningen nogal...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 okt 2002 12:20

TheKeimpe lijkt het wel leuk om een avondje te swingen. Maar daar misbruikt hij liever geen praise voor.

Stelling:
Praise is muzikaal gezien prut

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 02 okt 2002 12:50

janneke schreef: Ik vraag me nogsteeds af of zo'n manier wel de goede is om God te prijzennogal...

Ik vraag me af of het wel goed is als we zow sloom (zow somber) zoals in bepaalde kerken zingen/preken etc

Maar ik dwaal van het onderwerp af sorry :oops:

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 02 okt 2002 13:13

butterfly schreef:
Ik vraag me af of het wel goed is als we zow sloom (zow somber) zoals in bepaalde kerken zingen/preken etc

Maar ik dwaal van het onderwerp af sorry :oops:

er staat ergens in de bijbel (vraag me nie waar....heb t pas nog gehoord) iets over de manier van het zingen..kwam neer op langzaam enzow...misschien dat iemand me verder kan helpen?

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 02 okt 2002 13:35

oke ik ben benieuwd waar dat ergens in de bijbel staat

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 02 okt 2002 14:32

we zow sloom (zow somber
dat krijg je als de psalmen niet vanuit het hart beleefd worden. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de psalmberijming (1773) op hele noten. Hoe ouderwets dat misschien ook is :)

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 02 okt 2002 14:51

Ik ga zelf wel naar praise-avonden, en ja, klap ook mee :lol:
Het is een heel andere manier van God prijzen dan we in de kerk doen. Maar toch.. als je op zo'n praise avond bent en er is een band bij en iedereen zingt keihard mee... dan vind ik dat wel heel mooi. En leuk, de liedjes zijn mooi en leuk om te zingen.
Zo'n applaus, daar weet ik niet precies van wat ik ermee moet. Want ik vraag me dan af waar we precies voor klappen. Voor God? Of voor de band? Of om het mooie lied? Of misschien een beetje voor onszelf? Dat weet ik dus niet zeker.

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 02 okt 2002 14:59

[quote="butterfly"]Ik ben nog nooit naar een Praise avond geweest. Maar ik ga een keertje in oktober. Volgens mij is er eentje op 23 oktober? Of heb ik het mis?

Ja, klopt, in Bergum. Geen flauw idee waar dat ligt? Ik heb hier toevallig een overzicht liggen van Ronduit. Op 15 november is er ook eentje, daar ga ik heen :)

Doe maar verslag als je er geweest bent! Ik ben benieuwd naar je reactie.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 02 okt 2002 15:25

surfer schreef:
we zow sloom (zow somber
dat krijg je als de psalmen niet vanuit het hart beleefd worden. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de psalmberijming (1773) op hele noten. Hoe ouderwets dat misschien ook is :)

Er zijn er gelukkig nog meer surfer ;-)
Ouderwets? Nee, denk ik niet...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 02 okt 2002 15:28

-Rianne- schreef:Ik ga zelf wel naar praise-avonden, en ja, klap ook mee :lol:
Het is een heel andere manier van God prijzen dan we in de kerk doen. Maar toch.. als je op zo'n praise avond bent en er is een band bij en iedereen zingt keihard mee... dan vind ik dat wel heel mooi. En leuk, de liedjes zijn mooi en leuk om te zingen.
Zo'n applaus, daar weet ik niet precies van wat ik ermee moet. Want ik vraag me dan af waar we precies voor klappen. Voor God? Of voor de band? Of om het mooie lied? Of misschien een beetje voor onszelf? Dat weet ik dus niet zeker.

Een eerlijk verhaal...

Waar doe je het voor...daar moet je wel achter zien te komen denk ik! Maar dat is voor jou..

Zelf zal je mij niet op zo'n bijeenkomst zien. Hooguit om eens te zien of mn mening werkelijk waar is...
Ikzelf zou meer voor mn eigen plezier gaan, de sfeer, mn eigen vrij voelen, en dat vind ik niet de bedoeling.
Ikzelf denk op die manier God niet de eer te kunnen geven die Hij toekomt, en dan ben ik daar meer tot Zijn oneer dan tot Zijn eer...
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”