WWJD? Als Hij achter de pc zijn zegje zou kunnen zeggen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yezz
Verkenner
Verkenner

WWJD? Als Hij achter de pc zijn zegje zou kunnen zeggen?

Berichtdoor yezz » 05 nov 2004 22:18

Ik ben hier op dit web erg kort.. maar er zijn mij toch een aantal zaken opgevallen.. (buiten verschillende inzichtspunten) heb ik ook gezien dat er best wel opbouwend gereageerd wordt. Maar ook afbrekend, vijandig en misschien wel kwetsend.

In het kader van WWJD.. (en ik stel het mij gewoon voor hoor) Stel Jezus zit achter een pc en bezoekt dit forum.. Zouden wij het door hebben? of
zouden wij ook zo reageren tegen Hem???

Of, anders gezegd..Hoe zou Hij willen dat wij tegen elkaar zouden reageren?

Ik ben benieuwd

grtjsss
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 06 nov 2004 12:39

Zouden we het door hebben? Ik denk het niet, aangezien je er absoluut geen rekening mee houdt dat Hij hier ook is. Zouden wij ook zo reageren? Denk het wel, we blijven mensen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 nov 2004 12:59

Ik denk dat we ondanks de aanwezigheid van WWJD heel vaak gewoon voor eigen eer zouden gaan. Althans, ik wel.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 nov 2004 14:51

kzou het superleuk vinden, maar ik zou het niet geloven als iemand zou zeggen: Ik ben Jezus, jullie God!!!

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 06 nov 2004 15:47

Ik sluit me bij Yezz aan

dit is ook mijn ervaring.
Er zijn veel waardevolle discussies aan de gang.
Maar worden niet altijd even goede waardevolle antwoorden gegeven. Mensen nemen elkaar te letterlijk en denken niet even over een antwoord na, voor ze zelf iets gaan plaatsen, is mijn idee. En dit kan kwetsend overkomen, wat, denk ik, niet helemaal de bedoeling is van dit forum...
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 15:53

Volgens mij is ook Refoweb een vorm van "Waar twee of drie in Mijn Naam bijeen zijn..."

Zij het dat het bijeen zijn niet te letterlijk genomen moet worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 nov 2004 17:38

:mrgreen: Is voor mij een dubbele stel dat vraag hè :wink:

Stel dat hij zou bestaan, dan zou ik me voor kunnen stellen, dat hij zou vinden, dat we er globaal gezien een zootje van maken, en zou zeggen, dat we wat meer oog voor elkaar zouden kunnen hebben, en wat liefdevoller met elkaar om zouden kunnen gaan.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 06 nov 2004 19:33

Mja... ik ben me er van bewust dat ik snel in hatelijkheidjes verval, in een discussie, als ik weet dat die persoon niet anders dan ongelijk kan hebben.

Niet goed nee :|
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 07 nov 2004 00:06

Ik denk dat we het wel door zouden hebben als Jezus op dit forum zou schrijven.
Hij zou heel liefdevol schrijven, zoals geen ander kan.

HenkG
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor HenkG » 07 nov 2004 13:29

Jezus zou inderdaad liefdevol reageren. Maar dit kan wel heel confronterend zijn. Het kan als tweesnijdend zwaard zelfs ziel en geest splijten, aldus Zijn eigen Woord in Hebreeën 4.

Zoek vooral Zijn Geest en Zijn nabijheid om goed en kwaad te kunnen onderscheiden. Zeker als je het idee hebt dat iemand het totaal niet bij het rechte eind heeft.
JHWH - Ik ben

Ik ben Henk -Zijn beeltenis

HJ

Berichtdoor HJ » 07 nov 2004 16:20

Ik denk dat we het met Zijn meningen niet eens zouden zijn. Dat deden de Farizeërs ook niet, terwijl ze de ins en outs van De Bijbel kenden. Wij zijn niet beter dan die mensen toen.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 07 nov 2004 17:49

HJ schreef:Ik denk dat we het met Zijn meningen niet eens zouden zijn. Dat deden de Farizeërs ook niet, terwijl ze de ins en outs van De Bijbel kenden. Wij zijn niet beter dan die mensen toen.

hier ben ik het niet mee eens, wij zijn als het goed is toch allemaal christenen? wij proberen Jezus te volgen, wat wel moeilijk is en we doen nog veel verkeerd, maar ik denk niet dat wij zouden reageren als de schriftgeleerden.
Wij kennen Hem al, we leren nog steeds en maken fouten oke, maar de farizeers kenden Hem niet

sela

Berichtdoor sela » 07 nov 2004 17:57

HJ schreef:Ik denk dat we het met Zijn meningen niet eens zouden zijn. Dat deden de Farizeërs ook niet, terwijl ze de ins en outs van De Bijbel kenden. Wij zijn niet beter dan die mensen toen.

mooie reactie.

Rafaëlla
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rafaëlla » 07 nov 2004 18:20

Verander de wereld en begin bij jezelf.

Jezus liet door Zijn leven en door Zijn Godheid heen zien wat Hij bedoelt had toen Hij de schepping maakte.
Hij liet dat zien door en met Zijn leven.

WWJD is een prachtig boek en een prachtig voorbeeld van hoe mensen 'alles' eerst aan God vragen.
Zichzelf afvragend wat zou Jezus doen als Hij hier in mijn plaats zou staan.

Wat Zou Jezus Doen als Hij hier op de borden aktief mee zou doen?
Hij zou laten zien dat Hij ons liefheeft.
Hij zou ons uitleg geven over de schriften op liefdevolle en genezende wijze.
Hij zou tot opbouw overgaan en niet tot afbraak.

Wat kan ik doen hier op de fora,...
Ik kan leren om me in te leven in hoe een ander denkt en voelt,. zonder gelijk stekels overeind te zetten als mijn heilige huisjes omver gekegeld lijken te worden of iemand gewoon een andere mening heeft.
Ik kan bidden voor mensen die mij willen overtuigen van hun gelijk of die mij doormiddel van zweepslagen met de bijbel om de oren slaan.
Ik mag elk mens zegenen, in plaats van te vervloeken door iets slechts over hem/haar te denken of te zeggen.

Door mij open te stellen voor de discussie en te leren luisteren met Gods oren en te leren kijken met Gods ogen naar elk mens, leer ik te zien gelijk Jezus en te horen gelijk Jezus.
En heel misschien leer ik dan ook te doen zoals Jezus.
Ik ben gemaakt naar Gods beeld.
Ik word gevormd door Zijn hand.
Ik weet dat Gods Heilige Geest in mij woont.
Maar hoe vaak, helaas, luister ik niet naar Zijn stem?

Hele lange posting sorry,
God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

Voda

Berichtdoor Voda » 07 nov 2004 20:15

[quote=]Volgens mij is ook Refoweb een vorm van "Waar twee of drie in Mijn Naam bijeen zijn..."[/quote]

Ik vind dat er hele mooie reacties in dit topic staan. Als we een levend geloof hebben zullen we als het goed is steeds meer op de Heere Jezus gaan en willen gaan lijken. WWJD. Het hoeft geen vraag meer te zijn : "wat zou je doen als Jezus ONline kwam in het forum ?" Hij woont met Zijn Heilige Geest IN ons die geloven ! Als wij Online zitten op b.v. het forum, dan IS Hij er...!!!

Dat het echter geen paradijs meer is hier, dat merken we ook als we zèlf weer eens een voorbarige tekst hebben gepost :( Ik vind het een wonder dat de Heere Jezus òndanks onze zondigheid, in ons leven tegenwoordig wil zijn. Gemeenschap met ons wil hebben.

Ik wil proberen me nòg beter Zijn aanwezigheid, ook op RefoWeb, te realiseren.

Terug naar “Archief”