(Wanneer)Mag je de ander veroordelen tot de hel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 nov 2004 22:52

Acire schreef:
jas schreef:
Acire schreef:
Invincible schreef:
Aragorn schreef:Ze roept totaal niet op om jou te aanbidden, maar om voor je te bidden.

Toch wordt er wel met een hoofdletter naar Jas verwezen :wink:

Acire schreef:Laten we met z'n allen voor Hem bidden, dat hij niet is zoals in 1 Corinthe 13 staat

He, dat is een vertyping van me! Kheb het gelijk maar aangepast! ;)
Dank je wel!

Hahaha, ik trek gelijk mn excuses weer in :wink:

huh, ik mis het even? leg uit? :?: :roll:

Vind je trouwens nogsteeds dat ik slangenvenijn uitbraak?

Ik heb al lang mn excuses aangeboden. Ik had het echt verkeerd gelezen. Als je het wel had geschreven, was ik terecht flink van leer getrokken daartegen, maar nu was dat niet zo. Dus nogmaals sorry.
Nee, het ging me alleen om die laatste opmerking. De rest van je kritiek betrof mijzelf en dat vind ik niet erg. De laatste opmerking dacht ik dat godslasterlijk was, vandaar mijn reactie.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 06 nov 2004 00:24

We naderen de 20 pagina's.
Echt heel veel opbouwends heb ik nog niet gelezen. Het gaat m ook niet worden vrees ik.

Samen met medemods is er wel besloten een ieder in eerste instantie het recht te geven het begonnen topic met stevige woorden over en weer verder in te vullen en standpunten duidelijk te maken.

Ik denk dat ze dat ook ondertussen wel zijn.

Ik denk ook dat het tijd wordt nu de theoretische verschillen maar in praktijk te brengen en elkaar in discussies over onderwerpen met elkaars standpunten om de oren te slaan, in plaats van steeds meer persoonlijkheden te gaan gebruiken.

Mocht er nog iemand zijn die iets dringends over het voorgaande kwijt wil, gaarne.

Zo niet, lekker een slotje, achteroverleunen, overdenken, berusten, en dit topic met weinig reclame voor het geheel Refoweb lekker laten zakken.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 nov 2004 01:41

Night schreef:We naderen de 20 pagina's.
Echt heel veel opbouwends heb ik nog niet gelezen. Het gaat m ook niet worden vrees ik.

Samen met medemods is er wel besloten een ieder in eerste instantie het recht te geven het begonnen topic met stevige woorden over en weer verder in te vullen en standpunten duidelijk te maken.

Ik denk dat ze dat ook ondertussen wel zijn.

Ik denk ook dat het tijd wordt nu de theoretische verschillen maar in praktijk te brengen en elkaar in discussies over onderwerpen met elkaars standpunten om de oren te slaan, in plaats van steeds meer persoonlijkheden te gaan gebruiken.

Mocht er nog iemand zijn die iets dringends over het voorgaande kwijt wil, gaarne.

Zo niet, lekker een slotje, achteroverleunen, overdenken, berusten, en dit topic met weinig reclame voor het geheel Refoweb lekker laten zakken.

Even een slotopmerking wat mij betreft. Dit topic is niet begonnen. Het is een topic wat al 2 x afgesplits is, waarvan 1x door Meschianza en ik dacht 1x door Parcifal. Er staat ook bij dat ik dit topic geplaatst zou hebben, dat is dus niet zo. De titel is van Meschianza afkomstig niet van mij. Verder zal ik in het vervolg andere formuleringen kiezen dan die, welke de oorzaak geweest is van de afsplitsing van dit topic. Dit, omdat ik zie, dat het de zaak van de Heere niet dient, het wekt gigantische wrevel over en weer en ontlokt uitspraken die we (ook ik) misschien beter niet hadden kunnen doen. Hoewel ik de inhoudelijke argumentatie die ik geleverd heb gestand blijf, mag wat mij betreft de zaak dicht.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 nov 2004 01:45

Mooi, jas! Ik denk inderdaad ook dat het, hoe verwerpelijk de mening van een ander ook kan zijn, niet veel toevoegd om daar in zulke felle en persoonlijke bewoordingen tegenin te gaan. Het kan wel afbreuk doen aan je eigen geloofwaardigheid, hoe terecht het misschien ook moge zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 nov 2004 02:03

Even een aanvulling op m'n vorige posting, aangezien Acire me erop wees dat ik soms ook een 'verschrikkelijk irritant mannetje' ben: :wink: Uiteraard ben ik ook geen heilige en ik heb ook dingen niet altijd even opbouwend geformuleerd. Als ik daarmee mensen geergerd heb of het (on)heilige vuur extra aangewakkerd heb ipv het te blussen: mijn oprechte excuses daarvoor.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 06 nov 2004 02:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 02:17

[ironie]

Als antwoord op het topic:

Ja, dat mag.

Er is immers vrijheid van meningsuiting. Of het effectief is, betwijfel ik.

[/ironie]
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 nov 2004 15:14

ontopic gezegd, waarom moet ik iemand veroordelen naar de hel? Heeft voor mij geen functie. Dus wat mij betreft nooit!(ik zeg daarmee niet dat in mijn gedachten het nooit voorkomt)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 06 nov 2004 20:04

Heren, mijn dank voor de reacties op mijn wens tot sluiten.
Ik waardeer het wanneer mensen geneigd zijn zichzelf te bezien en daarover iets zinvols weten te zeggen.

Er ontstaat weer een discussie, maar ik denk dat het niet een slecht idee is wanneer we deze afsplitsen en daar verder gaan.
Dan kan deze dicht.

Wie verzint een titel?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 nov 2004 20:44

jas schreef:Even een slotopmerking wat mij betreft. Dit topic is niet begonnen. Het is een topic wat al 2 x afgesplits is, waarvan 1x door Meschianza en ik dacht 1x door Parcifal. Er staat ook bij dat ik dit topic geplaatst zou hebben, dat is dus niet zo. De titel is van Meschianza afkomstig niet van mij.

Zie pagina 2 waar staat:
meschianza schreef:De auteur van dit onderwerp is niet jas, zoals staat aangegeven. Maar dit is gesplitst, om er sterk werd afgedwaald van het topic-onderwerp.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 06 nov 2004 21:18

Gesplitst en gesloten.

Terug naar “Archief”