Vers van de pers: Moordaanslag op Theo van Gogh

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 06 nov 2004 17:37

... en vervolgens op een agent schoot. Hulde aan het Amsterdamse politiekorps, ze hebben gelukkig geleerd van het incident met die Duitse man.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 nov 2004 17:39

Floefloe schreef:... en vervolgens op een agent schoot. Hulde aan het Amsterdamse politiekorps, ze hebben gelukkig geleerd van het incident met die Duitse man.

Welk incident?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 17:45

Een bloemlezing van het literaire werk van Van Gogh, overgenomen uit de Belgische krant "De Standaard":

,,Wat ruikt het hier naar caramel? Vandaag verbranden ze alleen de suikerzieke joden.'' (over zijn dispuut met de joodse schrijver Leon de Winter, 1984)

,,Als iemand kanker verdient, is het Paul Rosenmöller, de hopman van politiek correct Nederland. Mogen de cellen in zijn hoofd zich tot een juichende tumor vormen en laat ons dan beluisteren of er enig verschil is in meneers gekwebbel, vergeleken met wat eruit kwam voor die Blije Boodschap.'' (over de voormalige voorman van GroenLinks, 2003)

,,Sinds 11 september zijn de messen geslepen en marcheert de vijfde colonne van de geitenneukers betrekkelijk ongehinderd voorwaarts (...) Maar wat kun je in Nederland anders doen dan de samenzwering van politiek correcte politici met die onderwereld van vrouwenhatende imams, Marokkaanse potenrammers, anti-Amerika-hetzers en nog zo wat met verbazing gade te slaan?'' (voorwoord van zijn boek Allah weet het beter , 2003)

,,Ayaan Hirsi Ali begaat de vergissing Mohammed te omschrijven als een 'perverse tiran', vergelijkbaar met Bin Laden of Saddam, en gelijk heeft ze, maar zoiets zeggen mag natuurlijk niet. Haar VVD haastte zich te verklaren dat 't hier 'een persoonlijk verhaal' betrof, de rapen zijn gaar, want alles wat je over Jezus of de God der christenen wel mag zeggen, mag niet over Allah en Zijn geitenneukers. () Ik dank de Heere op mijn blote knieën dat ik op Ayaan Hirsi Ali heb gestemd, al was 't maar omdat ze binnenkort monddood zal worden gemaakt, zo valt te vrezen. Ik ben benieuwd wanneer ze zal worden neergeschoten, en door wie.'' (uit een column op zijn website)

,,Toen de vijfde colonne van de geitenneukers namens Allah meer dan tweeduizend Amerikanen om zeep hielp in het World Trade Center, was de eerste gang van onze burgemeester naar de moskee, om symbolisch van 'onze verbondenheid' met de cipiers van Mekka te getuigen. 'De boel bij elkaar houden' betekent in het openbaar debatteren met pooiers van de Profeet als Abou Jahjah. Dat de burgemeester van Amsterdam het gedachtegoed van religieuze fascisten sanctioneert door ze openlijk als 'gesprekspartner' aan te merken, is een verrassende uitleg van de zegeningen van een multiculturele samenleving'' (uit een column in Het Parool , 2003)

,,De grootste leugen die ons goedwillende kiezers de afgelopen dertig jaar verkocht is, heet 'de multiculturele samenleving'. Sinds roverhoofdman Den Uyl het land leegzoog, wordt ons verteld dat wij ons moeten aanpassen aan duistere middeleeuwers, wier haat jegens de burgerlijke vrijheden die het Vrije Westen tot lichtend baken van de hele wereld maken, steeds openlijker wordt geventileerd. 't Is alsof je een gast op bezoek hebt die langzaam je huis overneemt.'' (uit een column in NRC Handelsblad , 2001 )
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 nov 2004 19:48

http://www.nu.nl/news.jsp?n=437491&c=12

Dat vind ik dan wel weer mooi.. eindelijk laten de allochtonen- en moslimorganisaties zich duidelijk horen in het publieke debat.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 nov 2004 06:06

Aragorn schreef:http://www.nu.nl/news.jsp?n=437491&c=12

Dat vind ik dan wel weer mooi.. eindelijk laten de allochtonen- en moslimorganisaties zich duidelijk horen in het publieke debat.

Dat zullen dan wel 'niet-gelovige fundamentalisten' zijn.

De Islam is maar een harde godsdienst. Keihard. En de schrijver heeft het alleen maar over 'de Islam', waarop Hirsi Ali zou stuk lopen. Niet over een God waar ze tegenaan loopt. Nee hoor, mij niet gezien. Daar krijgt alleen de mens de eers. Allemaal bangmakerij, want de mens moet het zelf doen, en als hij dat niet doet...

Volgens mij vang je meer vliegen met een druppel honing dan met een fles azijn.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 nov 2004 10:22

Ikke21 schreef:Waar moet het toch heen met nederland.... een dodenlijst? ik heb er maar weinig woorden voor!!

Zijn ook dit geen tekenen dat we leven in de eindtijd?

We leven al sinds de dood van Christus in de eindtijd toch?

Waar het heen moet... :S Ik vind dit altijd zo melodramatisch, zo 'van alle eeuwen'.

Tja, zieke geesten zijn er altijd. Zijn brief kwam behoorlijk intelligent over, als ze hem strafvermindering geven wegens ontoerekeningsvatbaarheid weet ik het ook niet meer. Maar dat zal wel niet, dit keer kan men zich dat niet verooloven, het gaat om een BN'er.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 nov 2004 11:53

caprice schreef:

De Islam is maar een harde godsdienst. Keihard. En de schrijver heeft het alleen maar over 'de Islam', waarop Hirsi Ali zou stuk lopen. Niet over een God waar ze tegenaan loopt. Nee hoor, mij niet gezien. Daar krijgt alleen de mens de eers. Allemaal bangmakerij, want de mens moet het zelf doen, en als hij dat niet doet...

Wat bedoel je met niet-gelovige fundamentalisten?

Ik geloof overigens dat een religie is wat ze volgens de interpretaties van haar volgelingen is.

caprice

Berichtdoor caprice » 09 nov 2004 00:12

Aragorn schreef:
caprice schreef:

Wat bedoel je met niet-gelovige fundamentalisten?

Zie inhoud brief op de vorige bladzijde.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 nov 2004 16:22

Die zie ik, maar ik snap je nog steeds niet helemaal...

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 15 nov 2004 22:09

Misschien bedoeld Caprice dat een gelovige alleen maar een Christen kan zijn. Daarmee is M. B. dus geen gelovige.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 15 nov 2004 22:14

Ik vindt het heel jammer dat er iemand vermoord is om een zinloze iets, maar aan de andere kant Theo van Gogh deed wel uitspraken die voor islamitsche personen erg vervelend waren. Ik vindt dat in Nederland erg veel moet veranderen want als je de laaste tijd ziet wat er gebeurd in Nederland (denk maar de moord op Pim Fortuyn.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 nov 2004 03:44

Aragorn schreef:Ik geloof overigens dat een religie is wat ze volgens de interpretaties van haar volgelingen is.

Wat is je definitie van religie dan? Volgens mij is een religieuze visie meestal een interpretatie van een vaststaand gegeven (zoals een heilig boek, beter nog: een Godsopenbaring) en ligt de interpretatie aan de kant van de volgelingen. Ik zou er voor willen pleiten de door het 'vaststaande gegeven' bepleite levenshouding 'religie' te noemen, en daarna pas over te gaan tot interpretatie van de religie. Dat houdt in, dat religie bij de gratie van zichzelf bestaat en niet bij de gratie van haar volgelingen.

Overigens, discussie op zich, tamelijk filosofisch vrees ik en in elk geval geen actualiteit. Misschien moeten de mods deze reactie even op een door hen daarvoor geschikt geacht forum zetten.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 16 nov 2004 10:09

eddywally schreef:Ik vindt het heel jammer dat er iemand vermoord is om een zinloze iets, maar aan de andere kant Theo van Gogh deed wel uitspraken die voor islamitsche personen erg vervelend waren. Ik vindt dat in Nederland erg veel moet veranderen want als je de laaste tijd ziet wat er gebeurd in Nederland (denk maar de moord op Pim Fortuyn.

Precies daar ben ik het nou eens volledig mee eens!!! Ik denk dat er nog meer 'discrimineerdende' mensen gaan 'sneuvelen' doordat ze dingen zeggen over de islam die die mensen niet aanstaan. Let maar op wat ik zeg!! :|

Collateral

Berichtdoor Collateral » 16 nov 2004 10:10

Mark his words, yo. :)C

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 nov 2004 10:46

Mr. J schreef:
eddywally schreef:Ik vindt het heel jammer dat er iemand vermoord is om een zinloze iets, maar aan de andere kant Theo van Gogh deed wel uitspraken die voor islamitsche personen erg vervelend waren. Ik vindt dat in Nederland erg veel moet veranderen want als je de laaste tijd ziet wat er gebeurd in Nederland (denk maar de moord op Pim Fortuyn.

Precies daar ben ik het nou eens volledig mee eens!!! Ik denk dat er nog meer 'discrimineerdende' mensen gaan 'sneuvelen' doordat ze dingen zeggen over de islam die die mensen niet aanstaan. Let maar op wat ik zeg!! :|

En ik verwacht dat die lonsdale-debielen nog meer moskeeën plat zullen branden en mogelijk ook tot moord over zullen gaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”