Arafat overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 nov 2004 01:35

Bij mijn weten heb ik tot nu toe nooit het verband gelegd tussen anti-semitisme en anti-Israël sentimenten.

Daarnaast ga jij zoals gewoon niet in op wat er gezegd wordt. Arafat was een terrorist. Meestal vechten terroristen ergens voor. Bin Laden vecht ook ergens voor, maar wordt wel gezien als terrorist. Het geheugen van de mens is maar beperkt. Men is de afschuwelijk daden waar Arafat verantwoordelijk voor was alweer vergeten.

Optimatus, bekijk jij eerst het handvest van de PLO even en dan praten we verder. Dan kun je zien wat de doelstelling van deze organisatie is; een Palestijnse staat naast Israël of een Palestijnse staat in plaats van Israël. Dan praten we weer verder.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 01:39

Ik heb niets aan letters, ik heb iets aan de uitvoering daarvan. En de Oslo-akkoorden waren een goed begin. En daar gaan we weer...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 nov 2004 01:42

Dan moet ik weer beginnen om jouw historische feiten omtrent deze hele kwestie aan jou uit te leggen.

Daarom vraag ik je enkel om wat te lezen. Dat scheelt mij enorm veel tijd en moeite.

Daarnaast is het natuurlijk flauwekul om een handvest, dwz. de doelstellingen van de PLO naast je neer te leggen en laten blijken dat dit in de hele kwestie niet relevant is.

Een organisatie zonder doelstelling is natuurlijk een organisatie die geen enkel bestaansrecht heeft.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 01:58

De vernietigingsclausule zou natuurlijk moeten worden geannuleerd. Dat toont wel een goede wil.

caprice

Berichtdoor caprice » 06 nov 2004 05:47

Sabra schreef:Gehoord in het Belgische Journaal: Arafat............ de Palestijnse vrijheidsstrijder............

Hoezo manipulatie van de geschiedenis. Arafat was en is een terrorist met als enige doel de vernietiging van de Joodse staat, zoals verwoordt in het handvest van de PLO.

Inderdaad, maar daar moet je niet mee aankomen in dat verziekte Europa. Geef dan Bush maar.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 nov 2004 11:25

lijdt je aan zelfhaat caprice? (verziekte europa) je moet echt niet denken dat het in USA beter is dan hier omdat ze toevallig een christelijke president hebben.... :roll:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 nov 2004 11:31

Optimatus schreef:Voor zover ik weet streed Arafat voor een vrij Palestina.

Voorts denk ik dat men eens wat minder als door een west gestoken moet reageren als Israel eens bekritiseerd wordt. Vreemd genoeg zien mensen kritiek op Israel als anti-semitisme. Dat maakt elke normale discussie bij voorbaat onmogelijk. Israel is een staat als alle andere op deze planeet.

als dat jouw instelling is naar de gene die pro Israel zijn, dan maakt discussieeren met jouw moeilijk... :roll: tuurlijk mag je kritiek hebben op Israel als deze ook terecht is lijkt me, toch?

vrij Palestina.... heel Israel? of alleen gazastrook? of Israel terug naar grenzen van 1948?
Israel is idd een staat, dat betekend dat ze zichzelf mag verdedigen oa.
zal er ooit een Palestijnse staat komen?... :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 12:03

De grenzen van 1948 zouden dan door een aantal landen gegarandeerd moeten worden (à la het verdrag van Locarno van 1923).

Dat dit een hoop voeten in de aarde zal hebben, staat buiten kijf, werken zal het wel - als men zich aan zijn woord houdt (Israel, Palestina en de garanderende landen).

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 nov 2004 12:18

Dus Israël zou de Gazastrook aan Egypte moeten teruggeven en de Westelijke Jordaanoever aan Jordanië. Want dat zijn per slot van rekening de landen waarop Israël deze twee gebieden heeft veroverd.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 06 nov 2004 13:57

Dus Israël zou de Gazastrook aan Egypte moeten teruggeven en de Westelijke Jordaanoever aan Jordanië. Want dat zijn per slot van rekening de landen waarop Israël deze twee gebieden heeft veroverd.

exact, dat is dan de zonsequentie van het besluit van de VN in 1948. Bovendien hebben de palestijnen (eigenlijk gewoon arabieren, ze bestaan pas zo sinds na 1948) al een eigen land, dat heet Jordanie wat immers nu ook al uit een bevolking bestaat dat voor 80% palestijns is.

Ik ben het er wel mee eens dat we soms iets te snel kritiek opvatten als anti-semitisch, maar het is ook helaas zo dat kritiek vaak verzand in aloude anti-semitische en anti-Israel denkbeelden. Was er maar eens gewoon kritiek op bijvoorbeeld de Israelische handelingen, helaas is er bijna nooit gewone kritiek.

Arafat is natuurlijk een doodnormale terrorist, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. De vermeende bezetting is niet te vergelijking met de bezetting van Tibet of hoe wij bezet werden. Als er dan iets bezet zou worden zijn het de bezette gebieden die dus toebehoren aan Egypte (Gaza) en Jordanie (westelijke jordaanoever). In feite is Arafat niet de juiste onderhandelingspartner, dat zijn Mubarak en Koning Abdullah. Dat toont maar weer dat Arafat voor iets strijd waar hij eigenlijk niet voor kan strijden. Dus van een vrijheidsstrijder is geen sprake.
Trouwens Arafat is natuurlijk in feite dood, hij word met machines in leven gehouden tot dat de opvolging geregeld is want er mag natuurlijk geen chaos uitbreken.......
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

sela

Berichtdoor sela » 06 nov 2004 14:17

caprice schreef: Inderdaad, maar daar moet je niet mee aankomen in dat verziekte Europa. Geef dan Bush maar.

Afbeelding

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 06 nov 2004 14:37

geloof niet dat dat erop staat :D

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 14:42

caprice schreef: Inderdaad, maar daar moet je niet mee aankomen in dat verziekte Europa. Geef dan Bush maar.

Al dat gezanik over Europa en dat geslijm naar Amerika: ga daar dan wonen *mopper*

Inzake Palestina en Israel: Als Jordanië en Egypte de bezette gebieden terug willen hebben (en dus inderdaad de grenzen van 1948 worden aangehouden), dan zou je zo moeten beginnen. Die twee staten zullen zeker in overweging nemen de nu door Israel bezette gebieden samen te voegen tot Palestina om niet zelf door allerhande opstanden te worden getroffen.

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 06 nov 2004 14:49

Ik denk zelf dat arafat binnen overleden is en als hij nog niet overleden is dat hij kunstmatig in leven wordt gehouden ivm HAMAS.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 06 nov 2004 14:49

Yael schreef:Zo'n Hamas figuur maybe :roll: 't Is te hopen dat het tot een vreedzame keuze komt van de opvolger voor Arafat... Iemand die niet oproept tot terrorisme maar echt vrede wil met Israel.

Probleem ligt echter niet alleen bij de Palestijnen. Vergeet dat niet...

Terug naar “Archief”