Geloof

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Geloof

Berichtdoor Andreas Poetin » 04 feb 2003 12:44

In onze postmoderne tijd zie steeds vaker dat mensen hun eigen 'god' maken. Ze verzinnen een geloof, met een vleugje, islam, Christendom, boedisme en noem maar op. Wat moeten we hier mee doen. Ik denk dat we met deze mensen in gesprek moeten gaan en hun vertellen over God, over het ware geloof.
Het lijkt me erg moeilijk omdat zij het wel met ons eens zullen zijn op bepaalde punten, maar op andere punten hun eigen geloof (gevoel) afgaan. Wat goed (aan)voelt daar geloven zij in. Dit lijkt mij niet goed. Hoe kunnen wij hun ogen openen en hoe staan wij hier tegenover?
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 04 feb 2003 12:52

Ik denk dat wij moeten evangeliseren onder deze dwalende mensen
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

elis000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor elis000 » 04 feb 2003 13:41

Dat viel mij ook al op, de laatste tijd zie je echt heel veel verschillende geloven op komen, denk maar aan new-age of al die altarnatieve geneeswijzen. binnen de christelijke kerken zie je ook veel groepjes ontstaan (bijv. de overdopers). Ik vraag me ook wel eens af waar dat aan ligt, dat er steeds meer en verschillende godsdiensten ontstaan,

Misschien de ingeschapen Godskennis?

Veel mensen zijn gewoon op zoek naar een of andere God, jammer dat de meeste dan bij sekten en al die troep terechtkomen.

Ik denk inderdaad ook dat we moeten Evangeliseren en de naam van Jezus moeten uitdragen, levende christenen zijn.

groetjes Lies

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 feb 2003 14:04

ik zou allereerst willen pleiten voor evangelisatie binnen de kerk.
Geloof me, veel mensen zouden jaloers zijn op christenen als die werkelijk leefden zoals God het wil.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 04 feb 2003 14:05

die zijn er weinig te vinden vind je?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 feb 2003 14:05

ja,
heel weinig.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 04 feb 2003 14:07

Ik denk ook dat we meer moeten gaan evangeliseren. Niet alleen onder onchristelijke mensen, maar ook onder mensen uit kerken en stromingen als de Evangelische bewegingen, Jehova's Getuigen, Rooms-Katholieke Kerk, Gereformeerde Kerken (synodaal), Gerefomeerde Kerken Vrijgemaakt, Nederlands Hervormde Kerken (inclusief Gereformeerde Bond), Christelijk Gereformeerde Kerken, Gereformeerde Gemeenten, Gereformeerde Gemeenten in Nederland, Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland. Er wordt heel erg veel gedwaald.

Oproep aan iedereen:

BEKEERT U EN GELOOFT HET EVANGELIE!!!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 04 feb 2003 14:07

Daarvoor zijn dominees. Trouwens dit topic gaat niet over evangelisatie.

Recitativo

Berichtdoor Recitativo » 04 feb 2003 14:09

Corne van 't Hof schreef:Ik denk ook dat we meer moeten gaan evangeliseren. Niet alleen onder onchristelijke mensen, maar ook onder mensen uit kerken en stromingen als de Evangelische bewegingen, Jehova's Getuigen, Rooms-Katholieke Kerk, Gereformeerde Kerken (synodaal), Gerefomeerde Kerken Vrijgemaakt, Nederlands Hervormde Kerken (inclusief Gereformeerde Bond), Christelijk Gereformeerde Kerken, Gereformeerde Gemeenten, Gereformeerde Gemeenten in Nederland, Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland. Er wordt heel erg veel gedwaald.

Oproep aan iedereen:

BEKEERT U EN GELOOFT HET EVANGELIE!!!

Dan is mijn vraag, welke dwalingen wil je binnen die kerken specifiek aanpakken?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 04 feb 2003 14:09

kijk jij nu al uit naar de kerkdienst van zondag, Meuser. En luister jij dan met een begerig hart, of ben je als je in de kerk zit blij als het 'amen' klinkt?

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 04 feb 2003 14:11

Ik ben blij als het 'amen' klinkt, kijk al uit naar zondag en heb een begerig hart. (Corne & Recativo, jullie sturen het topic in de war)

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 feb 2003 14:11

kijk jij nu al uit naar de kerkdienst van zondag, Meuser. En luister jij dan met een begerig hart, of ben je als je in de kerk zit blij als het 'amen' klinkt?

beste Corne, dat heeft toch in principe niet zoveel met het geloof te maken.

Maar bijvoorbeeld ook alles met de soort dominee die op de kansel staat.

Alhoewel ik heel serieus ben, ben ik een hele schaarse kerkganger.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 04 feb 2003 14:12

Dan is mijn vraag, welke dwalingen wil je binnen die kerken specifiek aanpakken?

Dat onbekeerde mensen belijdenis doen, huwen, in het ambt stappen, kinderen laten dopen, en heel hun leven onbekeerd onder het Woord kunnen blijven zitten. En dat men bang is zuiver en scherp het Woord te preken. In de ene kerk wordt iedereen als gelovige betiteld, in een andere kerk wordt je argwanend bekeken als je zegt dat je geloofd. Verder blijven heel veel mensen passief goddeloos doorleven, omdat God HET moet doen en dat ze daar nog nooit mee in de nood bij God terecht zijn gekomen.
Laatst gewijzigd door Corne van 't Hof op 04 feb 2003 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 04 feb 2003 14:12

Blijven we even bij de vraag van Poetin?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 04 feb 2003 14:15

Als zeer zwaar gereformeerde mensen onbekeerd zijn en zeggen 'och mocht het nog eens komen te gebeuren' en heel vroom maar toch goddeloos door blijven leven. Dan maken ze van al hun uiterlijke vroomheid en godsdienstigheid een nieuwe religie.

Terug naar “Archief”