Optimatus schreef:Ik begrijp dat jij met hart en ziel aan de SV hangt, maar ik hang daar in het geheel niet aan - niet meer of minder dan aan welke andere serieuze vertaling.
Conclusie: Dus je hecht weinig waarde aan welke Bijbel dan ook?
Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:Optimatus schreef:Ik begrijp dat jij met hart en ziel aan de SV hangt, maar ik hang daar in het geheel niet aan - niet meer of minder dan aan welke andere serieuze vertaling.
Conclusie: Dus je hecht weinig waarde aan welke Bijbel dan ook?
Even terugkomend op het jij/je/u/gij taalgebruik.
Als wij de koningin te spreken krijgen, zeggen we dan ook tegen haar: "Hoi, tof dat je even tijd voor me hebt, ik vind dat je een mooi hoedje op hebt."
Ik denk het niet. Waarom zouden wij dan tegen God, die toch zoveel groter en hoger is dan onze koningin wel jij en jou zeggen?
Klaas schreef:Even terugkomend op het jij/je/u/gij taalgebruik.
Als wij de koningin te spreken krijgen, zeggen we dan ook tegen haar: "Hoi, tof dat je even tijd voor me hebt, ik vind dat je een mooi hoedje op hebt."
Ik denk het niet. Waarom zouden wij dan tegen God, die toch zoveel groter en hoger is dan onze koningin wel jij en jou zeggen?
Volgens mij wordt in de NBV God niet getutoyeerd. God gebruikt zelf 'je' en 'jij' maar wordt volgens mij niet zo aangesproken.
Overigens spreken Duitsers God consequent met 'je' aan.
Klaas
joepie schreef:Klaas schreef:Even terugkomend op het jij/je/u/gij taalgebruik.
Volgens mij wordt in de NBV God niet getutoyeerd. God gebruikt zelf 'je' en 'jij' maar wordt volgens mij niet zo aangesproken.
Overigens spreken Duitsers God consequent met 'je' aan.
Klaas
Ik ben dat eigenlijk ook nog niet tegen gekomen, dus als het wel zo zou zijn, dan graag even de tekst waar dat zo gebeurd. Voor er beschuldigingen worden geplaatst en er een discussie ergens over wordt gehouden wat niet zo is.
Of ik heb het verkeerd begrepen...
PeterD schreef:Even terugkomend op het jij/je/u/gij taalgebruik.
Ik denk het niet. Waarom zouden wij dan tegen God, die toch zoveel groter en hoger is dan onze koningin wel jij en jou zeggen? Persoonlijk ben ik van mening dat dit een vervlakking van normen en waarden is, het bewust verkleinen van afstand tussen ondergeschikte en meerdere.
Jammer.
Marnix schreef:2. De koningin zou mij zeker niet met u aanspreken. En als ze op visite zou komen zou ze het denk ik helemaal niet fijn vinden als ik gemaakt deftig ga doen en ga proberen allemaal moeilijke woorden te gebruiken.
Marnix schreef:Alleen zit respect hem niet in verheven taal en moeilijke oude woorden... dat heeft niets met respect te maken.
PeterD schreef:Marnix schreef:2. De koningin zou mij zeker niet met u aanspreken. En als ze op visite zou komen zou ze het denk ik helemaal niet fijn vinden als ik gemaakt deftig ga doen en ga proberen allemaal moeilijke woorden te gebruiken.
Helaas heb je ongelijk. Zij spreekt je aan met "U" en mijnheer. Uit respect en beleefdheid.Marnix schreef:Alleen zit respect hem niet in verheven taal en moeilijke oude woorden... dat heeft niets met respect te maken.
Hiermee ben ik het eens. Respect moet je uitstralen en tonen, en dat zit niet in moeilijke oude woorden.
PeterD schreef:jas schreef:Er is maar één respect en dat is de vreze des Heeren. Daar moet respect op gestoeld zijn. Ik respecteer niets wat daarmee niet strookt.
Ok, "Alles moet kapot". Dat gaan we doen ook dan![]()
Dus jij respecteert de koningin niet?
jas schreef:PeterD schreef:jas schreef:Er is maar één respect en dat is de vreze des Heeren. Daar moet respect op gestoeld zijn. Ik respecteer niets wat daarmee niet strookt.
Ok, "Alles moet kapot". Dat gaan we doen ook dan![]()
Dus jij respecteert de koningin niet?
Voor zover de koningin dingen doet of zegt die tegen Gods Woord ingaan, respecteer ik haar niet nee. Ik mag de mensen niet liefhebben boven God, jij wel?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten