Moderator: Moderafo's
waarnemer schreef:Het is waarschijnlijk te idealistisch maar ik vind dat je als christen gewoon moet functioneren in deze maatschappij en je niet in aparte partijen moet gaan organiseren. Het gaat om heel het land en heel het volk. Daniël kon dat waarom zou dat nu niet meer kunnen?
Tabitha schreef:Is dat niet erg halfslachtig???
Jouw argumentatie is dus: Ik ben het meer met de kleine, christelijke partijen eens, maar omdat die toch nooit aan de macht zullen komen, stem ik toch maar op het CDA.
Volgens mij moet je op de partij stemmen waar jij je het meest in kunt vinden. Als je CDA stemt, ben je ook medeschuldig aan het 'slappe' (in mijn ogen dan)christelijke beleid wat die partij uitvoert/ voorstaat
Optimatus schreef:
niet de Bijbel als kookboek (want de Bijbel is geen windows waaruit je lukraak kunt knippen, kopiëren en plakken) maar als Bron waaruit je kunt putten om vervolgens te bewerken en te gebruiken.
Verder vind ik het CDA zeker geen slappe, Christelijke partij maar een partij die niet steeds roept dat ze naar het Woord leeft maar het Woord in daden omzet.
Tabitha schreef:Ik vind dat de CDA water bij de wijn doet, vooral jegens zaken als abortus. Zij noemen abortus momenteel een 'verworven recht', waaraan je niet moet tornen (minister van de Hoeven).
DIt vind ik slap en halfslachtig.
Slavernij was indertijd ook een 'verworven recht'. Moest je dat dan ook maar niet veranderen?
Het gaat er volgens mij om of iets fout is of niet.
Uiteraard vind ik het CDA beter dan de andere partijen (op CU en SGP na).
waarnemer schreef:Het is waarschijnlijk te idealistisch maar ik vind dat je als christen gewoon moet functioneren in deze maatschappij en je niet in aparte partijen moet gaan organiseren. Het gaat om heel het land en heel het volk. Daniël kon dat waarom zou dat nu niet meer kunnen?
Optimatus schreef:Regeren in een coalitie is nou eenmaal water bij de wijn doen. Maar oppositie voeren kunnen we niet![]()
Ik ben geen voorstander van abortus (tenzij vrucht of vrouw in hun voortbestaan bedreigd worden), maar vergeet niet dat deze pas veel vrijer is geworden toen het CDA door paars op vakantie was gestuurd. Dat geldt ook voor dingen als homohuwelijk en euthenasie.
Optimatus schreef:Als je er geen meerderheid voor kunt vinden, kun je doen wat je wilt, maar die inperking komt er niet.
Optimatus schreef:Tijdens de formatie is wel een poging ondernomen, maar vooral D66 lag dwars - en we hadden toch een meerderheid nodig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten