(Wanneer)Mag je de ander veroordelen tot de hel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 05 nov 2004 13:49

jas schreef:
joepie schreef:Ik ben toch blij dat we buiten God nog iemand hebben die Hem wil helpen met het oordelen van de mensheid. Is oprecht een hele opluchting. Had altijd al gedacht dat Hij dat nooit alleen zou kunnen. Want zeg nu zelf: hoe zou Hij heel de mensheid kunnen oordelen terwijl het er ondertussen miljarden zijn? Nee, het is wel goed dat hij daarvoor Jas aangewezen heeft om Hem erbij te helpen..........

Of: Zou God het toch zonder jas kunnen??????
En heeft hij voor jas alleen maar de opdracht om God EN de naaste lief te hebben. Hem te eren door te laten zien aan de ongelovige tomassen hoe groot God is? En die ongelovige tomassen misschien nog eens en nog eens en nog eens de wonden te laten zien in de zij van Jezus Christus.
Misschien zou het maar zo kunnen dat God wil dat jas een licht in de wereld is wat schijnt voor hen die in het donker zijn. Zoiets als lokkertje. Weet je wel zo een ding wat schijnt en vliegen aantrekt?
Zou ook maar zo kunnen.......

Alleen lijkt het dat jas het nog niet weet wat hij zou moeten kiezen.. :(

Ja dit is een puur hatelijke reactie die kant noch wal raakt. De dingen die jij hier zegt, hebt ik niet gezegd. Je bent door en door vervuld met haat. Uit je woorden blijkt dat je geen liefde hebt voor de Waarheid. Ik zeg het heel vriendelijk ook nog maar eens tegen jou: Ik heb geen andere waarheid dan die van God. En die is voor elk mens, ook voor jou in Zijn Woord te lezen. En hoewel alle kritiek zich nu op mij richt, (waar ik overigens dankbaar voor ben), is het kritiek die voortkomt uit de beraadslagingen van de vleselijke mens, waarvan jij er dus blijkbaar ook één bent. Toon mij uit Gods Woord aan dat ik een vreselijke dwaalleer verkondig, en ik herroep alles. En met aantonen bedoel ik dat al mijn topics weerlegd worden, dus niet zo maar een regeltje hier of daar, maar een goed beargumenteerd verhaal. Dan ben je een man of vrouw. Dus mijn verzoek is, maak je beschuldiging hard of zwijg voor eeuwig. En denk ook eens na tegen wie je eigenlijk strijdt. Heb je ook de postings van Collateral gelezen?

Arme Jas, het is namelijk niet hatelijk bedoelt maar om jouw van je verkeerde weg terug te brengen.
Want niemand komt het oordeel toe dan diegene wiens maaksel wij zijn.
En jij denkt dat jij dat bent anders zou je niet iemand anders naar de hel verwijzen. Wat je trouwens niet alleen met collaterel doet maar ook met anderen. Daardoor ga je op Gods stoel zitten.
En geloof me: Die kan het wel alleen!

Dat je iemand op een dwaling wijst is goed, maar dat je daar dan maar gelijk een veroordeling aan moet vast knopen gaat me vreselijk te ver.
Ik haalde niet voor niets Thomas erbij. Die dus als volgeling van Jezus ook niet kon geloven dat Hij de opgestane was. Die moest zelfs de wonden zien en voelen om het te geloven. Wees Jezus hem toen gelijk naar de hel?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 nov 2004 13:51

Rafaëlla schreef:Beste Jas,

Je eerste tekst klopt niet met mijn statenvertaling en ook niet met mijn willibrord en ook niet met mijn 'het boek' en ook niet met mijn NBG vertaling,...
De rest van je teksten kloppen.

sorry, moet math. 23:33 zijn.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 nov 2004 13:57

joepie schreef:Arme Jas, het is namelijk niet hatelijk bedoelt maar om jouw van je verkeerde weg terug te brengen.
En jij denkt dat jij dat bent anders zou je niet iemand anders naar de hel verwijzen. Wat je trouwens niet alleen met collaterel doet maar ook met anderen. Daardoor ga je op Gods stoel zitten.

Grote onschrifuurlijke onzin wat je verkondigt. Door te oordelen gaan wij niet per definitie op Gods stoel zitten. Wij leven in de tijd van de antichrist. Dat wordt hier veel te weinig onderkent. Ik heb mogen zien, dat Collateral hier binnendringt omdat hij één van de kanalen is waar de antichrist, Maitreya, gebruik van maakt. Ik kan niet anders, dan wat ik nu doe. Heb ook met mij geen medelijden, want ik ben God dankbaar dat Hij mijn ogen hiervoor geopend heeft. Heb eerder medelijden met jezelf en anderen die het niet ziet. Maar ik weet dat ik toch niet geloofd wordt hoor. Dat geeft ook niet. God komt in alles aan zijn Eer, ook in degene die verloren gaan.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 nov 2004 13:59

Aragorn schreef:Maar de oorzaak van het leegstromen van de kerken zoek ik toch vooral in andere factoren. Mi. is de 'liefde&verdraagzaamheid-prediking' meer een reactie op leegloop: mensen willen geen hel en verdoemenis meer horen, dus passen we de boodschap maar aan. Uiteindelijk werkt dat ook niet, maar het is geen eerste oorzaak.

Ik zie het tegendeel gebeuren. Waar nog een duidelijke boodschap gebracht wordt, is nog gehoor. Waar die boodschap wordt losgelaten, stroomt het leeg.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 nov 2004 14:03

jas schreef:
Aragorn schreef:Maar de oorzaak van het leegstromen van de kerken zoek ik toch vooral in andere factoren. Mi. is de 'liefde&verdraagzaamheid-prediking' meer een reactie op leegloop: mensen willen geen hel en verdoemenis meer horen, dus passen we de boodschap maar aan. Uiteindelijk werkt dat ook niet, maar het is geen eerste oorzaak.

Ik zie het tegendeel gebeuren. Waar nog een duidelijke boodschap gebracht wordt, is nog gehoor. Waar die boodschap wordt losgelaten, stroomt het leeg.

Daar heb je ook gelijk in, maar het is niet DE oorzaak, alleen een versterkende denk ik. Omdat het begint met leegloop past men de boodschap aan, en vervolgens wordt het erger. Maar ach, tis ook niet zo heel verschrikkelijk belangrijk..

Rafaëlla
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rafaëlla » 05 nov 2004 14:03

DireStraits schreef:
Aragorn schreef:Of ik had van de tijger een herbavoor moeten maken, maar dat wilde ik ook niet.

Een herbavoor? Volgens mij is dat een contaminatie van herbivoor en Herbalife :mrgreen:

LOL :mrgreen:

God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 nov 2004 14:16

DireStraits schreef:
Aragorn schreef:Of ik had van de tijger een herbavoor moeten maken, maar dat wilde ik ook niet.

Een herbavoor? Volgens mij is dat een contaminatie van herbivoor en Herbalife :mrgreen:

Ja, dat komt doordat Herbalife de oorsprong aller dingen is, een soort oersoep zegmaar. En als je het dan over het scheppen van herbivoren hebt kan er weleens verwarring optreden. 8)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 nov 2004 14:17

Rafaëlla schreef:Beste Jas,

Je eerste tekst klopt niet met mijn statenvertaling en ook niet met mijn willibrord en ook niet met mijn 'het boek' en ook niet met mijn NBG vertaling,...
De rest van je teksten kloppen.

Jezus spreekt hier een oordeel uit.
"Zoals nu het onkruid bijeen wordt gehaald en in het vuur verbrand wordt, zo zal het zijn bij de voleinding van de tijd.
De Mensenzoon zal zijn engelen uitsturen en die zullen uit zijn koninkrijk allen bijeenbrengen die anderen ten val brengen en onrecht bedrijven.
en ze zullen hen in de vuuroven gooien."
Maar in context gelezen, spreekt Jezus hier in een gelijkenis.

Volgende vraag Jas, hoe leg je deze gelijkenissen uit?
Wat is jouw interpretatie?
En aan anderen dezelfde vraag?

God Bless, Rafaëlla

Beste Rafaëlla, je zegt: in context gelezen, sprekt Jezus hier in een gelijkenis. Dat is niet waar. Dit staat nl. de gelijkenis. Deze tekst komt uit de uitleg van Jezus Zelf over deze gelijkenis. Lees maar eens goed na.

joepie

Berichtdoor joepie » 05 nov 2004 14:19

jas schreef:
joepie schreef:Arme Jas, het is namelijk niet hatelijk bedoelt maar om jouw van je verkeerde weg terug te brengen.

Grote onschrifuurlijke onzin wat je verkondigt. Door te oordelen gaan wij niet per definitie op Gods stoel zitten. Wij leven in de tijd van de antichrist. Dat wordt hier veel te weinig onderkent. Ik heb mogen zien, dat Collateral hier binnendringt omdat hij één van de kanalen is waar de antichrist, Maitreya, gebruik van maakt. Ik kan niet anders, dan wat ik nu doe. Heb ook met mij geen medelijden, want ik ben God dankbaar dat Hij mijn ogen hiervoor geopend heeft. Heb eerder medelijden met jezelf en anderen die het niet ziet. Maar ik weet dat ik toch niet geloofd wordt hoor. Dat geeft ook niet. God komt in alles aan zijn Eer, ook in degene die verloren gaan.

Zo onschriftuurlijk is het anders niet.

Mattheus 7
1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

Romeinen 2: Daarom zijt gij, o mens, wie gij ook zijt, niet te verontschuldigen, wanneer gij oordeelt. Want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelf; want gij, die oordeelt, bedrijft dezelfde dingen.

jakobus 4:12 Eén is wetgever en rechter, Hij, die de macht heeft om te behouden en te verderven. Maar wie zijt gij, dat gij uw naaste oordeelt?

Er is hier wel eens een ander geweest die meende ook de verpersoonlijking van de rechter te zijn. Die meende ook dat hij namens God mensen de hel in kon sturen. Misschien ben je wel familie?

Rafaëlla
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rafaëlla » 05 nov 2004 14:21

:)nico ( offtopic)

Misschien moet ik dan toch maar herbalife gaan verkopen.
:-k

( ontopic)

Volgens mij mag ik niemand veroordelen tot de hel en is dat oordeel alleen aan God.
Duzzzzzz,

Hoe denken jullie daarover?

God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

Rafaëlla
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rafaëlla » 05 nov 2004 14:23

Hoi Jas,

Klopt,..maar blijft mijn vraag open staan.
Hoe leg jij dit uit?

God Bless, Rafaëlla

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 nov 2004 14:33

joepie schreef:
jas schreef:

Zo onschriftuurlijk is het anders niet.

Mattheus 7
1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

Romeinen 2: Daarom zijt gij, o mens, wie gij ook zijt, niet te verontschuldigen, wanneer gij oordeelt. Want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelf; want gij, die oordeelt, bedrijft dezelfde dingen.

jakobus 4:12 Eén is wetgever en rechter, Hij, die de macht heeft om te behouden en te verderven. Maar wie zijt gij, dat gij uw naaste oordeelt?

Er is hier wel eens een ander geweest die meende ook de verpersoonlijking van de rechter te zijn. Die meende ook dat hij namens God mensen de hel in kon sturen. Misschien ben je wel familie?

ik heb een heel lang stuk gequoot eergister geloof ik, daar komen die teksten ook allemaal aan bod. Het argument dat valse leringen veroordeelt moeten worden, en ook de personen die ze brengen staat nog steeds overeind. Lees eerst dat stuk maar eens door. Jij, en vele anderen verklaren de Bijbel selectief van toepassing. Dan kun je beter de Bijbel maar helemaal buiten beschouwing laten, daar doe je minder kwaad mee.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 nov 2004 14:38

Rafaëlla schreef:Hoi Jas,

Klopt,..maar blijft mijn vraag open staan.
Hoe leg jij dit uit?

God Bless, Rafaëlla

Als je goed leest, legt Jezus Zelf al die gelijkenissen uit. Wat moet ik daar nog aan toevoegen? Hij is vrij duidelijk dacht ik. Ken je deze Jezus? Die van die harde boodschap?

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 05 nov 2004 14:53

jas schreef:ik heb een heel lang stuk gequoot eergister geloof ik, daar komen die teksten ook allemaal aan bod. Het argument dat valse leringen veroordeelt moeten worden, en ook de personen die ze brengen staat nog steeds overeind. Lees eerst dat stuk maar eens door. Jij, en vele anderen verklaren de Bijbel selectief van toepassing. Dan kun je beter de Bijbel maar helemaal buiten beschouwing laten, daar doe je minder kwaad mee.

Je beschuldiging van de Bijbel selectief toepassen is ook aan mij gericht, dus daarom reageer ik ook nog even.
Wat wij doen, met al die teksten, is de tegenhanger zijn van jij met je teksten.
Want waar wij misschien teveel hameren op elkaar niet veroordelen, daar gooi jij alleen maar teksten in het midden die de andere kant op slaan.

Je moet het gewoon met elkaar in verband zien, en niet als selectief toepassen van de Bijbel.

Ik weet dat we in de tijd van de antichrist leven, of iig, dat het niet lang meer zal duren. En zeker, we moeten waakzaam zijn. En natuurlijk vind ik de leer van Collateral niet goed.
Máár: als Col nou op zoek is naar de waarheid. Dan kunnen we hem m.i. beter helpen met liefde. En iemand op de verkeerde leer wijzen kun je ook liefdevol doen, maar jij vergeet de liefde toch wel een beetje....
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 nov 2004 14:54

Er is natuurlijk altijd nog een verschil tussen het gedrag van mensen veroordelen of de mens ansich veroordelen. Dit laatste is natuurlijk absoluut fout, en bij het eerste moet je ook heel voorzichtig zijn omdat wij nooit weten hoe de relatie is tussen een mens en God.

Ik snap dan eigenlijk ook niet zo goed waarom dit topic al zo groot is geworden.

Terug naar “Archief”