Arafat overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Arafat overleden

Berichtdoor JialiKelly » 04 nov 2004 18:29

Mn broer belde net dat Arafat overleden is.

Zal het nu een zooitje worden, dat anderen de macht willen hebben of iets?
Geen idee wat voor invloed dit heeft...
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 nov 2004 18:35

Een machtsvacuüm in Palestina, waardoor de kans op een vredesproces niet groter wordt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 nov 2004 18:36

Volgens het journaal wordt het al weer tegengesproken :?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 nov 2004 19:04

het nieuws spreekt tegen dat hij echt overleden is. Hij is wel hersendood en word kunstmatig in leven gehouden. ( dus echt dood gaat hij nu toch).
Er zal nu wel een hevige machtstrijd komen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 04 nov 2004 19:08

Hij schijnt inderdaad (nog) niet dood te zijn, ik hoorde net dat Chirac hals over kop naar het ziekenhuis is gegaan om Arafat met een bezoekje te vereren.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2004 19:10

Tabitha schreef:Hij schijnt inderdaad (nog) niet dood te zijn, ik hoorde net dat Chirac hals over kop naar het ziekenhuis is gegaan om Arafat met een bezoekje te vereren.

Chirac kreeg zeker nog wapengeld van hem.. 8)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 04 nov 2004 19:23

Aragorn schreef:
Tabitha schreef:Hij schijnt inderdaad (nog) niet dood te zijn, ik hoorde net dat Chirac hals over kop naar het ziekenhuis is gegaan om Arafat met een bezoekje te vereren.

Chirac kreeg zeker nog wapengeld van hem.. 8)

Vast, ik denk dat Schroder dan ook maar gauw naar Parijs moet vliegen.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 nov 2004 19:23

Ik hoop dat ze M. Abbas tot president kiezen, je weet wel, Abu Mazen. Die is niet zo radicaal. Nu Sharon nog weg, ook vervangen door een coöperatief iemand en we kunnen eens gaan denken aan een oplossing voor dit veel te lang durende en veel te veel mensenlevens kostende conflict.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 04 nov 2004 19:27

Optimatus schreef:Ik hoop dat ze M. Abbas tot president kiezen, je weet wel, Abu Mazen. Die is niet zo radicaal. Nu Sharon nog weg, ook vervangen door een coöperatief iemand en we kunnen eens gaan denken aan een oplossing voor dit veel te lang durende en veel te veel mensenlevens kostende conflict.

Sharon is wel voor terugtrekking van de Israelische troepen uit de Palestijnse gebieden, wat dat betreft is hij minder radicaal dan anderen uit zijn partij.

Ik vraag me sterk af of de Palestijnen M. Abbas wensen als leider, volgens mij hebben ze liever een wat radicalere.

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 04 nov 2004 19:35

O??

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 nov 2004 19:42

Zo'n Hamas figuur maybe :roll: 't Is te hopen dat het tot een vreedzame keuze komt van de opvolger voor Arafat... Iemand die niet oproept tot terrorisme maar echt vrede wil met Israel.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 nov 2004 20:02

Als er een gematigd iemand aan de macht komt in Palestina die vrede wil stichten, is het dan niet zo dat de Hamas op eigen houtje roet in het eten gaat (of blijft) strooien? En blijven 'we' dan niet aan de gang?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2004 20:05

Collateral schreef:Als er een gematigd iemand aan de macht komt in Palestina die vrede wil stichten, is het dan niet zo dat de Hamas op eigen houtje roet in het eten gaat (of blijft) strooien? En blijven 'we' dan niet aan de gang?

Waarschijnlijk wel, maar als je een minder gematigd iemand hebt blijven we sowieso aan de gang. Het zou het proberen waard zijn, en als het plebs brood en spelen krijgt neemt de interesse voor terreur snel af.

Bovendien zou een 'goede' leider altijd kunnen proberen Hamas in te perken en van binnenuit aan te pakken.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 nov 2004 20:50

Aragorn schreef:Bovendien zou een 'goede' leider altijd kunnen proberen Hamas in te perken en van binnenuit aan te pakken.

Dat is waar. Hopelijk krijgen de Palestijnen een 'goede' leider. :)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 nov 2004 22:24

Optimatus schreef:Ik hoop dat ze M. Abbas tot president kiezen, je weet wel, Abu Mazen. Die is niet zo radicaal. Nu Sharon nog weg, ook vervangen door een coöperatief iemand en we kunnen eens gaan denken aan een oplossing voor dit veel te lang durende en veel te veel mensenlevens kostende conflict.

Wanneer probeer jij je eens wat in te lezen. Abu Mazen is gepromoveerd op de/zijn ontkenning van de Holocaust. Hoezo gematigd?

Dat Sharon niet coöperatief is of begaan met het conflict is grote onzin. Hij stelt een eenzijdige terugtrekking uit de Gazastrook voor en jij noemt hem indirect een gevaar voor de beëindiging van dit conflict.

Ik vind best dat mensen hierover een mening mogen hebben, maar als je geen verstand van zaken heb, zoals Optimatus, houdt dan alsjeblieft je mond dicht.

Terug naar “Archief”