parsifal schreef:Ik zie dat ze in Amos 9 "reten vertuinen" vervangen hebben door "muren herstellen" Dat is toch totaal niet duidelijker?
Gezellig, een bloemetje in je achterste. Doe mij maar een krokus

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Bookman schreef:Zijn we dan zulke debielen dat we niet meer weten wat water is?
Wie zegt dat er in de grondtekst "water" staat dan?
JMvVliet schreef:parsifal schreef:Ik zie dat ze in Amos 9 "reten vertuinen" vervangen hebben door "muren herstellen" Dat is toch totaal niet duidelijker?
Je hebt gelijk dat de taal oud is, maar om nu met een oude vertaling van Gods Woord de draak te steken?
TheKeimpe schreef:JMvVliet schreef:parsifal schreef:Ik zie dat ze in Amos 9 "reten vertuinen" vervangen hebben door "muren herstellen" Dat is toch totaal niet duidelijker?
Allo?
Je hebt gelijk dat de taal oud is, maar om nu met een oude vertaling van Gods Woord de draak te steken?
Klaas schreef:Je hebt gelijk dat de taal oud is, maar om nu met een oude vertaling van Gods Woord de draak te steken?
Toch geeft deze opmerking wel aan waar em soms de pijn zit tav de SV. Stel je eens voor dat je dit gedeelte op cathechisatie gaat lezen met een stel pubers....
Klaas
Het is zo simpel dat zelfs Beatrix er bijna een tongbreuk aan overgehouden heeft.
En btw wat te denken als een ouderling op cath. het maar steeds over oervloed heeft, dat is een net zo onduidelijk woord als reten.
Aragorn schreef:Bookman schreef:Het is zo simpel dat zelfs Beatrix er bijna een tongbreuk aan overgehouden heeft.
Nooit geweten dat jij voor een bijbel in jip en janneke taal was! En dat Beatrix het niet kan uitspreken met haar Haechse accent is natuurlijk ook weinig bijzonders.
Klaas schreef:Is dat zo? Wat is er onduidelijk aan het begrip oervloed? het feit dat een woord niet tot onze dagelijkse vocabulair behoort wil niet zeggen dat het onbegrijpelijk zou zijn.
Klaas
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten