Haloween Horror Feest in Six Flags

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loonatick

Berichtdoor Loonatick » 01 nov 2004 19:55

En ik vind niet dat doordat je daar heen gaat hem bewust opzoekt.
Ben wel in andere gelegenheden geweest waar dat absoluut wel was.
(sensation black bv ben daar ook weggegaan) en had dat hier absoluut niet. Hing meer een sfeetje van een beetje spokey. Erg leuk als je je vriendin bij je hebt... als je begrijpt wat ik bedoel.. hahaha

Mag ik vragen wat je gaat doen in dat jaar en waar je heen gaat?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 01 nov 2004 19:59

meschianza schreef:Als ik hier mensen spreek die dat onschuldig vinden, spreek ik idd dolgraag over duivels en demonen.

Ik spreek dus niet "dolgraag" over demonen en duivels. Ik heb geprobeerd dat aan te geven, maar dat bevalt je blijkbaar niet. Mijn excuses voor mijn tegenwerpingen, en ik zal je raad ter harte nemen. Ik zal me uit deze discussie terugtrekken.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 01 nov 2004 20:00

Ik kreeg dit over mail:

>>>>In Six Flags is de afgelopen week veel gebeurd. Het personeel van
>>>>Six Flags
>>>>heeft dit nog niet eerder meegemaakt. Lees wat er gebeurt:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>Vanaf vorige week vrijdag draait het programma op volle toeren,
>>>>vooral 's
>>>>avonds tot 22.00 uur. Er waren wel veel bezoekers, maar de
>>>>programma's
>>>>vielen hard tegen. Op verschillende plekken in het park worden
>>>>dan
>>>>horrorvoorstellingen gegeven, maar het komt niet over, is mat. De
>>>>directeur
>>>>is zelfs boos weggelopen bij een voorstelling en de artiest die
>>>>van buitenaf
>>>>was aangetrokken, is al ontslagen. De actrice die de 'koningin
>>>>van de nacht'
>>>>speelde, is zelf bang geworden en wil niet meer (ze zit op een
>>>>vlotje op het
>>>>water en allemaal vuurwerk vliegt langs haar heen); met veel
>>>>moeite halen
>>>>ze haar over om toch niet op te geven; het spookhuis slaat niet
>>>>aan; de
>>>>Poort des Doods stortte steeds in en is uiteindelijk weggehaald.
>>>>Door de
>>>>storm van afgelopen week waaiden 's nachts de tentjes waarin de
>>>>waarzegsters
>>>>zaten omver. De tenten zijn nu weggehaald.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>Je leest het, bidden werkt. Jezus is en blijft overwinnaar! Blijf
>>>>bidden en
>>>>mailen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Loonatick

Berichtdoor Loonatick » 01 nov 2004 20:05

@mic schreef:Ik kreeg dit over mail:

>>>>In Six Flags is de afgelopen week veel gebeurd. Het personeel van
>>>>Six Flags
>>>>heeft dit nog niet eerder meegemaakt. Lees wat er gebeurt:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>Vanaf vorige week vrijdag draait het programma op volle toeren,
>>>>vooral 's
>>>>avonds tot 22.00 uur. Er waren wel veel bezoekers, maar de
>>>>programma's
>>>>vielen hard tegen. Op verschillende plekken in het park worden
>>>>dan
>>>>horrorvoorstellingen gegeven, maar het komt niet over, is mat. De
>>>>directeur
>>>>is zelfs boos weggelopen bij een voorstelling en de artiest die
>>>>van buitenaf
>>>>was aangetrokken, is al ontslagen. De actrice die de 'koningin
>>>>van de nacht'
>>>>speelde, is zelf bang geworden en wil niet meer (ze zit op een
>>>>vlotje op het
>>>>water en allemaal vuurwerk vliegt langs haar heen); met veel
>>>>moeite halen
>>>>ze haar over om toch niet op te geven; het spookhuis slaat niet
>>>>aan; de
>>>>Poort des Doods stortte steeds in en is uiteindelijk weggehaald.
>>>>Door de
>>>>storm van afgelopen week waaiden 's nachts de tentjes waarin de
>>>>waarzegsters
>>>>zaten omver. De tenten zijn nu weggehaald.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>bidden en
>>>>mailen.

Ja tegen zo'n redenatie kan niemand op....... =D> =D> =D> Vonden ze 9-11-2001 ook in New York of vorige week in Japan. Elk jaar in Bangladesh... en ik kan nog wel even doorgaan.
Wat je zegt raakt kant nog wal.

PS mag ik vragen of je je bericht gecheckt hebt, ik kan ook wel een mailtje tikken.... bronnen!!!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 01 nov 2004 20:13

meschianza schreef:Alleen hier krijg ik het idee dat je hem ook zoekt,door hier aan mee te doen, door een stap naar hem toe te zetten.

Dat idee heb ik niet; net zomin als ik het idee heb dat iemand die kerst slechts viert om de cadeaus, sfeer, kerstboom, gezelligheid etc. daarmee een stap zet richting God/Jezus.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 01 nov 2004 20:20

@mic schreef:Ik kreeg dit over mail:

>knip<

>>>>bidden en
>>>>mailen.

Met dit soort mails maak je in mijn ogen Jezus te schande.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 nov 2004 22:05

Brion schreef:
meschianza schreef:Als ik hier mensen spreek die dat onschuldig vinden, spreek ik idd dolgraag over duivels en demonen.

Ik spreek dus niet "dolgraag" over demonen en duivels. Ik heb geprobeerd dat aan te geven, maar dat bevalt je blijkbaar niet. Mijn excuses voor mijn tegenwerpingen, en ik zal je raad ter harte nemen. Ik zal me uit deze discussie terugtrekken.

Ik vind het prima als je dat aan wilt geven, maar moet dat dan in dergelijke formulering? WAnt die bevalt me idd niet. Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat het nu niet om jouw tegenwerping gaat. Ik kan prima tegen kritiek, je mag me ook gerust weerleggen, terecht wijzen met een onderbouwing, als ik beweringen doe die nergens op gegrond zijn of erg overtrokken zijn. Maar waarom zo negatief, met woorden als ''die maar wat roepen'' Erg onprettig omdat na mn serieus bedoelende reactie te lezen. Ik begrijp gewoon niet waarom je zo tegen me doet. Dat kan toch ook anders?

Dat idee heb ik niet; net zomin als ik het idee heb dat iemand die kerst slechts viert om de cadeaus, sfeer, kerstboom, gezelligheid etc. daarmee een stap zet richting God/Jezus.

Hm...daar zit wat in. Maar toch, als je Kerst viert, of je nou wel of niet geloofd....dan ben je wel met God bezig, in je liederen, verhalen, afbeeldingen. Heeft denk ik wel invloed op je, je zal niet opeens gaan geloven als je niet-christen bent.maar...de sfeer (vrede, gezelligheid, samen zijn) heeft invloed...en de boodschap ook, je staat er meer open voor.
Als je je bezig houdt met magie, geesten etc. ben je met de duivel/satanische machten bezig, of je er nou wel of niet in geloofd. (is mijn mening) Je staat er hoe dan ook meer open voor. Het probleem is alleen dat God het goede met je voor heeft, en Satan het slechte.
Als je dus echt in goede en kwade machten geloofd, zoals ik, zie ik dat dus wel zeker als gevaarlijke spelletjes.

Loonatick schreef:En ik vind niet dat doordat je daar heen gaat hem bewust opzoekt.
Ben wel in andere gelegenheden geweest waar dat absoluut wel was.
(sensation black bv ben daar ook weggegaan) en had dat hier absoluut niet. Hing meer een sfeetje van een beetje spokey. Erg leuk als je je vriendin bij je hebt... als je begrijpt wat ik bedoel.. hahaha

Mag ik vragen wat je gaat doen in dat jaar en waar je heen gaat?

Mjah, je hebt gelijk dat er groot verschil is in het idee achter een festival. Als er echt een satanische beweging achter zit is dat een verschil met een park dat ''slechts '' een griezel-thema gebruikt om te entertainen.
Ik ben er dan ook niet geweest, maar wat ik er van hoor vind ik juist zo sneeky, dat het lijkt op slechts enternainment. Terwijl ik denk dat je er gewoon ver vandaan moet blijven en duistere dingen niet moet opzoeken.
Misschien dat ik er niet vatbaar voor zal zijn..maar een ander, misschien een kind juist weer wel.

Ik heb ook wel eens een griezelfilm gezoin vroeger, het doet gewoon iets met je, het maakt iets in je los wat duister is...misschien dat 1 keer niet erg schadelijk is, maar wanneer je je daar echt door aangetrokken gaat voelen, vind ik dat gevaarlijk.
Laatst gewijzigd door meschianza op 01 nov 2004 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Collateral

Berichtdoor Collateral » 01 nov 2004 22:28

meschianza schreef:

Hm...daar zit wat in. Maar toch, als je Kerst viert, of je nou wel of niet geloofd....dan ben je wel met God bezig, in je liederen, verhalen, afbeeldingen. Heeft denk ik wel invloed op je, je zal niet opeens gaan geloven als je niet-christen bent.maar...de sfeer (vrede, gezelligheid, samen zijn) heeft invloed...en de boodschap ook, je staat er meer open voor.

Toch kan je pas echt God gaan dienen als je wezenlijk met de materie bezig gaat; en zo denk ik dat je pas echt een dienaar van de duisternis wordt als je bijvoorbeeld actief gaat zoeken naar (kwade) geesten.

Als je dus echt in goede en kwade machten geloofd, zoals ik, zie ik dat dus wel zeker als gevaarlijke spelletjes.

Daar kan ik wel inkomen. Wellicht zou jij werkelijk de duisternis ervaren als je een feest als het Halloween Horror Fest zou bezoeken. Maar ik geloof zelf niet dat iemand die er niet in gelooft er ontvankelijk voor is.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 nov 2004 22:48

Collateral schreef:
meschianza schreef:

Toch kan je pas echt God gaan dienen als je wezenlijk met de materie bezig gaat; en zo denk ik dat je pas echt een dienaar van de duisternis wordt als je bijvoorbeeld actief gaat zoeken naar (kwade) geesten.

Daar kan ik wel inkomen. Wellicht zou jij werkelijk de duisternis ervaren als je een feest als het Halloween Horror Fest zou bezoeken. Maar ik geloof zelf niet dat iemand die er niet in gelooft er ontvankelijk voor is.

Ja okee, je zegt dus dat de duisternis pas vat op je kan krijgen als je er in geloofd. Dus iemand die in de satan geloofd , zal daar beinvloed door worden, iemand die daar niet in geloofd is daar niet ontvankelijk voor.

Toch, vanuit mijn geloof dat de Satan bestaat en hij kapot maakt en mensen aan zich probeerd te binden...ben ik wel bang dat mensen er ontvankelijk voor zijn. Of ze er in geloven of niet.Natuurlijk wil ik niet zeggen dat een bezoekje aan Six Flax met dit thema, je gelijk door duiveltjes doet bevangen. ook geloof ik niet dat bezoekers dit thema bezoeken om de satan te dienen, waar ze waarschijnlijk niet in geloven. Maar dat zegt niet dat dit voor de satan geen makkelijke kans is om mensen te binden. Vanuitgaand dat hij bestaat, gelooft men misschien niet in hem, maar hij gelooft zeker wel in zn missie. Iedereen die geobserdeerd is door duistere machten, zich bezig houdt met zaken als glaasje draaien, geesten etc, is er waarschijnlijk ooit heel onschuldig mee begonnen, als een geintje. Eens wat proberen met kaarten, veel kijken naar griezelfilms, kijken naar witte magie.... Alles heeft een opstapje.

Zowieso vind ik dergelijke thema's die verder gaan dan een spookje hier en een heksje daar, maar die echt werken met dood, geesten, 666 enzo....toch wel een reclame voor de duisternis. Waar ik me zorgen om maak en ver vandaan wil blijven. En niet af wil doen als iets waar je je niet druk om moet maken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 nov 2004 10:43

meschianza schreef:(...)

Ja, en waar zijn mijn postings?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 10:51

kurtyo schreef:
meschianza schreef:(...)

Ja, en waar zijn mijn postings?

Je stelt die vraag nu aan mij?
Geen idee, ik kom nog maar net in deze discussie. Ik zou bij de ReligieAlgemeenforum-mod informeren.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 nov 2004 10:53

Sorry, ik dacht: een mod, die ga ik pakken... Maar dat valt dus weer tegen... Ik zal 's kijken.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 04 nov 2004 14:58

Het doet mij veel pijn dat veel christenen dit af doen als kinderspel.

Geloof me.....dat is het niet. De duivel is machtig. Gelukkig niet almachtig. Maar wel machtig en hij weet veel mensen naar zich toe te trekken.. Ook veel mensen die zich christen noemen.

Ik zeg bewust noemen. want ik vraag me af of je wel daadwerkelijk een christen wil zijn als je je met dergelijke zaak kunt bezighouden.

Je kunt niet God dienen en de Mammon. Je zult een keuze moeten maken.
Of voor de duivel of voor God.

Dit zijn geen onschuldige spelletjes, Dit is zeer duidelijk occult.

Het feit dat er veel dingen ïn het water vielen geeft voor mij de kracht van het gebed aan. Ik weet dat er tijdens dit feest veel gebedskringe zijn geweest. Vanuit de evangelische gemeente harderwijk zijn er een groep mense gaan evangeliseren. ZIj hebben ook voortdurend gebeden en voelden de krach van God.

God zal altijd overwinnen. Hij zal dit spotten met hem en met zijn eer niet dulden.

Ook de spotters die zo de duivel de hand kunnen geven en meegaan zal hij niet dulden.

In die zin speel je met je leven en tart je God door je hier mee in te laten

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 nov 2004 15:18

Dat God machtiger is en dat de duivel heel machtig is, is bekend. Maar halloween moet je wel relativeren... Er zijn twee soorten halloween...

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 04 nov 2004 16:04

kurtyo schreef:Dat God machtiger is en dat de duivel heel machtig is, is bekend. Maar halloween moet je wel relativeren... Er zijn twee soorten halloween...

Dan nog blijft de één minimaal een ludieke knipoog naar de ander, waarvan 1 dan toch minimaal niet de goede is.
De vraag is of je je daar dan werkelijk mee bezig moet en wilt houden.
En of het wel een ludieke knipoog te noemen is...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”