Moderator: Moderafo's
Cisca schreef:Dat "voetstappengedicht" ach mensen, dat heb ik zo vaak te horen gekregen, daar kun je echt niets mee.
Cisca schreef:Het "waarom", verdiep ik me niet langer in, daar kom je toch niet uit, is jammer van je energie.
Cisca schreef:Mijn leven is een aaneenschakeling van tegenslagen en ellende geweest, en nog.
Evelien, ik begrijp wel wat je bedoelt, en hoe ellendig dat voelt.
Dat "voetstappengedicht" ach mensen, dat heb ik zo vaak te horen gekregen, daar kun je echt niets mee.
Kurtyo, wat ik hier zovan je lees, ja, daar kan ik heel goed in komen, alleen, is het verschil, dat jij wel gelooft, en ik niet meer.
Het "waarom", verdiep ik me niet langer in, daar kom je toch niet uit, is jammer van je energie.
Hijwel, alles is echt niet zo makkelijk als jij denkt, blijkbaar, heb je nog vrij weinig meegemaakt, maar weet wel hele verhalen, die negatief overkomen voor mensen, die wel veel meemaken, hier neer te zetten, je kunt je naam beter veranderen in: ikweethetbeter.
Doordat ik een positief ingesteld mens ben, en graag nadenk, om alles op een rij'tje te krijgen, kom ik er altijd wel weer bovenop, vraag niet hoeveel moeite dit soms kost, maar het lukt.
Ik probeer me altijd vast te houden aan wat ik nog wel heb, de positieve dingen dus, en daar m'n aandacht aan te besteden, daardoor, heb ik nu toch een gelukkig leven.
De tegenslagen, die blijven toch, of komen weer terug, dat ga ik niet als het belangrijkste onderwerp van m'n leven maken, daar verandert toch niets door.
Spyg, die schellen zijn allang van m'n ogen gevallen hoor, daar ontkom je niet aan, als je leven zo'n beproeving is, en overal echt over nadenkt.
Maar, niet getreurt, ik leef ondanks alles vrolijk en gelukkig verder, en hoop toch, dat mijn leven nog lang mag duren, al zit dat er eigenlijk niet in.
Groet, Cisca
Cisca schreef:
Dat "voetstappengedicht" ach mensen, dat heb ik zo vaak te horen gekregen, daar kun je echt niets mee.
'Je' of jij?
Cisca schreef:
Het "waarom", verdiep ik me niet langer in, daar kom je toch niet uit, is jammer van je energie.
Is er volgens jou een waarom?
Je bent niet de enige die door dalen gaat, ik heb ook een hele diepe gehad. Zonder G.d zou ik heel diep zijn gevallen, maar Hij heeft mijn gebeden verhoord en mij eruit gehaald.
Jij hebt keuzes gemaakt, okay. Maar het heeft geen zin daar een absolute waarheid aan hangen. Mensen kunnen weldegelijk opknappen van het genoemde gedicht / G.d hervinden.
Ik vind het moeilijk hard te zijn hierin, omdat ik weet hoe troebel het leven soms kan zijn. Ik teer in dat soort momenten graag op de momenten dat ik wist dat G.d er voor mij was, hoe graag ik toen met Hem leefde, maar anderen hebben die ervaringen niet.
Het vrolijke druipt echt van je posting af Cisca, je lacht wel maar bent niet blij Vooral je laatste zin, het komt over alsof je nog maar heel even te leven hebt, wat heel erg zou zijn als het zo is. Juist dan zou het een troost zijn als je Jezus Christus als jou Zaligmaker leerde kennen.
Ik heb ook ellende zat meegemaakt, bijna iedereen wel op zijn of haar manier en daarom vind ik het jammer dat je mensen die kracht, hoop of troost uit geloof halen een klein beetje onderuit haalt alsof het onzin in wat zij zeggen. Misschien dat het niet zo bedoelt is, dat hoop ik.
in elk geval het allerbeste toegewenst
Cisca schreef:Hijwel, alles is echt niet zo makkelijk als jij denkt, blijkbaar, heb je nog vrij weinig meegemaakt, maar weet wel hele verhalen, die negatief overkomen voor mensen, die wel veel meemaken, hier neer te zetten, je kunt je naam beter veranderen in: ikweethetbeter.
Doordat ik een positief ingesteld mens ben, en graag nadenk, om alles op een rij'tje te krijgen, kom ik er altijd wel weer bovenop, vraag niet hoeveel moeite dit soms kost, maar het lukt.
Ik probeer me altijd vast te houden aan wat ik nog wel heb, de positieve dingen dus, en daar m'n aandacht aan te besteden, daardoor, heb ik nu toch een gelukkig leven.
De tegenslagen, die blijven toch, of komen weer terug, dat ga ik niet als het belangrijkste onderwerp van m'n leven maken, daar verandert toch niets door.
Hijwel schreef:
Ik kom net terug uit brazillie waar ik allelei mensen heb ontmoet. Kinderen die alleen een kartone doos hebben, een vrouw die op de vuilnisbult woont met haar 8 kinderen. Ik heb nog nooit een vrouw gezien die zo opgewekt was, ze praate aan 1 stuk door over God, geloof en over Gods goedheid in haar leven. Als je die kinderen zag, zo zielig donkere duffe ogen waar geen glimlach meer afkon, echt dit heeft me zo diep geraakt van binnen.
Het kan zijn dat ik te makkelijk denk, en mischien denk je dat ik het niet kan begrijpen. Maar kan jij begrijpen dat paulus naardat hij gemartelt werdt God ging lofzingen in een donkere gevangenis?
Dit zeg ik allemaal niet omdat ik de moelijkheden van andere mensen onderschat, en de strijd die mensen kunnen hebben in hun leven.
Cisca ik hoop dat je iets hebt aan mijn antwoord, zo niet zeg je het maar gewoon hoor.
Evelien schreef:Waarom heeft de een veel meer tegenslagen?? (in persoonlijk leven maar ook in haar of zijn studie).
Waarom laat God de een het makkelijker lopen dan de ander?
of mag ik niet denken dat God dit bestuurd???
Eowyn schreef:Evelien schreef:Waarom heeft de een veel meer tegenslagen?? (in persoonlijk leven maar ook in haar of zijn studie).
Waarom laat God de een het makkelijker lopen dan de ander?
of mag ik niet denken dat God dit bestuurd???
Die vraag heb ik me ook jaren gesteld, omdat ik bezig was te focussen op mensen waar het altijd goed meegaat... maar goed die zullen vast ook weleens tegenslagen hebben.... Ik zie nu dat er veel mensen zijn, die het veel slechter hebben... en soms vraag ik me af of die het werkelijk slechter hebben dan mij...
Jesaja 55:8,9
Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.
Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten
Evelien schreef:Yael schreef:Evelien schreef:Maar soms dan probeer je je groot te houden, en probeer je niet bij de pakken neer te gaan zitten. (dat heb ik ook gedaan) Maar op een gegeven moment dan kun je niet meer verder en als je als maar tegenslagen krijgt dan is je moed ook op.
Ik had het wat simpel neergezet dat weet ik omdat het in de praktijk zo vaak niet werkt.
Wat vindt je van dit lied?
Ik ben de Heer die jou eens schiep
in je moeder tot leven riep
Ik zag je vormeloos begin
omdat Ik je wilde heeft je leven zin
Wees maar niet bang
Ik bemin je al zolang
Ik voelde de pijn
toen je niet meer kind kon zijn
Heer als U dan echt mij zo goed kent,
met liefde over mij bewogen bent
Maak me dan een kind zoals U wilt
zodat ik weer aan Uw voeten speel
Wees maar niet bang
Ik bemin je al zolang.
Ik voelde de pijn
toen je niet meer kind kon zijn.
Heer ik pak aan wat U voor me heeft.
omdat U voor mij geleden heeft.
De kracht die uit de dood U riep,
maakt mij zoals U mij eens schiep
Ik hou van U omdat U echt om me geeft.
Kom in de stilte, werk nu Heilige Geest.
Ik ben de Heer die jou eens schiep
in je moeder tot leven riep
Ik zag je vormeloos begin,
omdat Ik je wilde heeft je leven zin.
(Overgenomen van de cd: wereld van verschil, van Rolof Mulder, die ook dit lied schreef.)
Ik zat dit lied nog eens even door te nemen. En liet het even tot me doorwerken dan heb ik best wel vragen bij bepaalde regels...
Zoals:
omdat Ik je wilde heeft je leven zin. ----> hieruit concludeer ik eigenlijk het volgende: God is iemand die mij pijn doet, die je zoveel tegenslagen geeft in dit leven. Best wel krom toch?
FlirrieSun schreef:De kans is groot dat onze meest diepgaande en intieme aanbiddingservaringen zich voordoen tijdens de moeilijkste en donkerste dagen van ons leven - wanneer ons hart gebroken is, wanneer we ons in de steek gelaten voele, wanneer we ons geen raad meer weten, wanneer onze pijn hevig is - en we ons enkel en alleen tot God kunnen wenden.[/i]
hijwel schreef:jas schreef:Van dit soort liederen word ik nou depressief. Ik vind het kreupelrijm, zoiets als Datheen. Het metrum klopt niet, en door ergernis daarover zegt het me dan niets meer.
en de boodschap in het lied?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten