Sabra schreef:Het is tegenwoordig een breed geaccepteerd feit dat mensen de gelegenheid moet worden gegeven om zich te ontplooien. Als men vrouwen bepaalde rechten ontzegd is dat een belemmering van de zelfontplooiing van vrouwen.
Daarnaast is een dergelijk standpunt onaanvaardbaar in verband met art. 1 GW.
De punten die jij aanhaalt over abortus en werken op zondag zijn van een totaal andere orde dan de achterstelling van de vrouw.
Haha Sabra, jij gaat er vanuit dat 'SGP-vrouwen' die zelfontplooiing ook zouden
willen...

Nou, laat ik je één ding vertellen: 'k sta volledig achter (o.a.) het 'vrouwenstandpunt' van de SGP (gesteld dat het er is) en wat mij betreft komt daar ook geen verandering in. Vreselijk, je zult maar bij die ellenlange (gemeenteraads)vergaderingen moeten zitten als vrouw zijnde... je zou je breiwerkje meenemen... Er zijn nog wel andere gebieden waarin een vrouw zich kan ontplooiien en daar bedoel ik echt niet alleen het aanrecht mee

Laat die mannen lekker vergaderen en denken dat ze de boel kunnen besturen; dan kunnen vrouwen het ècht belangrijke (en leukere

) werk gaan doen.
Goed, tot zover off-topic.
On-topic: 'k Ben het eens met Johanne. TvG had toch wel iets kunnen vermoeden... zo heel erg dom was hij nu ook weer niet...
Een paar bladzijden terug wordt gezegd dat ik de bedoeling van TvG's film met Hirshi Ali niet snap... Nou, ik snap 'm heel goed, denk ik. Hirshi Ali doet alle mogelijke moeite de Islam op een bepaalde manier belachelijk te maken en TvG was graag bereid er aan mee te werken... En om z'n mening te uiten hoefde hij echt niet zoiets te doen: het was iedereen allang duidelijk hoe hij over Christenen en Moslims dacht. 'Rekening houden met anderen' kwam in zijn woordenboek niet voor... Ik praat hiermee de moord op hem absoluut niet goed, maar ik heb er een heel klein beetje begrip voor.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...