juist! Mesch heeft daar gelijk in.
Jas, nog één woord voor jou : biblicisme.
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Je hebt je oogkleppen niet afgedaan hoor. Je hebt er nog een paar bij laten zetten. Je verkondigt een vreselijke leer die recht uit de hel komt. Ik weet wie je bent en ik wist dat je zou komen. Ik ben niet bang van je want eens zul je in de hel gesmeten worden. God heeft me voor je gewaarschuwd. Rest me slechts je te verzoeken om dit forum te verlaten satan. In elk geval zal ik God vragen je hier te verwijderen want ik kan je lasteringen niet meer verdragen. Maranatha!
jas schreef:Ik weet van geen twijfels bij Collateral, dus hij hoort niet bij jouw doelgroep.
Mensen gebruik toch eens je gezond verstand. Wat zoekt zo iemand hier op refoweb, anders, dan twist en tweedracht en verwarring te zaaien.
jas schreef:Graag wil ik nog verwijzen naar de geschiedenis van Ananias en Safira.
Hand. 5:3; "En Petrus zeide: Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld, dat gij den Heiligen Geest liegen zoudt, en onttrekken van den prijs des lands?"
Petrus wist welke geest in Ananias zat. Zo weet ik ook, welke geest in Collateral zit. En dat zouden jullie ook kunnen weten, maar blijkbaar zijn jullie ziende blind, en horende doof.
JialiKelly schreef:juist! Mesch heeft daar gelijk in.
jas schreef:Collateral schreef:alex leusink schreef:Hee, Collateral, hoe kun je dan in een lieve Jezus geloven, terwijl je aan zijn bestaan TWIJFELT? Je doet het voorkomen alsof je wel in iemand kunt geloven die misschien niet heeft bestaan, maar niet in iemand waarvan je het bestaan loochent...?
Dsat klopt niet helemaal, vind je wel?
Ter verduidelijking: ik geloof dat, als hij bestaan heeft, Jezus een 'lieve' Jezus was. Verder zie ik niet wat er klopt.
Kun je het in elk geval met me eens zijn, dat je wellicht op een ander forum beter tot je recht komt dan hier? antichrist.nl ofzo
Collateral schreef:http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/ ... 88293.html[/url]. Neem eens contact op met hem, je zou er misschien wel een goede vriend aan over kunnen houden.
jas schreef:Marnix schreef:jas schreef:meschianza schreef:Jas, alsjeblieft. Als je enig idee heb hoeveel mensen in nederland wel in en God geloven en Jezus als spiritueel leider maar niet Gods Zoon, (net als Collateral) en je dus al die mensen naar de hel verwijst, ben je echt heel slecht bezig. Iedereen die Jezus mocht leren kennen als zaligmaker, heeft daarvoor gedwaald, in welk opzicht dan ook.
Nergens heb je het recht een ander als verloren te praten. WEes dankbaar, dat je Jezus wel als Gods Zoon mocht leren kennen en bid dat Colleteral hem ook zo mag leren kennen ipv als slechts een dode naam uit een boek.
Hij ontkent niet alleen de Godheid van Jezus maar betwist ook Zijn bestaan en het bestaan van God in het algemeen. Eens kijken wat de Bijbel daarvan zegt. 1 Joh. 2:22; "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent". Hoe kom je er bij dat wij voor zulke moeten bidden? Ben je ook al vergiftigd door zijn ongodzalige leer? Zulke leringen moeten we uit ons midden wegdoen. Je hebt hem niet doorzien. Hij betwist alles wat op grond van Gods Woord ingebracht wordt. Hij haalt Jezus wel aan om zichzelf te bewijzen, maar als een ander Jezus citeert gelooft hij er niet meer in en ontkent zelf het historisch bestaan van Hem. Constant verdraait hij de Bijbel om twist en verwarring te zaaien, en dat alles onder het mom van liefde. Kijk hoe hij handig genesis 1 en 2 verdraait. Hij brengt dingen alsof ze vanzelfsprekend en waar zijn, maar het zijn leugens. Ik vind het niet erg dat je nu mij veroordeelt, maar ik ben bang dat je een gigantische inschattingsfout maakt. Je keert je door hem te verdedigen tégen God. Ik hoop dat je mag inzien dat dit niet goed is. Je hebt het wel steeds over liefde, maar waar blijf je met Gods Recht en Heiligheid? Het is een aanfluiting zoals over Hem gesproken wordt door die collateral, en die ga jij verdedigen? Ik kan hier niet over uit.
Kortom, volgens jou beschrijving is verreweg het grootste gedeelte van de bewoners van deze wereld de antichrist. Wat zei Jezus ook alweer? Maak ze tot Mijn discipelen.... Dat is iets anders dan ze de hel in wensen.... maar ach, wat kan het jou verdommen. (dat woord lijkt me hier wel op zijn plaats)
Je manier van tweedracht zaaien, mensen de hel in wensen etc. is totaal onchristelijk.... er mag aan jou ook nog een hoop veranderen... en dat is niet alleen nav deze discussie. Je zaait verdeeldheid in Christus lichaam (de gelovigen) door allerlei voorwaarden aan de verlossing toe te voegen... en daar zegt de bijbel ook het een en ander over.
Je moet geloven dat Jezus Gods Zoon is en voor je zonden stierf (wedergeboorte)
Dat zegt de bijbel. De bijbel heeft het ook over naastenliefde, ongeacht of het een vijand is of een vriend, een gelovige of een ongelovige. Dus als iemand bovenstaande niet gelooft hoor je als Christen niet iemand de hel in te wensen.... Maar je zegt het op een manier alsof je er blij mee bent... en alsof je er niks meer aan kan veranderen.
En alsof dat het alleen was dicht je medechristenen die een iets ander geloof hebben op het punt van bijvoorbeeld uitberkiezing, toelating aan avondmaal etc. ook rustig een plek in de hel toe. Zelfs als iemands muzieksmaak je niet bevalt vind jij dat diegene moet branden.
Ga zo door. God zal vast trots op je zijn. Op de dag van het oodeel zal God vragen: Wat heb jij aan Mij gedaan? En wat heb je voor je naaste gedaan? En jij kan dan met een gerust hart antwoorden: Ik heb verdeeldheid gezaaid en ik heb alvast voor U bepaald wie er in de hemel mag komen en wie er de hel in gaat! Je loon zal ongetwijfeld groot zijn.
Dit slaat nergens op. Heb je de postings van Collateral gelezen? Maar goed, verdedig de antichrist maar. Dit heeft niets met iemand terechtwijzen over een dwaling, deze persoon is niet terecht te wijzen omdat hij heel goed weet hoe het zit. Ik heb een ernstige openbaring over hem gehad, en ik kon niet anders schrijven dan wat ik geschreven heb. Je onderscheidt blijkbaar niet de geesten of ze uit God zijn. Je maakt een grote inschattingsfout door zo tegen mij te ageren want ik kom alleen voor God en Zijn heilige Waarheid op. Ik verdedig die tegen iemand met zeer antichristelijke ideëen en jij schaart je blijkbaar aan zijn zijde.
Gegroet Marnix.
Marnix schreef:jas schreef:Collateral schreef:alex leusink schreef:Hee, Collateral, hoe kun je dan in een lieve Jezus geloven, terwijl je aan zijn bestaan TWIJFELT? Je doet het voorkomen alsof je wel in iemand kunt geloven die misschien niet heeft bestaan, maar niet in iemand waarvan je het bestaan loochent...?
Dsat klopt niet helemaal, vind je wel?
Ter verduidelijking: ik geloof dat, als hij bestaan heeft, Jezus een 'lieve' Jezus was. Verder zie ik niet wat er klopt.
Kun je het in elk geval met me eens zijn, dat je wellicht op een ander forum beter tot je recht komt dan hier? antichrist.nl ofzo
Wees blij dat hij op een forum zit waar anderen hem kunnen vertellen over Jezus, wie Hij echt was....
jas schreef:JialiKelly schreef:juist! Mesch heeft daar gelijk in.
Dank je. ... Biblicisme. ... Biblicisme is een stroming, die uitgaat van de onfeilbaarheid van de Bijbel als zijnde Gods Woord van kaft tot kaft. ...
Groter compliment had je me niet kunnen geven. Ik dank God hiervoor.
jas schreef:Collateral schreef:http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/ ... 88293.html[/url]. Neem eens contact op met hem, je zou er misschien wel een goede vriend aan over kunnen houden.
Ik ken Taverne wel, ik kan wel respect voor hem hebben, maar eigenlijk zijn zijn ideëen net zo onchristelijk als de jouwe. Wij moeten geen concessies doen aan de Waarheid, maar we hebben wel de opdracht om Kerk te zijn in de maatschappij, niet erbuiten. Taverne is dus ook niks voor mij.
Collateral schreef:jas schreef:Collateral schreef:http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/ ... 88293.html[/url]. Neem eens contact op met hem, je zou er misschien wel een goede vriend aan over kunnen houden.
Ik ken Taverne wel, ik kan wel respect voor hem hebben, maar eigenlijk zijn zijn ideëen net zo onchristelijk als de jouwe. Wij moeten geen concessies doen aan de Waarheid, maar we hebben wel de opdracht om Kerk te zijn in de maatschappij, niet erbuiten. Taverne is dus ook niks voor mij.
Zowel Taverne als jij denken zich op De Waarheid™ te kunnen beroepen. Moslimfundamentalisten denken zich ook op De Waarheid™ te kunnen beroepen. Bedenk dus eens dat je De Waarheid™ nooit volledig zult kennen. Lees mijn signature eens.
Marnix schreef:
Arme Jas, wat zul je het moeilijk hebben.... iedereen hier is afgedwaald, niemand gelooft meer goed.... jij bent de laatste der Mohikanen... niemand die goed doet... op eentje na. Het moet een zwaar leven zijn....
(als ik jou mag geloven zullen er een stuk of 50 mensen in de hemel zijn, dan houdt het echt wel op... als ik zie aan welke criteria je volgens JOU moet voldoen om behouden te worden)
Is het trouwens niet zo, dat iedereen zich op zijn waarheid beroept? Zou het niet vreemd zijn, als we zeiden ons op een leugen te beroepen? Hoewel dat bij jou niets uitmaakt.Collateral schreef:jas schreef:Collateral schreef:http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/ ... 88293.html[/url]. Neem eens contact op met hem, je zou er misschien wel een goede vriend aan over kunnen houden.
Zowel Taverne als jij denken zich op De Waarheid™ te kunnen beroepen. Moslimfundamentalisten denken zich ook op De Waarheid™ te kunnen beroepen. Bedenk dus eens dat je De Waarheid™ nooit volledig zult kennen. Lees mijn signature eens.
jas schreef:Ik ken jouw signature. Natuurlijk heb jij ook een waarheid. De leugen is jouw waarheid.
Marnix schreef:Arme Jas, wat zul je het moeilijk hebben.... iedereen hier is afgedwaald, niemand gelooft meer goed.... jij bent de laatste der Mohikanen... niemand die goed doet... op eentje na. Het moet een zwaar leven zijn....
jas schreef:Dat jij nu fel tegen mij van leer trekt, het zij je vergeven. Je doet het in onwetendheid.
jas schreef:Is het trouwens niet zo, dat iedereen zich op zijn waarheid beroept?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten