(Wanneer)Mag je de ander veroordelen tot de hel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 03 nov 2004 15:52

juist! Mesch heeft daar gelijk in.

Jas, nog één woord voor jou : biblicisme.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 nov 2004 16:03

Als antwoord op dit topic: Nee, dit mag een mens nooit doen. Trouwens waarom zouden wij Gods werk willen doen. Volgens mij heeft een mens wel genoeg aan zijn eigen sores.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 16:15

jas schreef:Je hebt je oogkleppen niet afgedaan hoor. Je hebt er nog een paar bij laten zetten. Je verkondigt een vreselijke leer die recht uit de hel komt. Ik weet wie je bent en ik wist dat je zou komen. Ik ben niet bang van je want eens zul je in de hel gesmeten worden. God heeft me voor je gewaarschuwd. Rest me slechts je te verzoeken om dit forum te verlaten satan. In elk geval zal ik God vragen je hier te verwijderen want ik kan je lasteringen niet meer verdragen. Maranatha!

Als je gelijk hebt hoop ik dat God me daadwerkelijk verwijdert hier. We zullen zien.

Ik heb deze tekst al zo vaak gepost: "Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen." Maar hij is het waard gepost te worden. Ik heb voor je gebeden. Ik hoop dat het helpt.

jas schreef:Ik weet van geen twijfels bij Collateral, dus hij hoort niet bij jouw doelgroep.

Dan moet je mijn eerste twee posts in dit topic (http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=8246&start=0) eens opnieuw lezen, en nu onthouden wat er staat. Mijn overtuiging is gebaseerd op twijfel; ik acht slechts het ene aannemelijker boven het andere. Jij denkt de waarheid in pacht te hebben en mij te kunnen verdoemen, waarmee je je in mijn ogen in zekere zin gelijk stelt aan God. Gelukkig geloof ik dat God niet zo'n haatdragende fanatiekeling is als jij.

Mensen gebruik toch eens je gezond verstand. Wat zoekt zo iemand hier op refoweb, anders, dan twist en tweedracht en verwarring te zaaien.

Ik zoek naar de waarheid en niks anders. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij (niet alleen in reactie op mij) meer twist (en haat!) zaait dan ik.

jas schreef:Graag wil ik nog verwijzen naar de geschiedenis van Ananias en Safira.
Hand. 5:3; "En Petrus zeide: Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld, dat gij den Heiligen Geest liegen zoudt, en onttrekken van den prijs des lands?"
Petrus wist welke geest in Ananias zat. Zo weet ik ook, welke geest in Collateral zit. En dat zouden jullie ook kunnen weten, maar blijkbaar zijn jullie ziende blind, en horende doof.

Ik zie Satan als het symbool van haat, en in die zin heeft wat mij betreft een heel dikke Satan jouw hart vervuld. Ik hoop dat God mijn gebed vervult en er liefde voor in de plaats stelt.

Je bent verbluffend zeker van je zaak, lijkt het wel. Toch zijn er meer die op zo'n manier dingen doen/beweren. De kruistochten zijn een gruwelijk voorbeeld, maar er zijn ook minder vernietigende voorbeelden, zoals deze man: http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/1051851988293.html. Neem eens contact op met hem, je zou er misschien wel een goede vriend aan over kunnen houden. :roll:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 16:17

JialiKelly schreef:juist! Mesch heeft daar gelijk in.

Dank je. ... Biblicisme. ... Biblicisme is een stroming, die uitgaat van de onfeilbaarheid van de Bijbel als zijnde Gods Woord van kaft tot kaft. ...
Groter compliment had je me niet kunnen geven. Ik dank God hiervoor.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2004 16:18

jas schreef:
Collateral schreef:
alex leusink schreef:Hee, Collateral, hoe kun je dan in een lieve Jezus geloven, terwijl je aan zijn bestaan TWIJFELT? Je doet het voorkomen alsof je wel in iemand kunt geloven die misschien niet heeft bestaan, maar niet in iemand waarvan je het bestaan loochent...?

Dsat klopt niet helemaal, vind je wel?

Ter verduidelijking: ik geloof dat, als hij bestaan heeft, Jezus een 'lieve' Jezus was. Verder zie ik niet wat er klopt.

Kun je het in elk geval met me eens zijn, dat je wellicht op een ander forum beter tot je recht komt dan hier? antichrist.nl ofzo

Wees blij dat hij op een forum zit waar anderen hem kunnen vertellen over Jezus, wie Hij echt was....

En dan nog iets. Ik denk dat je niemand naar de hel mag verwijzen... wel zou je kunnen zeggen dat hij/zij dingen in zijn standpunten moet veranderen.

Kom ik weer even als voorbeeld bij de moordenaar die naast Jezus hing. Volgens mij zou je als je in de tijd van Jezus had geleefd de hele tijd tegen hem hebben geroepen: Je gaat naar de hel!

Achteraf zou je er achter zijn gekomen dat je geen gelijk had gekregen.

Ik heb sowieso moeite met mensen die anderen tot de hel veroordelen maar zelf niets daaraan willen proberen te veranderen... Dat komt farizees op me over: Jezelf goed genoeg vinden voor de hemel maar die ander met zijn ideeen die niet met je eigen ideeen stroken naar de hel verwijzen...
Laatst gewijzigd door Marnix op 03 nov 2004 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 16:25

Collateral schreef:http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/ ... 88293.html[/url]. Neem eens contact op met hem, je zou er misschien wel een goede vriend aan over kunnen houden. :roll:

Ik ken Taverne wel, ik kan wel respect voor hem hebben, maar eigenlijk zijn zijn ideëen net zo onchristelijk als de jouwe. Wij moeten geen concessies doen aan de Waarheid, maar we hebben wel de opdracht om Kerk te zijn in de maatschappij, niet erbuiten. Taverne is dus ook niks voor mij. Ben wel benieuwd wat hij van mijn opvattingen over jou vindt trouwens.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2004 16:31

jas schreef:
Marnix schreef:
jas schreef:
meschianza schreef:Jas, alsjeblieft. Als je enig idee heb hoeveel mensen in nederland wel in en God geloven en Jezus als spiritueel leider maar niet Gods Zoon, (net als Collateral) en je dus al die mensen naar de hel verwijst, ben je echt heel slecht bezig. Iedereen die Jezus mocht leren kennen als zaligmaker, heeft daarvoor gedwaald, in welk opzicht dan ook.
Nergens heb je het recht een ander als verloren te praten. WEes dankbaar, dat je Jezus wel als Gods Zoon mocht leren kennen en bid dat Colleteral hem ook zo mag leren kennen ipv als slechts een dode naam uit een boek.

Hij ontkent niet alleen de Godheid van Jezus maar betwist ook Zijn bestaan en het bestaan van God in het algemeen. Eens kijken wat de Bijbel daarvan zegt. 1 Joh. 2:22; "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent". Hoe kom je er bij dat wij voor zulke moeten bidden? Ben je ook al vergiftigd door zijn ongodzalige leer? Zulke leringen moeten we uit ons midden wegdoen. Je hebt hem niet doorzien. Hij betwist alles wat op grond van Gods Woord ingebracht wordt. Hij haalt Jezus wel aan om zichzelf te bewijzen, maar als een ander Jezus citeert gelooft hij er niet meer in en ontkent zelf het historisch bestaan van Hem. Constant verdraait hij de Bijbel om twist en verwarring te zaaien, en dat alles onder het mom van liefde. Kijk hoe hij handig genesis 1 en 2 verdraait. Hij brengt dingen alsof ze vanzelfsprekend en waar zijn, maar het zijn leugens. Ik vind het niet erg dat je nu mij veroordeelt, maar ik ben bang dat je een gigantische inschattingsfout maakt. Je keert je door hem te verdedigen tégen God. Ik hoop dat je mag inzien dat dit niet goed is. Je hebt het wel steeds over liefde, maar waar blijf je met Gods Recht en Heiligheid? Het is een aanfluiting zoals over Hem gesproken wordt door die collateral, en die ga jij verdedigen? Ik kan hier niet over uit.

Kortom, volgens jou beschrijving is verreweg het grootste gedeelte van de bewoners van deze wereld de antichrist. Wat zei Jezus ook alweer? Maak ze tot Mijn discipelen.... Dat is iets anders dan ze de hel in wensen.... maar ach, wat kan het jou verdommen. (dat woord lijkt me hier wel op zijn plaats)

Je manier van tweedracht zaaien, mensen de hel in wensen etc. is totaal onchristelijk.... er mag aan jou ook nog een hoop veranderen... en dat is niet alleen nav deze discussie. Je zaait verdeeldheid in Christus lichaam (de gelovigen) door allerlei voorwaarden aan de verlossing toe te voegen... en daar zegt de bijbel ook het een en ander over.

Je moet geloven dat Jezus Gods Zoon is en voor je zonden stierf (wedergeboorte)

Dat zegt de bijbel. De bijbel heeft het ook over naastenliefde, ongeacht of het een vijand is of een vriend, een gelovige of een ongelovige. Dus als iemand bovenstaande niet gelooft hoor je als Christen niet iemand de hel in te wensen.... Maar je zegt het op een manier alsof je er blij mee bent... en alsof je er niks meer aan kan veranderen.

En alsof dat het alleen was dicht je medechristenen die een iets ander geloof hebben op het punt van bijvoorbeeld uitberkiezing, toelating aan avondmaal etc. ook rustig een plek in de hel toe. Zelfs als iemands muzieksmaak je niet bevalt vind jij dat diegene moet branden.

Ga zo door. God zal vast trots op je zijn. Op de dag van het oodeel zal God vragen: Wat heb jij aan Mij gedaan? En wat heb je voor je naaste gedaan? En jij kan dan met een gerust hart antwoorden: Ik heb verdeeldheid gezaaid en ik heb alvast voor U bepaald wie er in de hemel mag komen en wie er de hel in gaat! Je loon zal ongetwijfeld groot zijn.

Dit slaat nergens op. Heb je de postings van Collateral gelezen? Maar goed, verdedig de antichrist maar. Dit heeft niets met iemand terechtwijzen over een dwaling, deze persoon is niet terecht te wijzen omdat hij heel goed weet hoe het zit. Ik heb een ernstige openbaring over hem gehad, en ik kon niet anders schrijven dan wat ik geschreven heb. Je onderscheidt blijkbaar niet de geesten of ze uit God zijn. Je maakt een grote inschattingsfout door zo tegen mij te ageren want ik kom alleen voor God en Zijn heilige Waarheid op. Ik verdedig die tegen iemand met zeer antichristelijke ideëen en jij schaart je blijkbaar aan zijn zijde.
Gegroet Marnix.

Ik ga aan dat het niet om deze situatie gaat. Maar je hebt wel eerder mensen veroordeeld om andere meningsverschillen... mij om mijn muziek bijvoorbeeld, mensen op basis van hun kijk op de uitverkiezing... en zo zijn er meer voorbeelden. Wat ik aangaf is:

- Gelooft iemand dat Jezus zijn/haar Verlosser is en Gods Zoon?

Zo ja, dan komt hij/zij niet in de hel dus wie ben jij dan om dat wel te beweren.

zo nee, dan:

- Weet je zeker dat die persoon dat altijd zal blijven geloven?

Nee. Hij/zij kan van mening veranderen... en jij kan daar een rol in spelen.

Dat is iets anders dan iemand te verorodelen tot de hel... Terwijl er nog tijd is tot bekering.

Arme Jas, wat zul je het moeilijk hebben.... iedereen hier is afgedwaald, niemand gelooft meer goed.... jij bent de laatste der Mohikanen... niemand die goed doet... op eentje na. Het moet een zwaar leven zijn....

(als ik jou mag geloven zullen er een stuk of 50 mensen in de hemel zijn, dan houdt het echt wel op... als ik zie aan welke criteria je volgens JOU moet voldoen om behouden te worden)
Laatst gewijzigd door Marnix op 03 nov 2004 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 16:32

Marnix schreef:
jas schreef:
Collateral schreef:
alex leusink schreef:Hee, Collateral, hoe kun je dan in een lieve Jezus geloven, terwijl je aan zijn bestaan TWIJFELT? Je doet het voorkomen alsof je wel in iemand kunt geloven die misschien niet heeft bestaan, maar niet in iemand waarvan je het bestaan loochent...?

Dsat klopt niet helemaal, vind je wel?

Ter verduidelijking: ik geloof dat, als hij bestaan heeft, Jezus een 'lieve' Jezus was. Verder zie ik niet wat er klopt.

Kun je het in elk geval met me eens zijn, dat je wellicht op een ander forum beter tot je recht komt dan hier? antichrist.nl ofzo

Wees blij dat hij op een forum zit waar anderen hem kunnen vertellen over Jezus, wie Hij echt was....

Je kunt het beter omdraaien. Hij komt ons vertellen dat Jezus niet de Christus is, en wellicht niet bestaan heeft. Dat, beste Marnix, is zijn boodschap waar ik zo vreselijk tegen te keer moet gaan. En dat zou jij ook moeten doen. Als hij openstond voor de waarheid, had hij al lang andere argumenten gebruikt en andere vragen gesteld. Hij is als die genoemd worden in Openb. 3:9; "Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen".

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 03 nov 2004 16:35

jas schreef:
JialiKelly schreef:juist! Mesch heeft daar gelijk in.

Dank je. ... Biblicisme. ... Biblicisme is een stroming, die uitgaat van de onfeilbaarheid van de Bijbel als zijnde Gods Woord van kaft tot kaft. ...
Groter compliment had je me niet kunnen geven. Ik dank God hiervoor.

Haha!!!

Ik heb altijd op school geleerd dat biblicisme de term was voor het teksten uit zn verband rukken en opzichzelf stellen.

Maar als jij het zo graag als compliment van God op wilt vatten? Succes ermee.
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 16:41

jas schreef:
Collateral schreef:http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/ ... 88293.html[/url]. Neem eens contact op met hem, je zou er misschien wel een goede vriend aan over kunnen houden. :roll:

Ik ken Taverne wel, ik kan wel respect voor hem hebben, maar eigenlijk zijn zijn ideëen net zo onchristelijk als de jouwe. Wij moeten geen concessies doen aan de Waarheid, maar we hebben wel de opdracht om Kerk te zijn in de maatschappij, niet erbuiten. Taverne is dus ook niks voor mij.

Zowel Taverne als jij denken zich op De Waarheid™ te kunnen beroepen. Moslimfundamentalisten denken zich ook op De Waarheid™ te kunnen beroepen. Bedenk dus eens dat je De Waarheid™ nooit volledig zult kennen. Lees mijn signature eens.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 16:45

jas schreef:Als hij openstond voor de waarheid, had hij al lang andere argumenten gebruikt en andere vragen gesteld.

Ik sta open voor de waarheid, alleen niet voor 'waarheden' die de toets aan de meest objectieve realiteit niet doorstaan.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 16:55

Collateral schreef:
jas schreef:

Ik ken Taverne wel, ik kan wel respect voor hem hebben, maar eigenlijk zijn zijn ideëen net zo onchristelijk als de jouwe. Wij moeten geen concessies doen aan de Waarheid, maar we hebben wel de opdracht om Kerk te zijn in de maatschappij, niet erbuiten. Taverne is dus ook niks voor mij.

Zowel Taverne als jij denken zich op De Waarheid™ te kunnen beroepen. Moslimfundamentalisten denken zich ook op De Waarheid™ te kunnen beroepen. Bedenk dus eens dat je De Waarheid™ nooit volledig zult kennen. Lees mijn signature eens.

Ik ken jouw signature. Natuurlijk heb jij ook een waarheid. De leugen is jouw waarheid.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 16:58

Marnix schreef:
Arme Jas, wat zul je het moeilijk hebben.... iedereen hier is afgedwaald, niemand gelooft meer goed.... jij bent de laatste der Mohikanen... niemand die goed doet... op eentje na. Het moet een zwaar leven zijn....

(als ik jou mag geloven zullen er een stuk of 50 mensen in de hemel zijn, dan houdt het echt wel op... als ik zie aan welke criteria je volgens JOU moet voldoen om behouden te worden)

Als je alle postings terugleest, zul je zien dat ik eerst genoeg tegenargumenten aan Collateral heb geboden m.b.t. Jezus en Zijn werk, en God en de Bijbel in het algemeen. Heb je ook zijn antwoorden gelezen dan? Zoiemand, daar valt niet mee te discussieren, omdat zijn bron een geheel andere is, zijn waarheid een geheel andere, en zijn vader een geheel andere is, dan wat mij geleerd is. Dat jij nu fel tegen mij van leer trekt, het zij je vergeven. Je doet het in onwetendheid.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 17:00

Collateral schreef:
jas schreef:

Is het trouwens niet zo, dat iedereen zich op zijn waarheid beroept? Zou het niet vreemd zijn, als we zeiden ons op een leugen te beroepen? Hoewel dat bij jou niets uitmaakt.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 17:10

jas schreef:Ik ken jouw signature. Natuurlijk heb jij ook een waarheid. De leugen is jouw waarheid.

Ja, natuurlijk, want jij bent de enige die De Waarheid™ bezit. Alleen de ongelovige honden geloven het niet. Je zult je wel eenzaam voelen.

Marnix schreef:Arme Jas, wat zul je het moeilijk hebben.... iedereen hier is afgedwaald, niemand gelooft meer goed.... jij bent de laatste der Mohikanen... niemand die goed doet... op eentje na. Het moet een zwaar leven zijn....

jas schreef:Dat jij nu fel tegen mij van leer trekt, het zij je vergeven. Je doet het in onwetendheid.

Het klinkt bijna komisch om dat uit jouw mond te horen.

jas schreef:Is het trouwens niet zo, dat iedereen zich op zijn waarheid beroept?

Nee. Ik beroep me op mijn overtuiging, en dat is een model van de waarheid waarvan ik denk dat het de waarheid het dichtst benadert. Ik pretendeer de waarheid niet te kennen; die kent God alleen. En jij hebt de illusie dat God jou die waarheid laat kennen, maar je bedriegt jezelf waarschijnlijk op een vreselijke manier.

Maar ach, je doet het in onwetendheid...

Terug naar “Archief”