surfer schreef:als de behoefte er is. En vooral als de behoefte er niet is.....
Dus altijd

Moderator: Moderafo's
Sterretje schreef:Ik merk aan mijzelf dat ik de stille tijd echt nodig heb.
Denken over wat ik die dag heb gedaan, waarom ik het heb gedaan enz.
Ik ga meestal na het eten een bijbelstudie maken uit mijn bijbelstudieboek en schrijf dat al mijn gedachten (biddend) hierover op.
's avonds voordat ik naar bed ga lees ik uit een boek (op dit moment spurgeon) en uit mijn bijbeltje. En 's morgens mijn dagboek.
Verder lees ik wanneer ik in de trein zit vaak een stuk, elke keer een stukje verder de bijbel door en heb ik altijd een zakboekje bij me waarin ik dingen opschrijf.
Gitaar spelen werd er genoemd. Ik denk dat je soms muziekmaken onder stille tijd kan verstaan.
Wanneer ik behoefte heb pak ik soms ook mijn gitaar en verzin al spelend wijzen en liedjes.
Ik denk dat het voor IEDEREEN belangrijk is stille tijd te hebben.
We leven in een hectische tijd met volgeplande agenda's.
Ik denk dat het juist goed is om in die agenda ook elke dag stille tijd in te plannen.
Wanneer je dit doet is voor iedereen verschillend. De een kan 's avonds voordat hij/zij naar bed gaat nog gerust heel goed nadenken en is geen ochtendmens enz.
Maar God verwacht van ons dat we met Hem bezig zijn. En dan ook bewust bezig zijn. En juist die stille tijd kan je laten zien hoe 'leeg' je hectische tijd soms is.
Maar ook helpt die stille tijd je om sterker te staan in je hectische tijd!
Ik raad je aan wanneer je van jezelf merkt dat je vaak vergeet tocht die stille tijd te houden (wat ik eerst ook vaker had) om het echt te plannen.
's avonds na het eten een half uurtje bv. dat vind ik zelf heel goed werken.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten