Vers van de pers: Moordaanslag op Theo van Gogh

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 18:38

Markie schreef:Van Gogh was niet bepaald een lekker ding, maar dit gaat wel erg ver.

De dader van deze daad moeten ze gewoon de kogel geven.

Voor zulke figuren is geen plaats in deze maatschappij.

Jaaaaaaaaaa! Laat ons kwaad met kwaad vergelden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 nov 2004 18:42

Optimatus schreef:
Markie schreef:Van Gogh was niet bepaald een lekker ding, maar dit gaat wel erg ver.

Dat is geen vergelding, maar de enige rechte straf.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 02 nov 2004 18:48

Stacie schreef:Sabra, een religie of gelovigen, wat maakt het uit. De Islam is niet bedoeld om te moorden, of je nu gewone moslim bent of fundamentalist.
Dit is dus een fout van de gelovigen. Wat bedoel je dan met 'ik heb het niet over gelovigen maar over de relgie zelf'??

En Bookman,
jou uitspraak

Blijf wel even nuchter. Lees de krant. En je zult merken dat wanneer eindelijk alle Marokkanen opgerot zijn naar hun land, de criminaliteit in ons land met 95% afneemt. En daar wachten we op.

slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste zeer discriminerend en ten 2e absoluut niet waar.
Alsof 95% van de criminelen Marokkaan zijn :s En alsof alle Marokkanen crimineel zijn.
Alleen maar omdat een Marokkaan vanochten Theo heeft doodgeschoten.

Je kan niet zeggen dat je wacht totdat alle Marokkanen opgerot zijn naar hun eigen land!!!! Dit is echt zoooooooown triets opgebouwde mening

Lees je wel kranten? Kom je weleens in grote steden? ER ZIJN CIJFERS AANGAANDE HET MAROKPROBLEEM!!!!!!! En jij durft te zeggen dat het niet waar is? Belachelijk. Iemand die zich hier niet kan gedragen moet terug gaan naar waar hij vandaan komt. Nederlanders worden ook gestraft. Dus doe nu niet zo achterlijk door te zeggen dat het wel meevalt. Marokkanen staan heel slecht bekend. En dat is niet omdat één van hen een moord gepleegd heeft. Dat is omdat het gros van hen crimineel is, of op weg is om het te worden.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 02 nov 2004 18:48

Markie schreef:
Optimatus schreef:

Zou je Jezus er bij uitnodigen?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 nov 2004 18:51

Markie schreef:Dat is geen vergelding, maar de enige rechte straf.

De enige rechte straf lijkt mij levenslang (en dan ook echt de volledige rest van zijn leven). Moord straffen met moord lijkt me dubbel fout, en de knaap kan dan ook niet meer over zijn zonde nadenken. Ik heb liever een tot inkeer gekomene dan een dode slechterik.

Niet dat ik de kans groot acht dat zo iemand tot inkeer komt, maar de kans bestaat.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 nov 2004 18:54

Socrates schreef:
Markie schreef:
Optimatus schreef:

Dat wat ik zeg staat zelfs in Zijn woord :wink:

Voor moordenaars is in deze maatschappij GEEN plaats.Niemand heeft het recht een mensenleven te nemen, doet iemand dat wel, dient die persoon uit de weg geruimd te worden om herhaling te voorkomen.

Als ie dit in zijn thuisland gedaan had was ie slechter afgeweest.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 02 nov 2004 18:57

Markie schreef:
Socrates schreef:
Markie schreef:
Optimatus schreef:

Dat wat ik zeg staat zelfs in Zijn woord :wink:

Voor moordenaars is in deze maatschappij GEEN plaats.Niemand heeft het recht een mensenleven te nemen, doet iemand dat wel, dient die persoon uit de weg geruimd te worden om herhaling te voorkomen.

Als ie dit in zijn thuisland gedaan had was ie slechter afgeweest.

Het enige dat ik Jezus over zoiets ooit heb horen zeggen was 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen'. De rest wat je schrijft niet.

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 nov 2004 18:57

Markie schreef:Dat wat ik zeg staat zelfs in Zijn woord :wink:

Jezus zei: "Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;" daar past in mijn ogen geen doodstraf bij.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 nov 2004 19:03

Collateral schreef:

Jezus zei: "Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;" daar past in mijn ogen geen doodstraf bij.

Er zijn zoveel teksten die het tegenovergestelde zeggen.

Moordenaars hebben geen enkel respect voor de mensheid, dus verdienen die zelf ook niet.

Verders reageer ik hier niet meer.Ik heb liever dat ie vandaag de kogel krijgt dan morgen.Zo iemand mag de staat geen geld kosten.Daar betaal ik ook aan mee namelijk, en elke cent die ik betaal aan een doorgedraaide werkeloze moslimfanatist is me teveel.

Dat is mijn mening.

Nu mag ik die nog zeggen.Misschien over een jaar of 25, als het hier een moslimstaat is niet meer, dus ik maak er nog ff gretig gebruik van.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 02 nov 2004 19:05

Markie schreef:
Collateral schreef:

Er zijn zoveel teksten die het tegenovergestelde zeggen.

Moordenaars hebben geen enkel respect voor de mensheid, dus verdienen die zelf ook niet.

Verders reageer ik hier niet meer.Ik heb liever dat ie vandaag de kogel krijgt dan morgen.Zo iemand mag de staat geen geld kosten.Daar betaal ik ook aan mee namelijk, en elke cent die ik betaal aan een doorgedraaide werkeloze moslimfanatist is me teveel.

Dat is mijn mening.

Nu mag ik die nog zeggen.Misschien over een jaar of 25, als het hier een moslimstaat is niet meer, dus ik maak er nog ff gretig gebruik van.

Je mag het wel zeggen maar het is zo onchristelijk joh.

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 nov 2004 19:06

Markie schreef:Er zijn zoveel teksten die het tegenovergestelde zeggen.

In het Nieuwe Testament valt dat wel mee hoor. Ik blijf erbij dat Jezus tegen de doodstraf is.

:mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 19:13

Collateral schreef:
Markie schreef:Er zijn zoveel teksten die het tegenovergestelde zeggen.

In het Nieuwe Testament valt dat wel mee hoor. Ik blijf erbij dat Jezus tegen de doodstraf is.

Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 02 nov 2004 19:14

FF dit, waarom wordt er zoveel ophef over gemaakt?
Waarom niet over die 57 of 58-jarige man die vorige week is doodgeschoten terwijl hij zijn hond aan het uitlaten was? Waarom wel over Theo van Gogh?

Omdat hij een bekende Nederlander is?
Is het daarom erger?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 19:16

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

I fully agree.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 nov 2004 19:23

Ik schrik meer van de moord op zo'n meneer die z'n hondje aan het uitlaten is dan op Theo van Gogh. In het eerste geval denk je: wow het kan mij ook overkomen. In het tweede geval denk je: Dit gaat wel iets te ver, maar de islam zo beledigen met die film moet toch eigenlijk ook niet kunnen. Het is allebei fout, maar het eerste komt dichterbij.

Ik zie eigenlijk nu liever dingen over de verkiezingen in Amerika op tv, omdat dat ook invloed zal hebben op ons land. Maar goed, ik ga naar bed met koppijn, dus ik kijk geen tv ;)

Terug naar “Archief”