Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Volgens mij is de evolutie wel bewezen. Vrijwel iedere diersoort evolueert, zo ook de mens.
Socrates schreef:Sabra schreef:Volgens mij is de evolutie wel bewezen. Vrijwel iedere diersoort evolueert, zo ook de mens.
Dat staat ook niet zo erg ter discussie denk ik, het gaat meer om 'the origin of species' oftewel waar komen we vandaan, oerknal of schepping?
Ik geloof zeker in de schepping. Maar sluit een 'schepping door oerknal' niet uit.
Marnix schreef:Uiteraard... dat is puur een christelijke visie... als je vanuit christelijk perspectief kijkt kun je zeggen dat we degenereren, wetenschappelijk gezien is dat niet juist, dan gaan we steeds meer kunnen... Niet zo raar dat niet-gelovigen de degeneratietheorie afwijzen.
Collateral schreef:Marnix schreef:Uiteraard... dat is puur een christelijke visie... als je vanuit christelijk perspectief kijkt kun je zeggen dat we degenereren, wetenschappelijk gezien is dat niet juist, dan gaan we steeds meer kunnen... Niet zo raar dat niet-gelovigen de degeneratietheorie afwijzen.
Peter Scheele probeerde echter de indruk te wekken dat degeneratie wel degelijk wetenschappelijk te verantwoorden is...
Een wetenschappelijke theorie die wetenschappelijk niet juist is, lijkt me trouwens vrij zinloos
Cavecracker schreef:Socrates schreef:Sabra schreef:Volgens mij is de evolutie wel bewezen. Vrijwel iedere diersoort evolueert, zo ook de mens.
Dat staat ook niet zo erg ter discussie denk ik, het gaat meer om 'the origin of species' oftewel waar komen we vandaan, oerknal of schepping?
Ik geloof zeker in de schepping. Maar sluit een 'schepping door oerknal' niet uit.
Ik denk dat wel degelijk ter discussie staat, dat de mens zou evolueren. Ik geloof daar niet in. De mens is ook geen diersoort. De mens is gemaakt als kroon op de schepping en is sindsdien als gevolg van de zonde slechts verder van zijn volmaaktheid afgeraakt. Als er ontwikkeling is geweest geloof ik in degeneratie, een algehele genetische aftakeling van Gods wonderlijke schepping, die nu smacht naar het herstel in de vorm van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Ik denk ook dat die veranderingen slechts plaats hebben gevonden binnen de soortgrenzen.
reform schreef:Ik denk dat er zowel sprake is van een evolutie als van een degeneratie.
reform schreef:Ik denk dat er zowel sprake is van een evolutie als van een degeneratie.
Wat waren dan de kritiekpunten op de degeneratietheorie. Ben ik wel benieuwd naar
just_mary schreef:Maar goed, we gingen dus die presentatie voorbereiden. Ik heb grotendeels de theorie geleverd voor de presentatie (heb tot diep in de nacht allerlei boeken nagezocht, want ja dit was mn kans), twee anderen gingen presenteren die dag erna. Echt geweldig om een ander die er niet eens in gelooft zeer enthousiast te zien vertellen hoe een goed onderbouwde theorie het creationisme wel niet is.
In degeneratie geloof ik niet
reform schreef:Just_maryIn degeneratie geloof ik niet
Waarom zou degeneratie ook niet kunnen. Bepaalde insekten kunnen toch gedegenereerd zijn. B.v een teek. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n suffe creatie een schepsel kan zijn. Wat is het positieve nut van zo'n beest behalve bloed zuigen en mogelijk de ziekte van lyme overbrengen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten