De Europese Grondwet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stem je voor of tegen de Grondwet voor Europa?

Peiling eindigde op 06 jun 2005 20:12

Voor de Grondwet
7
11%
Tegen de 'Grondwet'
50
77%
Ga of mag (nog) niet stemmen
8
12%

Totaal aantal stemmen: 65

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 00:07

Sabra schreef:Optimatus wil gewoon graag zijn ogen sluiten voor al de foute dingen waar de Rooms-Katholieke kerk voor stond en nog steeds voor staat. Uitermate teleurstellend dat een persoon die toch blijk geeft enige intelligentie te bezitten een dergelijke opstelling hanteert.

Ik ben de laatste die zal roepen dat de RKK een perfecte kerk is. Ik ben dan zelf ook niet van plan tot de RKK toe te treden onder het huidige klimaat dat daar heerst. Ik vind een dergelijke uitleg aan mijn adres dan ook niet voor mij bestemd en stuur hem per ommegaande terug.

Ik zie in de paus niet een betere of een slechtere vorst dan ik in een opgeblazen pad als Ariel Sharon kan zien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 nov 2004 00:15

Sharon heeft in ieder geval niet de pretentie de vervanger van Jezus te zijn. Jouw vergelijking slaat dus ook helemaal nergens op, ook niet gezien het onderwerp of enige off-topic opmerkingen.

Om toch nog even verder te gaan; Sharon is een democratisch verkozen premier, de paus is de benoemde vervanger van Jezus. (het is dat ik moeite doe om mijn lachen in te houden, maar ik grijns breeduit met het maken van de laatste opmerking.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 00:18

Nee, maar zijn uiterlijk is allerminst beter dan dat van de paus en daar doelde ik op. Of pad of parkinson, het is allebei weinig verheffend... De paus wordt overigens GEKOZEN door het College van Kardinalen, even te jouwer informatie.

Maar terug on topic graag.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 nov 2004 00:20

Ik geloof dat jij enige postings mist. Het is volgens mij jou beurt om ergens op te reageren. De paus kan dan wel gekozen worden door een clubje mensen, het blijft natuurlijk ondemocratisch dat hele pauselijke gedoe. Bovendien ook nog onbijbels.

Iemand uitmaken voor inquisitor o.i.d. is natuurlijk iets wat je moet feiten moet staven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 00:22

Inquisitoir = aan godsdienstwaanzin grenzend fanatiek (in dit geval dus tegen Rome)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 nov 2004 00:24

Als jij nu nog niet wil inzien dat het instituut Rooms-Katholieke kerk een totaal onbijbels instituut is dan vraag ik mij af wie jou die oogkleppen heeft opgezet.

Dat heeft niets met verketteren en aanverwante zaken te maken, dat is een reëele voorstelling van zaken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 00:28

Dan zijn wij het niet eens.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 nov 2004 00:30

Dan ontken jij dus feiten. In zo'n geval moet ik altijd denken aan een beroemde lugubere Duitse zin: Wir haben es nicht gewusst.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 00:33

Om Rome met Adolf te vergelijken vind ik op z'n zachtst gezegd twijfelachtig, maar dat heeft met de Europese Grondwet al helemaal niets meer te maken.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 nov 2004 00:36

Ik ben wel degelijk bang dat de RK-kerk wel degelijk invloed heeft. Dat de RK-kerk in WO II een smerige rol heeft gespeeld is ook al lang bewezen. Toenmalig paus, pius de zoveelste was een handlanger van de nazi's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 00:37

Ja, schandalig. Maar die is inmiddels dood en JP II heeft daar ook excuserend afstand van genomen.

En over Duitsland/Oostenrijk loopt al een topic.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 nov 2004 00:37

Zeker.

Terug naar de Europese Grondwet.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 03 nov 2004 12:36

Minister van Buitenlandse Zaken
De voorzitter krijgt daarnaast een Europese 'minister' van Buitenlandse Zaken, die het buitenlands- en veiligheidsbeleid van de EU verder moet ontwikkelen en meer gezicht moet geven. Deze minister wordt voor vijf jaar benoemd en krijgt ook zitting in de Europese Commissie, waarvan hij vice-voorzitter zal zijn

:roll: Ik wens deze minister van buitenlandse zaken veel sterkte toe.

Europa is verre van een eenheid en een gezamenlijke buitenlandse politiek is mijns inziens dan ook onmogelijk, tenzij bepaalde landen/visies nadrukkelijk de mond wordt gesnoerd.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 nov 2004 20:54

Het heeft aan de overzijde van de Atlantische Oceaan ook even geduurd, maar ook daar is een eenheidsminister van Buitenlandse Zaken gekomen. Gezien de complexiteit van Europa zal het hier iets langer duren, maar het zal uiteindelijk wel zover komen.

ARKANGEL
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ARKANGEL » 13 jan 2005 12:36

TEGEN!!! alles wat Europa is... maar ik denk zelfs als 90% van Nederland tegen stemt.. dat Nederland nog mee gaat. Als dit zo doorgaat heb je over 10 jaar toestemming nodig van Brussel om te kunnen schijten!
Ook weer terug naar de gulden.. aangezien die euro ons er niet beter op heb gemaakt.

Terug naar “Archief”