Zal ik dan maar ff posten n.a.v. de stats en de commentaar en/of vragen erop:
http://www.bfmaps.nl/~lighteye/whatpulse/prog/whatpuls_prog4.png
Dit is hoe het programma er nu ongeveer uitziet.
Komt een beetje rommelig over maar dat komt nog wel goed in de toekomst hoop ik
Wat ik zo tegen kwam:
Chatslet: dit is alleen in de banner terug te vinden dacht ik, en die banners kun je zelf aanpassen. Eventueel wil ik het nog wel hosten (dataverkeer is niet zo'n probleem op mijn huidige host).
HTML files: reden dat ik ook HTML files maak is omdat anders een post op een forum een beetje te groot wordt. Bovendien kan je naar een SQL tabel maar 32k aan gegevens per keer inzetten (dit laatste leg ik misschien een beetje verkeerd uit maar ik hoop dat julie de 'catch' erachter snappen).
NOTE: die html files ga ik niet hosten omdat als ik het programma uit handen geef er verder geen controle meer over heb en niet elke dag op iemand ga wachten om die html files te uploaden.
Layout: GoT (Tweakers forum) is zowat het enige forum wat tabellen ondersteund en waarmee je mooiere layouts kunt maken. Wat ik nu als output heb op jullie forum is bijna plain text op wat
bolds na. Als iemand nog suggesties heeft om het beter te maken post het dan hier ofzo en ik zal erna kijken. Kan bijvoorbeeld 'verborgen' UBB tags zijn die niet in de faq staan, komt weleens voor op sommige fora, maar je moet het net maar ff weten
De stats 'kloppen' niet: Ze kloppen wel

het idee erachter is als volgt: een 'ongeschreven' afspraak op GoT is dat ik iedere keer stats genereer tussen 06.00 en 09.00 uur 's ochtends. Dit is iedere keer 1 moment opname van hoe de cijfertjes op dat moment op whatpulse.org staan. De reden dat ik dit op redelijk vaste tijdstippen van de dag doe is dat je dan ongeveer precies 1 dag ertussen hebt en je dus een vergelijking kunt maken 'met de dag ervoor'. Dit allemaal met de gedachte van dat minimaal 1 keer per het topic wordt 'gekicked' en dus weer wat reclame voor nieuwe users en ook om resultaat te kunnen zien wat het nou allemaal opleverd zeg maar. Je zou bijvoorbeeld 'doelen' kunnen bedenken zoals wij op GoT als doel hebben om op nummer 1 als team te komen
Wanneer tot nummer 1: deze zal ik nog niet beschikbaar maken voor andere fora. Dit om de reden dat dit het enige module is waar ik geen rekening mee heb gehouden om het ook voor andere teams geschikt te maken. En deze is op dermate wijze gecoded dat ik eigenlijk alles moet herschrijven om het wel geschikt te maken en dat kost (vrije) tijd
Zo ik geloof dat ik nu wel eerst het belangrijkste heb gemeldt, als er vragen zijn hoor ik het wel. En of ik teveel vrije tijd heb? Andere mensen spelen spelletjes op de computer maar ik doe ook nog andere dingen in me vrije tijd op de computer dus