Yael schreef:Beste Fly, zelf geloof ik niet dat we vanuit de mensaap of vanuit de aap voortkomen. ik geloof dat God de mens met Zijn eigen handen gemaakt heeft uit het stof der aarde volgens mij staat dat ook in de Bijbel.
Er zijn verschillende redenen om aan te nemen dat de 'scheppingen' van de mens in Genesis 1 en die in Genesis 2 verschillende waren. In Genesis 1 wordt de mens
geschapen, in Genesis 2 wordt de mens
geformeerd.
Daarnaast was de mens in Genesis 1 gemaakt om heerschappij te hebben over heel de aardbol inclusief de zee, terwijl de mens in Genesis 2 in een hof appart werd gezet met geen zee in de buurt. In Genesis 2:8 wordt ook duidelijk vermeld dat de
geformeerde mens in de hof werd gezet.
In Genesis 1 worden
alle vruchten van de bomen aan de mens
en aangeboden, terwijl de boom van Kennis er al was voordat Eva bestond. Hier raak je een beetje in de klit als je ervanuitgaat dat de mensen in Genesis 1 Adam en Eva zijn (al wordt de Lillith-mythe hier interessant).
En zo zijn er nog heel veel meer dingen.
+Het vormen van de mens uit stof wil niet zeggen dat dat stof dus geen aapmens was. De aapmens was ook stof, wij zijn ook stof, bijna alles is stof
Sabra schreef:In de bijbel staat alleen het verhaal van Adam en Eva. Ik denk dat God veel meer mensen heeft geschapen, alleen het verhaal van Adam en Eva heeft laten optekenen. Dat de kinderen van Adam en Eva elkaars man en vrouw werden geloof ik niet.
Bovendien staat er even verder dat Kaïn een teken kreeg opdat de andere mensen konden zien dat zij hem niet mochten doden. Dat is voor mij een bewijs dat alleen die mensen die in het paradijs woonden hun levensloop beschreven zagen in de bijbel.
+ Dat Kaïn in Genesis 4:17 een
stad ging bouwen. Een stad voor wie? Hij, zijn vrouw en een paar kinderen?
..