Werken op zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 okt 2004 21:54

he he , ja ik ken een verhaal van iemand die uit moordrecht liep, naar een kerk in capelle (geloof dominee vlot , weet niet zeker hoor ) en die was ook nog invalide, liep met krukken in de winter, dat noem ik onmenselijk.

maar om beetje offtopic en ontopic te blijven ben het wel met bepaalde punten eens om de auto te laten thuis staan, niet gezien van uit religi standpunt alhoewel ik me daar ook wel in kan vinden

maar inderdaad we gebruiken de auto voor elk wissewasje tegenwoordig

maar het is wel te merken hoor op zondag is het heel heel erg rustig op de weg, zeker in vergelijking met door de weeks en zaterdag.

Lopen doe ik elke dag minimaal 15 km en fietesne doe ik ook elke dag minimaal 10 km. dus beweging genoeg. Ben niet voor niets postbode, en ja buiten lopen is heerlijk kan ik mijn gedachten eens op een rij zetten. en even tot rust van thuis komen. Tenzij ze op je werk weer lopen te emmerne...zucht

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 28 okt 2004 09:42

Spons schreef:he he , ja ik ken een verhaal van iemand die uit moordrecht liep, naar een kerk in capelle (geloof dominee vlot , weet niet zeker hoor ) en die was ook nog invalide, liep met krukken in de winter, dat noem ik onmenselijk.

maar om beetje offtopic en ontopic te blijven ben het wel met bepaalde punten eens om de auto te laten thuis staan, niet gezien van uit religi standpunt alhoewel ik me daar ook wel in kan vinden

maar inderdaad we gebruiken de auto voor elk wissewasje tegenwoordig

maar het is wel te merken hoor op zondag is het heel heel erg rustig op de weg, zeker in vergelijking met door de weeks en zaterdag.

Lopen doe ik elke dag minimaal 15 km en fietesne doe ik ook elke dag minimaal 10 km. dus beweging genoeg. Ben niet voor niets postbode, en ja buiten lopen is heerlijk kan ik mijn gedachten eens op een rij zetten. en even tot rust van thuis komen. Tenzij ze op je werk weer lopen te emmerne...zucht
het is gelukkig zeker rustig op de weg zondags behalve met kerkgangers dan! we hebben een gemeente waar bijna iedereen lopend of fietsend naar de kerk kan, toch is het grote parkeerterrein al weer te klein! dat vind ik behoorlijk triest moet ik zeggen! ik snap dat oudere mensen met de auto gaan maar daar is bij ons ook een vervoersrooster voor opgesteld. maar dat er mensen uit dezelfde straat allemaal alleen in een auto naar de kerk gaan dat spoort naar mijn idee niet met ons rentmeesterschap!

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 28 okt 2004 10:17

Wij leven in een maatschappij waar veel op zondag gewerkt wordt. Daar zijn iid vele noodzakelijk dingen bij. Deze moeten en mogen gedaan worden.

Probeer als christen zo min mogelijk gebruik te maken van diensten zoals KPN. Dan hoeven anderen iig niet voor jou te werken.

Jezus leert ons zelf dat wij op zondag mogen werken (mattheüs 12:1-8)
Laat iedereen hier zijn eigen grenzen bij trekken!!!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 28 okt 2004 11:34

de_bisschop schreef:Probeer als christen zo min mogelijk gebruik te maken van diensten zoals KPN. Dan hoeven anderen iig niet voor jou te werken.

Je denkt toch zeker zelf niet dat die telefoniste nog steeds de stekkertjes in het juiste gaatje zit te proppen he als je belt?

Tegenwoordig is die juffrouw overbodig geworden, en zit zij printplaten te solderen voor de telefooncentrales :mrgreen:

Nelianne

werken op zondag

Berichtdoor Nelianne » 28 okt 2004 15:53

de_bisschop schreef:Jezus leert ons zelf dat wij op zondag mogen werken (mattheüs 12:1-8)
Laat iedereen hier zijn eigen grenzen bij trekken!!
Ik geloof dat je dat gedeelte dan een btje verkeerd uitlegt. Het betekend dan dus niet dat je ALLES mag doen. Het gaat hier dan vooral om het allernoodzakelijkst. Er wordt dus niet bedoeld dat je mag werken. Jij zorgt ook voor je eigen eten op zondag, maar niet voor allerlei onzin dingen. Daar heb je dan toch nog de hele week voor? Als je onzinnige dingen gaat doen dan, is je vrije dag ook weer naar de knoppen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 okt 2004 01:49

er staat nergens in de bijbel: U zult op zondag niet werken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2004 08:44

johannes1 schreef:
Maar verder, ga je nu de energiebedrijven, en het waterbedrijf, de kpn, etc. een brief schrijven dat ze hun werkzaamheden op zondag moeten stoppen.

de eerste 2 dat zijn noodzakelijke dingen. tegenwoordig gaat alles op stroom en je hebt water nodig. vroeger haalde men water uit putten, maar dat gaat nu niet meer. eigenlijk ook een soort van barmhartigheid, want door hun werk kan de verpleger zijn of haar werk doen in de ziekenhuizen en dergelijke. kpn hoeft niet te werken op zondag vind ik, want ik bel niet op zondag dus dat scheelt :mrgreen:

Ook niet als iemand in huis een ongeluk heeft gehad en middels 112 de ambulance gewaarschuwd moet worden? Of wacht jij dan tot maandagochtend?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 30 okt 2004 09:28

Sorry hoor mensen, maar ik zie nou niet echt een verschil tussen het afnemen van electriciteit en telefoneren op zondag.
Voor allebei is het een geautomatiseerd proces, waar alleen voor storingen en onderhoud mensen aan te pas komen.

Vraag aan Johannes1: Zet jij op zondag ook je mobiele telefoon uit? Als je dat niet doen blijft deze namelijk steeds verbinding zoeken met het netwerk, en is het apparaat dus toch actief.

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 30 okt 2004 10:17

PeterD schreef:Sorry hoor mensen, maar ik zie nou niet echt een verschil tussen het afnemen van electriciteit en telefoneren op zondag.
Voor allebei is het een geautomatiseerd proces, waar alleen voor storingen en onderhoud mensen aan te pas komen.

Helemaal mee eens!! Je kan wel in 'schijnheiligheid' zeggen dat het ene

minder zonde is als het ander (dat bestaat niet btw...) maar dan ga je het meten naar je eigen gebruiken.. als jij gewend ben iets op zondag niet te doen, okeej, maar leg dat andere mensen niet op!!
Verblijd je in de Here!

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 30 okt 2004 10:38

PeterD schreef:Sorry hoor mensen, maar ik zie nou niet echt een verschil tussen het afnemen van electriciteit en telefoneren op zondag.

Vraag aan Johannes1: Zet jij op zondag ook je mobiele telefoon uit? Als je dat niet doen blijft deze namelijk steeds verbinding zoeken met het netwerk, en is het apparaat dus toch actief.

hhaaha... even een lolletje.. We laten die mobiele telefoon dus voor ons op zondag werken.. kan dat?? Over de rest van het op zondag werken is voldoende gezegt. Dus ik ga niet in herhaling.

Groet,

Fly29

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2004 13:31

Schandalig... staat er niet duidelijk in de wet: Dan (op de zevende dag) zult gij geen werk doen, gij nog uw zoon, nog uw dochter, noch uw GSM, noch den vreemdeling die in uw steden is?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 okt 2004 15:12

Ik weet niet of het al genoemd is?
Matteus 12,9-12

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 30 okt 2004 16:27

mischien wel handig voor de luie mensen onder ons om de tekst er bij te zetten , moet ik weer naar beneden lopen om de bijbel te halen. :shock:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 okt 2004 16:46

Spons schreef:mischien wel handig voor de luie mensen onder ons om de tekst er bij te zetten , moet ik weer naar beneden lopen om de bijbel te halen. :shock:

Misschien is dit handig? :)

http://www.refoweb.nl/bijbel

PeterD

Berichtdoor PeterD » 30 okt 2004 19:37

Marnix schreef:Schandalig... staat er niet duidelijk in de wet: Dan (op de zevende dag) zult gij geen werk doen, gij nog uw zoon, nog uw dochter, noch uw GSM, noch den vreemdeling die in uw steden is?

:lol: Jij hebt de Nieuw Bijbelvertaling al?

Terug naar “Archief”