Collateral schreef:Pivo schreef:ik hoorde net op de radio dat de belangstelling voor halloween zelfs aan het afnemen is in nederland!
Dan heeft die dekselse doorstuurmail toch gewerkt kennelijk![]()
Vind jij wel jammer zeker?

Moderator: Moderafo's
Collateral schreef:Pivo schreef:ik hoorde net op de radio dat de belangstelling voor halloween zelfs aan het afnemen is in nederland!
Dan heeft die dekselse doorstuurmail toch gewerkt kennelijk![]()
als jij dat zo wil zien....Lana schreef:heiden schreef:ja laten we bidden......
.......voor de geestelijke gezondheid van de persoon die dit mailtje heeft geschreven.
Lekker grof....![]()
Echt een leuke manier om mensen belachelijk te maken...
....niets meer aan toe te voegen.DireStraits schreef:Het had wellicht iets anders verwoord kunnen worden, maar ook ik krijg toch een beetje een mug-olifantgevoel van dit soort verhalen.
De beschrijving op die site is natuurlijk bedoeld om het allemaal een beetje eng over te laten komen. De bezoekers gaan toch zeker gewoon daarheen om een beetje te griezelen met elkaar?
Als je zinnen gebruikt als:
'kleine kinderen worden blootgesteld aan demonen en allerlei andere duistere machten'
'Het begint als onschuldig, maar kan tot iets vreselijks uitpakken. Denk bijvoorbeeld aan de kinderen, die er nachtmerries van krijgen.'
dan overdrijf je naar mijn mening een beetje. (Bij de weg, waar staat dat het een feest voor kinderen is?)
citaat 'mailtje' schreef:Hoe onschuldig het ook gebracht wordt, het is natuurlijk verre weg van onschuldig.
Kleine kinderen worden blootgesteld aan demonen en allerlei andere duistere machten.
We moeten de mensen er voor waarschuwen, dat hoe onschuldig het ook lijkt, het helemaal niet onschuldig is.
Het begint als onschuldig, maar kan tot iets vreselijks uitpakken.
Denk bijvoorbeeld aan de kinderen, die er nachtmerries van krijgen
(laten we) Bidden dat de kinderen niet beinvloed raken van dit vreselijke 'feest'
Lana schreef:Het gaat natuurlijk om de waarschuwing an sich...De sfeer is niet bevorderlijk voor de gemoedstoestand van (kleine) kinderen..Niet wenselijk mijns inziens...
Lana schreef:het begint met een grap.....
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar het is geen goed voorbeeld voor kinderen, en dat vind ik wel zorgwekkend...het wordt allemaal gewoontjes..
heiden schreef:als jij dat zo wil zien....Lana schreef:heiden schreef:ja laten we bidden......
.......voor de geestelijke gezondheid van de persoon die dit mailtje heeft geschreven.
Lekker grof....![]()
Echt een leuke manier om mensen belachelijk te maken.......niets meer aan toe te voegen.DireStraits schreef:Het had wellicht iets anders verwoord kunnen worden, maar ook ik krijg toch een beetje een mug-olifantgevoel van dit soort verhalen.
De beschrijving op die site is natuurlijk bedoeld om het allemaal een beetje eng over te laten komen. De bezoekers gaan toch zeker gewoon daarheen om een beetje te griezelen met elkaar?
Als je zinnen gebruikt als:
'kleine kinderen worden blootgesteld aan demonen en allerlei andere duistere machten'
'Het begint als onschuldig, maar kan tot iets vreselijks uitpakken. Denk bijvoorbeeld aan de kinderen, die er nachtmerries van krijgen.'
dan overdrijf je naar mijn mening een beetje. (Bij de weg, waar staat dat het een feest voor kinderen is?)citaat 'mailtje' schreef:Hoe onschuldig het ook gebracht wordt, het is natuurlijk verre weg van onschuldig.
Kleine kinderen worden blootgesteld aan demonen en allerlei andere duistere machten.
We moeten de mensen er voor waarschuwen, dat hoe onschuldig het ook lijkt, het helemaal niet onschuldig is.
Het begint als onschuldig, maar kan tot iets vreselijks uitpakken.
Denk bijvoorbeeld aan de kinderen, die er nachtmerries van krijgen
(laten we) Bidden dat de kinderen niet beinvloed raken van dit vreselijke 'feest'Lana schreef:Het gaat natuurlijk om de waarschuwing an sich...De sfeer is niet bevorderlijk voor de gemoedstoestand van (kleine) kinderen..Niet wenselijk mijns inziens...Lana schreef:het begint met een grap.....
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar het is geen goed voorbeeld voor kinderen, en dat vind ik wel zorgwekkend...het wordt allemaal gewoontjes..
Duidelijk vermeld op de site: "Adviesleeftijd vanaf 12 jaar"
....wat dus betekent dat dit hele mailtje nergens over gaat. Er wordt alleen maar gestrooid met termen als: fout, donker, duister, nacht, verschrikkelijk, onguur, demonen, tovenaars enz. En het is niet gewoon 'het feest' maar meteen 'het vreselijke feest´ en ´het foute feest´.
Dus iemand krijgt zo´n mailtje, verspreid het, iedereen leest het, en iedereen gelooft het.....![]()
heiden
Lana schreef:6,66 voor een maaltijd vragen, gaat m.i. redelijk de satanische kant op...
Optimatus schreef:Lana schreef:6,66 voor een maaltijd vragen, gaat m.i. redelijk de satanische kant op...
Mensen, laten we niet meteen gaan overdrijven. Als we zo gaan redeneren moeten we de getallen 13 en 666 meteen afschaffen, Harry Potter met vuur verbranden (Aragorn doet zeker mee), The Lord of the Rings in de Ban doen en alle theaters sluiten.
Optimatus schreef:In Metro stond afgelopen vrijdag een leuk artikel over de herkomst van Halloween. Het werd aanvankelijk gevierd om boze krachten angst aan te jagen door er zelf ook heel eng uit te gaan zien. Dat klinkt in elk geval plausibel.
Verder, Harry Potter is alles behalve occult: het goede (een scholier met twee vrienden ) bestrijdt het kwade (een kwaadaardige tovenaar) met alles wat het in zich heeft. Ik heb alle vijf de boeken gelezen, maar ik kan er geen occulte zaken in vinden.
The Lord of the Rings idemdito.
Optimatus schreef:Lana schreef:6,66 voor een maaltijd vragen, gaat m.i. redelijk de satanische kant op...
Mensen, laten we niet meteen gaan overdrijven. Als we zo gaan redeneren moeten we de getallen 13 en 666 meteen afschaffen, Harry Potter met vuur verbranden (Aragorn doet zeker mee), The Lord of the Rings in de Ban doen en alle theaters sluiten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten