SMSen, genoeg om elkaar te leren kennen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wousmi
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Wousmi » 04 okt 2004 21:47

dat vin ik oook een beetje vaag.Als ik op refoweb iemand wel aardig zou vinden zou ik haar eerst willen zien voordat ik een relatie zou aangaan
Hier werk ik :lol:

Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 okt 2004 18:33

ABSOLUUUT mee eens!!!

Ik dacht ook een persoon goed te kennen via de chat hier. Na lange tijd zijn we gaan sms-en, later was hij mijn stalker,,dus echt mensen wees voorzichtig met je eigen gegevens!

André

Berichtdoor André » 17 okt 2004 16:21

Mhaw, 't heeft wel iets, je kunt via SMS, Stadhuis, datum en tijd afspreken.
Maar tis natuurlijk onzin om te denken dat je zo aan de m/v kunt komen, meestal trek je toch wel enkele jaren met elkaar op eerst.
Lieve woordjes sms-en kan iedereen wel, maar dan irl ook zo zijn enzo, is nog weer iets anders geloof ik. :roll:

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 28 okt 2004 09:39

Andre schreef:Maar tis natuurlijk onzin om te denken dat je zo aan de m/v kunt komen, meestal trek je toch wel enkele jaren met elkaar op eerst.

Zeker, maar dat is denk ik met veel verkeringen zo. Als je het goed bekikt, wat voor verschil is er of je elkaar "ontmoet" op een chat of forum en dan het contact verdiept etc, of je "ontmoet" elkaar op een jongerenavond of een conferentie. Als je elkaar dáár ontmoet ga je ook afspraakjes maken enzo om de ander beter te leren kennen. Ik ben van mening dat het er weinig toe doet op wat voor manier je de ander de eerste keer ontmoet.

Ik denk wel dat het uit maakt of je beiden 21 bent (dus als het goed is serieuzer omgaand met verkering etc) of dat je allebei 15 of 16 bent. Volgens mij ben je dan veel gevoeliger en impulsiever wat gevoelens betreft en "stort" je je eerder in een sms- of internetrelatie (als je een leuk iemand treft) dan wanneer je ouder bent en er goed over nagedacht hebt.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 okt 2004 12:34

Hydro schreef:
Andre schreef:Maar tis natuurlijk onzin om te denken dat je zo aan de m/v kunt komen, meestal trek je toch wel enkele jaren met elkaar op eerst.

Zeker, maar dat is denk ik met veel verkeringen zo. Als je het goed bekikt, wat voor verschil is er of je elkaar "ontmoet" op een chat of forum en dan het contact verdiept etc, of je "ontmoet" elkaar op een jongerenavond of een conferentie. Als je elkaar dáár ontmoet ga je ook afspraakjes maken enzo om de ander beter te leren kennen. Ik ben van mening dat het er weinig toe doet op wat voor manier je de ander de eerste keer ontmoet.

Ik denk wel dat het uit maakt of je beiden 21 bent (dus als het goed is serieuzer omgaand met verkering etc) of dat je allebei 15 of 16 bent. Volgens mij ben je dan veel gevoeliger en impulsiever wat gevoelens betreft en "stort" je je eerder in een sms- of internetrelatie (als je een leuk iemand treft) dan wanneer je ouder bent en er goed over nagedacht hebt.

Hier kan ik me wel bij aansluiten het is idd belangrijk goed na te denken over waar je aan begint. Veel mensen kennen elkaar al wel een poosje en dan is het iets makkelijker. Maar als je elkaar net kent moet je er dus wel bij stilstaan dat je in je verkering nog voor heel wat verrassingen kan komen te staan en nog heel veel over elkaar moet leren.
(Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf van te voren niet bepaald veel heb nagedacht. Dat realiseer ik me nu wel, maar ik zie gelukkig ook dat het geen problemen heeft opgeleverd.)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 28 okt 2004 14:18

parkiet schreef:
Hydro schreef:

Hier kan ik me wel bij aansluiten het is idd belangrijk goed na te denken over waar je aan begint. Veel mensen kennen elkaar al wel een poosje en dan is het iets makkelijker. Maar als je elkaar net kent moet je er dus wel bij stilstaan dat je in je verkering nog voor heel wat verrassingen kan komen te staan en nog heel veel over elkaar moet leren.
(Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf van te voren niet bepaald veel heb nagedacht. Dat realiseer ik me nu wel, maar ik zie gelukkig ook dat het geen problemen heeft opgeleverd.)

Jij hebt je vriend dus via internet leren kennen? Hoe lang heb je contact met 'm gehad voordat jullie verkering hadden? Of begrijp ik dat verkeerd uit je woorden?
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 okt 2004 12:59

Ik heb hem niet via internet leren kennen. Wel dankzij internet contact kunnen houden. Op het moment dat we verkering kregen was het ongeveer anderhalve maand geleden dat we elkaar voor het eerst ontmoet hadden. Na die ontmoeting hebben we contact gehouden vooral via msn. Ruim een maand na de eerste ontmoeting hebben we elkaar weer gezien, anderhalve week later hadden we verkering (in de tussentijd elkaar nog een keer ontmoet, en een heleboel gemsnt ook).

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 08 nov 2004 22:17

dan kan je niet zeggen dat het altijd opgaat hé.....niet iedereen is het zelfde.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 nov 2004 22:18

jvwingerden56 schreef:dan kan je niet zeggen dat het altijd opgaat hé.....niet iedereen is het zelfde.

hoe bedoel je dat precies?

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 08 nov 2004 22:22

kijk: ik heb ook genoeg mensen leren kenne met en zonder internet. msn is dan heel makkelijk om contact te houden met elkaar. maar ik denk dat het veel belangenrijker is als je ook zonder internet iets aan elkaar kan vertellen. dat vind ik belangenrijker. dus voor mij is dan msn een stuk minder belangenrijker dan jou denk ik....

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 nov 2004 22:36

Oh ok, ik snap je.
Msn is handig voor aan t begin... vooral als je nog nooit samen alleen bent geweest.. zo kun je toch met z'n tweeën praten...
Maar ondertussen is het voor mij niet zo belangrijk meer. (Wel bij praten met andere mensen). Nu zien we elkaar namelijk geregeld echt, eerst was dat niet zo. En zonder msn was er geen contact tussen ons gebleven.... dan hadden we elkaar waarschijnnlijk niet weer gesproken...

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 08 nov 2004 22:37

en dat wilde je ook niet :wink:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 nov 2004 22:40

Op het moment dat we elkaar ontmoetten had ik nooit gedacht dat het ooit iets zou worden.. maar ik had het niet erg gevonden als we geen contact meer zouden hebben (ik denk dat hij dat misscien wel jammer had gevonden). we hebben elkaar eerst 'in het echt' heel weinig gesproken en eigenlijk door 'toeval' (voor zover dat bestaat, wij noemen t liever leiding) is hij aan mijn msnadres gekomen...

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 08 nov 2004 22:43

zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt.... :| alleen ist niets geworde. woonde tever weg om goeie relatie op te bouwen, en ook dan te weinig communicatie en dat zie ik als een van de belangrijkste dinegn in een relatie

zonder comunicatie geen relatie.....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 nov 2004 09:02

parkiet schreef:Oh ok, ik snap je.
Msn is handig voor aan t begin... vooral als je nog nooit samen alleen bent geweest.. zo kun je toch met z'n tweeën praten...
Maar ondertussen is het voor mij niet zo belangrijk meer. (Wel bij praten met andere mensen). Nu zien we elkaar namelijk geregeld echt, eerst was dat niet zo. En zonder msn was er geen contact tussen ons gebleven.... dan hadden we elkaar waarschijnnlijk niet weer gesproken...

msn is ook wel handig als je iemand al WEL lang kent, maar je niet de gelegenheid hebt om elkaar vaak te zien... ;)
maar t ging hier geloof ik om smsen? :wink:

Terug naar “Archief”