Wat is belangrijk in het leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Re: Wat is belangrijk in het leven

Berichtdoor Tabitha » 15 okt 2004 12:06

Wat doet u in het dagelijks leven

Ik studeer politicologie, contacten met vrienden in standhouden, lezen, nieuws goed bijhouden.

Vindt u dit de moeite waard

Ja

Vind u geld belangrijk

Niet zo. Ik hoef absoluut niet rijk te zijn. Als ik maar gewoon normaal m'n studie, eten en af en toe wat leuks kan kopen, vind ik het prima.
Volgens mij is het het beste als je niet te weinig geld hebt en niet te veel.

Denkt u wel eens na over de zin van het leven, en wat komt daar dan uit
Gelooft u in leven na de dood

Regelmatig, ik geloof dat de zin van het leven is om nuttig te zijn voor de maatschappij (door werk) en om je naaste te helpen en het kwaad te mijden, eigenlijk is de zin van het leven: je voorbereiding op wat er na dit leven komt.
Ik geloof in leven na de dood, met God of zonder God. Dat hangt van de keuzes af die je in dit leven hebt gemaakt.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

boef
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor boef » 15 okt 2004 12:53

Normaal gesproken ga ik iedere dag naar school, kzit nu in 6 vwo en ben een beetje aant uitpluizen wat ik hierna ga doen! daarnaast heb ik mijn zaterdagbaan in een speelgoedwinkel en vrienden/vriendinnen, hobbies, geloof, forums etc... Ik vind dit wel de moeite waard, al is school en vrienden natuurlijk niet het belangrijkste in je leven!!!
Geld...belangrijk? iedereen heeft geld nodig, om noodzakelijke dingen te kopen enz. en tis wel makkelijk als je het hebt, maar ik ben liever gelukkig dan rijk...
En ik denk heel veel na over het leven. wat is mijn levensdoel? waarom leef ik? leef ik zoals God wil dat ik leef? Vaak vind ik het wel moeilijk om te leven zoals God dat wil, ik voel zo vaak dat ik daarin te kort schiet!
Ik geloof in een leven na de dood! ik ben ervan overtuigd dat bij de dood niet alles ophoudt ofzo...er is zeker een leven na de dood. De hemel, met God, en de hel. Waar je komt, dat hangt idd af van hoe je geleefd hebt!

cornelis
Kapitein
Kapitein

Wat is belangrijk in het leven.

Berichtdoor cornelis » 15 okt 2004 21:06

Er gaat toch niets boven Jezus.
Hij alleen geef doel aan het leven.
Natuurlijk is geld belangrijk,maar daar mee koop je niet de hemel,geluk.gezondheid en liefde.
We zijn immers allen op door reis naar het Vaderhuis met de vele woningen.
En dat gaat niet vanzelf om op het smalle pad te blijven,maar met de Heiland aan boord mogen we toch weten:Eens mag ik door Mijn Verlosser,die ook voor mij daar hing op Golgotha eeuwig Thuis komen.
Ik mag al jaren werken met geestelijk gehandicapten.
Dat is heel mooi werk en geef veel voldoening ook om goede producten af te leveren.
Belangrijk is toch,dat we ons gelukkig weten,en dat kunnen we alleen echt worden door de Bron van alle Leven:de HERE JEZUS CHRISTUS.
Dit wilde ik weer even kwijt met een vriendelijke groet van Cornelis.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2004 00:50

Yep en als je Hem kent kun je ook genieten van zoveel andere dingen... juist omdat je Hem kent!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 okt 2004 18:46

Marnix schreef:Yep en als je Hem kent kun je ook genieten van zoveel andere dingen... juist omdat je Hem kent!

en zo mooi, je kunt met anderen ook zo genieten...

Nelianne

Berichtdoor Nelianne » 28 okt 2004 16:15

wat ik belangrijk vind? God te kennen. Het probleem is echter dat ik nogal in beslag word genomen word door dagelijkse 'onzin'. Ik noem het even zo omdat het in vergelijking met het eigenlijke doel van het leven ook echt onzin is. het doet nix toe aan je zaligheid.
Mijn leven draait dus om mn studie verpleegkunde, waar ik net mee begonnen ben. Ik ben nog een btje aan het uitzoeken hoe alles werkt, maar daarbij heb ik ook gewoon het schoolwerk. Dus druk, druk, druk, want ik heb ook nog een bijbaantje op woensdag en zaterdag.
Weinig tijs over, wat ik wel heel jammer vind, want nu zit ik eigenlijk ook mn tijd te verprutden moet nog een verslag maken voor school...........
Snappie???????? :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 okt 2004 20:28

Nelianne schreef:wat ik belangrijk vind? God te kennen. Het probleem is echter dat ik nogal in beslag word genomen word door dagelijkse 'onzin'. Ik noem het even zo omdat het in vergelijking met het eigenlijke doel van het leven ook echt onzin is. het doet nix toe aan je zaligheid.
Mijn leven draait dus om mn studie verpleegkunde, waar ik net mee begonnen ben. Ik ben nog een btje aan het uitzoeken hoe alles werkt, maar daarbij heb ik ook gewoon het schoolwerk. Dus druk, druk, druk, want ik heb ook nog een bijbaantje op woensdag en zaterdag.
Weinig tijs over, wat ik wel heel jammer vind, want nu zit ik eigenlijk ook mn tijd te verprutden moet nog een verslag maken voor school...........

Om maar in de lijn van je betoog te blijven is dat verslag voor school eigenlijk ook maar tijdverspilling. :)

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 29 okt 2004 11:06

Aragorn schreef:
Nelianne schreef:wat ik belangrijk vind? God te kennen. Het probleem is echter dat ik nogal in beslag word genomen word door dagelijkse 'onzin'. Ik noem het even zo omdat het in vergelijking met het eigenlijke doel van het leven ook echt onzin is. het doet nix toe aan je zaligheid.

Om maar in de lijn van je betoog te blijven is dat verslag voor school eigenlijk ook maar tijdverspilling. :)

Ik vraag me af waarom je uberhaupt nog naar school gaat.

Nelianne

Berichtdoor Nelianne » 29 okt 2004 12:40

Misschien verkeerd begrepen, maar er staat toch echt in vergelijking met het eigenlijke doel van het leven...... dan kan je daarnaast toch ook nog een andere doel hebben? Bijv. school. Dus dan is school niet meer het belangrijkste maar wel belangrijk

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 okt 2004 12:57

Jaja, ik zat eigenlijk ook maar een beetje te pesten. :P

Wil
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wil » 29 okt 2004 13:03

IK zou voor een onderzoek van school graag van verschillende personen antwoorden hebben op de volgende vragen:

Vind u geld belangrijk

Ik zou erg blij zijn met een aantal reacties.

- Door de weeks ga ik naar school, ik zit op de pabo, op zaterdag werk ik in een winkel en op zondag ga ik naar de kerk
- Ja, ik vind het belangrijk om je talenten te gebruiken.
- Nou ja, wat is belangrijk... Je hebt het nodig...
- De zin van het leven: leven tot eer van God en je naaste
- Ik geloof dat er een leven na dit leven is
Hou van de mensen zoals ze zijn... er bestaan geen anderen!

Nelianne

Berichtdoor Nelianne » 29 okt 2004 15:23

Aragorn schreef:Jaja, ik zat eigenlijk ook maar een beetje te pesten. :P
Ja haha maar dat had ik later pas door :wink:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 nov 2004 15:19

Wil schreef:IK zou voor een onderzoek van school graag van verschillende personen antwoorden hebben op de volgende vragen:

Vind u geld belangrijk

Ik zou erg blij zijn met een aantal reacties.

- Door de weeks ga ik naar school, ik zit op de pabo, op zaterdag werk ik in een winkel en op zondag ga ik naar de kerk
- Ja, ik vind het belangrijk om je talenten te gebruiken.
- Nou ja, wat is belangrijk... Je hebt het nodig...
- De zin van het leven: leven tot eer van God en je naaste
- Ik geloof dat er een leven na dit leven is

waar wil je je antwoorden hebben??

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 06 nov 2004 15:58

ik werk in een heel klein, heel gezellig winkeltje in hartje Rotterdam...

tja... ehm, ik geloof dat ieder beroep de moeite waar is. Maar of ik heel mijn leven dit blijf doen? Nee, absoluut niet.

Vind u geld belangrijk
Ja, geld is belangrijk. Maar zeker niet het belangrijkste

Ja, verschillend, net in wat voor stemming ik ben. Vaak vind ik dat het leven veel zin heeft. Maar soms twijfel ik aan de zin van het leven. Wel geloof ik dat ons leven altijd een doel heeft. Dat God ons niet voor niets geboren heeft laten worden. En dat wij meer over Zijn bedoeling met ons leven bezig zouden moeten zijn dan dat wij zelf bezig zijn met over de zin van ons leven na te denken. Ik denk dat het belangrijk is dat wij weten dat os leven pas echt zin heeft, als God de eerse plaats daarin inneemt.

Absoluut
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 nov 2004 18:29

Acire schreef:Dagelijks leven: Kben HBO studente, dus ik ga veel naar school. Ik email heel veel, en nog wat meer hobby's, bv voor m'n planten zorgen. En in het weekend werken, en contacten onderhouden met vriendinnen.
Ja, dit vind ik zeker de moeite waard. Ik heb een erg leuk leven. Interressante studie, leuke vrienden en leuke contacten.
Geld vind ik niet belangrijk. Ik heb het niet ook. Het is makkelijk om te hebben. Maar ik doe er niet al te veel voor om het te krijgen. Als ik maar gelukkig ben, met of zonder geld, boeies...
Zin van het leven... God bepaald de zin van je leven.
En ik geloof in leven na de dood. Ik geloof in hemel en hel. Verder nieuwe hemel nieuwe aarde, verder is er nix dan.

woei... nu 2 jaar later (ofzo) ziet t r even anders uit...
Dagelijks leven: Overleven: m'n huishoudentje doen en zo nu en dan proberen een opdracht te maken.
Dit vind ik absoluut niet leuk, ik zou veel meer willen doen, maar het gaat niet.
Geld zou ik graag wat meer willen hebben. Tis niet mijn streven om in het geld te baden, maar kzou graag zonder geldzorgen leven.
Zin van het leven: Tja.. God bepaald de zin van mijn leven! En verder zou ik het niet weten. Zonder God zou ik niet meer willen leven.
Leven na de dood: zeker gelukkg wel!! Eeuwig leven zelfs:D

Terug naar “Archief”