waadkleed Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 31 jan 2003 13:53

J.G., allemaal dingen waarover ik mij niet heb uitgelaten.

Ik vind het alleen fascinerend dat de afbeelding op de wade wellicht niemand anders is dan Jezus. Je leest van alles over Hem. Ik ben dan wel benieuwd hoe Jezus eruit zag. Nu kan je zien hoe Hij eruit zag (als je geloofd dat de wade echt is althans). Zelfs de verwondingen op het lichaam van de afgebeelde persoon komen overeen met de wonden die Jezus voorafgaande aan en tijdens de kruisiging volgens de bijbel heeft opgelopen.

Waarom zou je, zolang de wetenschap niet heeft bewezen dat de wade vals is, proberen hard te maken dat hij toch vals is? Is het een probleem als de Jezus uit de bijbel ineens een gezicht heeft?

Is het van belang dat er een kracht van de wade uitgaat?

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 31 jan 2003 17:06

FrankB schreef:J.G., allemaal dingen waarover ik mij niet heb uitgelaten.

Ik vind het alleen fascinerend dat de afbeelding op de wade wellicht niemand anders is dan Jezus. Je leest van alles over Hem. Ik ben dan wel benieuwd hoe Jezus eruit zag. Nu kan je zien hoe Hij eruit zag (als je geloofd dat de wade echt is althans). Zelfs de verwondingen op het lichaam van de afgebeelde persoon komen overeen met de wonden die Jezus voorafgaande aan en tijdens de kruisiging volgens de bijbel heeft opgelopen.

Waarom zou je, zolang de wetenschap niet heeft bewezen dat de wade vals is, proberen hard te maken dat hij toch vals is? Is het een probleem als de Jezus uit de bijbel ineens een gezicht heeft?

Is het van belang dat er een kracht van de wade uitgaat?

Zo'n wade is best leuk... maar als je echt een idee wilt hebben hoe Jezus Christus eruit zag, kun je beter de bijbel lezen. Ik vind hoe Jezus eruit zag ook niet zo belangrijk, het gaat net zoals bij Ware liefde niet om het uiterlijk maar om wat Hij zei en wat Zijn daden waren. Neemt niet weg dat het een interessant geschiedkundig object is.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Terug naar “Archief”