taco schreef:wij zijn gematigd charismatisch, maar in zoetermeer was het een vrij strakke dienst die hen beide niet aansprak. qua organisatie was het wel prima geregeld.
Een vrij strakke dienst ja. Er is wel een liturgie, en dat zorgt ook voor de nodige orde met zo'n grote gemeente.

Desondanks vind ik dat er genoeg ruimte en vrijheid is om jezelf te uiten, op welke manier je dat ook wilt. En de organisatie moet wel goed zijn, want er zijn 's ochtends 2 ochtenddiensten, waartussen ook nog eens koffie wordt gedronken. Wat 'gematigd charismatisch' precies inhoud weet ik niet.
een aantal dingen haal ik van de webpage af. dat zijn onderwerpen als: de positie van de vrouw (wij hebben vrouwelijke zangleiding)
Ik heb even uit mijn hoofd geteld, en er zijn 4 vrouwelijke en 2 mannelijke zangleiders. De mannelijke zijn veel minder vaak aan de beurt.
en voor een vrouwelijke spreker?
Voor de visie op vrouwen in de gemeente moet je
hier maar eens even kijken. Er is in Zoetermeer een tijdje een vrouwelijke stagaire-spreekster geweest, die lid was van de Cama Gouda. Daar zijn toen wel gesprekken over geweest, maar zover ik het door heb gekregen was het nog niet eerder zo voorgekomen, maar is er verder goed op gereageerd. Helemaal onderaan in het document staat de visie van de Cama Zoetermeer.
en een van de cama pijlers is de zending.
Ja, dat is nogal logisch als Cama de afkorting is van Christian And Missionary Alliance.
Quote van de Cama site: Op dit moment zijn er ongeveer 1.300 zendelingen in 48 landen via de CAMA uitgezonden, met als doel om zelfstandige, zendingsbewuste gemeenten te stichten, met een groot hart voor de verkondiging van het evangelie wereldwijd en in eigen land. In Nederland zijn er 22 gemeenten (met ruim 5000 bezoekers) die zich aangesloten hebben bij de CAMA, zij staan bekend onder de naam CAMA Gemeenten Nederland
maar is er nog meer? kun je me bijpraten en over jouw ervaringen en ook een beetje je christelijke achtergrond?
Ervaringen heb ik genoeg. Er is een bruisend en actief jeugdwerk, kringenwerk en allerlei doordeweekse activiteiten. Zondagochtend zijn er 2 diensten, en overwegen wordt een derde dienst omdat het zo ontzettend druk is.
Mijn christelijke achtergrond is, dat ik op 15 jarige leeftijd (zonder christelijke opvoeding!) mede door het werk dat God door Evangelisatie en Recreatie (geref. vrijg.) heeft gedaan, tot geloof ben gekomen. Na een paar maanden kwam ik bij de Cama gemeente. Ik heb altijd al een soort geheime voorliefde voor de Gereformeerde Bond gehad

, maar daar voelde ik me als net-gelovige, absoluut niet thuis. Voor mij is (was) de Cama een plek waar alles niet té losjes, maar eigentijds, open, en duidelijk aan toe ging.
In de Cama Zoetermeer zitten mensen met verschillende al dan niet christelijke achtergronden. Sommige zijn letterlijk gevlucht uit andere kerken (spijtig!), en anderen zijn kortgeleden tot geloof gekomen. Wat grappig is (merk je vooral bij doopdiensten), is dat er veel mensen bij zijn die door de EO zijn 'doorgestuurd', aangezien de ds. in het adresbestand voor de Zoetermeer-regio van de EO helpdesk zit.

Grappig detail.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.
EQ.