De dood

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

De dood

Berichtdoor DenKTenk » 31 jan 2003 13:32

Wat doet de dood jullie? Wat zegt het je? Verlang je ernaar, of is het een schrikbeeld?

Als ik eerlijk ben dan ben ik soms banger voor het leven dan voor de dood, herkennen jullie dat?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jan 2003 13:46

ik juist niet. Ik ben bang voor de dood,

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 31 jan 2003 13:47

Waarom ben je bang voor de dood?

Deze vraag stel ik ook aan alle anderen die dit zijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jan 2003 13:49

waarom zou ik dat niet moeten zijn. Ik ben gewoon eit bekeerd, en kan nog niet bij GOd onder ogen komen. Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden. Volgens mij ben ik er ook veel te weinig mee bezig

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 31 jan 2003 13:49

Volgens mij valt over de dood heel weinig te vertellen. We kunnen alleen maar vertrouwen op God. Leven na de dood? Dit leg ik in God's handen.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jan 2003 13:55

Inspector Morse schreef:Volgens mij valt over de dood heel weinig te vertellen. We kunnen alleen maar vertrouwen op God. Leven na de dood? Dit leg ik in God's handen.

maar je kunt toch wel aangeven hoe je er tegenover staat. Of ligt dit per mens verschillend

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 31 jan 2003 13:55

Het ligt per mens verschillend ja, en daarom heb ik deze topic geopend om het ook eens van anderen te horen hoe zij erover denken.

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 31 jan 2003 13:59

Ik kan niet aangeven hoe ik er rationeel tegenover sta, als het over de dood gaat sta ik er vooral emotioneel tegenover. Ik heb vroeger heel vaak zeer rationeel erover nagedacht maar kwam er niet uit. Ik schaar me nu achter die Christelijke traditie die vertrouwt op God.
Afbeelding

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 31 jan 2003 14:29

Tja, soms verlang ik naar de dood. Maar aan de andere kant wil ik nog zoveel doen. Ik vind niet dat ik al uitgeleefd ben, eigenlijk. Maar soms denk ik dat het veel beter is om dood te zijn. En dat is natuurlijk ook zo. Voor altijd bij God zijn, geen zonden meer, en eeuwige blijdschap, dat is toch het mooiste wat er is. Maar ik heb toch ook wel vaak twijfels, over na het leven. Stel nu dat ik het allemaal verkeerd zie, en ik God toch niet op de goede manier gediend heb. Wat als een negatieve kerk, waar ze zeggen dat zowat niemand bij God komt, toch gelijk heeft? Maar meestal voel ik Jezus' liefde, Hij is toch niet gestorven voor een paar mensen? Maar voor iedereen die voor hem wil leven? En dan geloof ik toch wel dat ik feest mag vieren, als ik overleden ben! Daar kan ik soms wel ontzettend naar uitkijken! Nu kwets ik God en mijn naasten nog zo vaak.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

hemelburger
Mineur
Mineur

Berichtdoor hemelburger » 31 jan 2003 20:58

1 Corinthians 15:55 Dood, waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning?
(SV)

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 31 jan 2003 22:41

nu ik ben ook heel erg bang om dood te gaan
lijkt me heel eng
gr connie

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 01 feb 2003 00:04

lizzz schreef:Maar ik heb toch ook wel vaak twijfels, over na het leven. Stel nu dat ik het allemaal verkeerd zie, en ik God toch niet op de goede manier gediend heb. Wat als een negatieve kerk, waar ze zeggen dat zowat niemand bij God komt, toch gelijk heeft?

Kun je dit uitleggen:
Twijfel als je gelooft?
Goede manier van God dienen?
Negatieve kerk?
Toch gelijk heeft?
(m.n. het woord 'toch')
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

joepie

Berichtdoor joepie » 01 feb 2003 13:06

Als er maar vaak genoeg vanaf de kansel tegen je gezegt wordt, dat je nooit kunt weten of je behouden bent. Want dat is voor speciale mensen, die iets bijzonders gevoeld hebben. Maar niet zomaar voor jou.
Als je maar lang genoeg gehersenspoeld bent met het idee dat het offer van CHristus niet zomaar voor jou kan wezen, want je doet toch wel veel zonden. En zomaar uit genade kan het niet zijn, je moet er wel iets voor doen. Dan blijf je twijfelen of het wel echt is als je dood gaat, dat je dan bij God mag wonen. Want wat als het nu niet ook voor jou zou zijn?
Zo wordt er in diverse kerken gepreekt. En dan kan ik me voorstellen dat je bang bent om dood te gaan.
Maar dan verlang je dus ook niet naar de wederkomst van Christus.

Ik ben niet bang voor de dood.
Niet dat ik er naar verlang. Want het is goed om je leven te leven die je van God gekregen hebt. Daar moet je op de goede manier invulling aan geven, en dat is niet verlangen naar de dood.
Maar je mag wel verlangen naar Zijn wederkomst, naar de nieuw Hemel en Aarde. Kijk dat lijkt me wel machtig!

rpdingemanse
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor rpdingemanse » 01 feb 2003 17:17

[quote="joepie"]Als er maar vaak genoeg vanaf de kansel tegen je gezegt wordt, dat je nooit kunt weten of je behouden bent. Want dat is voor speciale mensen, die iets bijzonders gevoeld hebben. Maar niet zomaar voor jou.
Als je maar lang genoeg gehersenspoeld bent met het idee dat het offer van CHristus niet zomaar voor jou kan wezen, want je doet toch wel veel zonden. En zomaar uit genade kan het niet zijn, je moet er wel iets voor doen. [/quote]

erge kerk heb je dan!

dit is niet het evangelie.
trek je er dus niets van aan. de Bijbel is nuttig tot lering, wederlegging en dergelijk. nou hierin lijkt mij het dus dat als je zo'n preek hebt, dat de Bijbel voor jou het leerboek moet zijn, en ook hetgene waarmee je je predikant en of kerkleden zou kunnen wederleggen...
succes en blijf De Waarheid vasthouden!
zoek de dingen die boven zijn, waar Christus is. (kollossensen 2)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 01 feb 2003 18:25

hmm.. ik ben zeker wel bang voor de dood!
Ik zit ook in een erg orthodoxe kerk, waar idd weinig Gods genade wordt gepreekt.
Tenminste, dat wordt wel gepreekt, maar niet de nadruk.
Meer van: heel misschien mocht het nog eens gebeuren dat je bekeerd wordt!
misschien speelt dat ook wel een rol ja.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Terug naar “Archief”