Berichtdoor martinm81 » 24 okt 2004 14:08
TJONGE allemaal wetten. en weet je, ik weet ze dus echt niet allemaal. ik weet nog wel dat iemand zei, dat die wetten elkaar soms tegenstonden. en weet je misschien ook nog, dat Jezus tegen de farizeëers zei, dat het eten van een korenveld op sabbats dag eigenlijk de ver ging.
Ik denk dat God ons wetten heb gegeven, om ons in te zien, dat we zonder de Genade niet kunnen. we moeten door Jezus Christus naar God te kunnen komen, om bij Hem te zijn. en die wetten maakte vroeger de mensen bewust en vandaag de dag nog, dat we allemaal stuk voor stuk zondaren zijn.
De wetten zijn denk ik ook, een leefregel te zijn, om te weten hoe je God kan volgen. Wat Hij eigenlijk verwacht van je. schrik niet, gelukkig hebben we de genade nog, anders zou het er niet goed voor ons uitzien.
Ik denk ook dat je het eigenlijk geen wetten mag noem. meer iets van woorden die gegeven zijn door God, om ons bewust te maken van zonde, en ons bewust te maken voor hetgeen waar Jezus Christus voor stierf. wetten zijn eigenlijk gegeven woorden, om te volgen, NIET om het moet, maar omdat je houd van God!
Martin
.......Door naar MC donalds te gaan, maak jezelf nog niet tot hamburger....