Hoi Rianne,
-Rianne- schreef:Ik vroeg me af...
De engelen die nu in de hemel zijn, mogen God niet zien. Zij hebben 6 vleugels: 2 om het gezicht te bedekken, 2 om hun voeten te bedekken en 2 om te vliegen.
Sommige engelen hebben idd 6 vleugels, de zogenoemde Serafs (Jes 6:2) maar niet alle engelen.
-Rianne- schreef:De bijbel zegt ook dat wij mensen straks met God zullen wandelen, dat wij God mogen zien. Betekent dit dat wij een plekje 'hoger' hebben dan de engelen?
Ik denk op het moment niet (zie Psalm 8:6) Misschien dat we wel een hoger plekje krijgen als we eenmaal gestorven zijn, en dus voortaan zondeloos leven

Hebreën 2:5 en verder is wel interessant.
In 1 Korinthe 6:3 staat dat wij over (gevallen) engelen zullen oordelen.
-Rianne- schreef:En hebben engelen net zo goed een vrije wil als mensen? Satan had dat duidelijk wel. Als dat zo is, zijn de engelen die in Gods aanwezigheid zijn dan zonder zonde? Anders zou God ze toch nooit voor Zich kunnen hebben?
Ze hebben idd een vrije wil, en sommige engelen hebben door die vrije wil tegen G.d gekozen. Dat zijn de gevallen engelen, oftewel demonen. Er wordt wel eens gezegd (ik dacht op basis van Openb 6:4) dat 1/3 van alle engelen tegen G.d en voor satan heeft gekozen.
-Rianne- schreef:Zouden er nog steeds engelen weggestuurd worden die zich bij Satan aansluiten?
Engelen kunnen volgens mij ook na de schepping nog tegen G.d kiezen, zoals in Genesis 6:2&4, dus ik denk ook nog vandaag de dag.
-Rianne- schreef:Maar ALS engelen een vrije wil hebben EN degenen die in Gods aanwezigheid zijn zonder zonden zijn, dan kan het toch haast niet dat wij mensen een hoger plekje hebben dan de engelen?
Psies
Eric.
..