2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Worship
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Worship » 24 okt 2004 21:12

Worship schreef:sorry mensen er is volgens mij geen testforum dus doe ik het even hier...

Ik had het over zonden in het algemeen en ik gebruik het niet als argument om door te gaan. Doe ik iets wat God niet wil? Ik doe iets waarvan God zegt dat het beter is om het niet te doen vanwege de gevolgen die er evt. aan kunnen zitten. Nogmaals: het is een waarschuwing, geen verbod.

oke dus zo werkt een quote

en dit is een dubbele...

Worship
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Worship » 24 okt 2004 21:13

Worship schreef:
Worship schreef:sorry mensen er is volgens mij geen testforum dus doe ik het even hier...

Ik had het over zonden in het algemeen en ik gebruik het niet als argument om door te gaan. Doe ik iets wat God niet wil? Ik doe iets waarvan God zegt dat het beter is om het niet te doen vanwege de gevolgen die er evt. aan kunnen zitten. Nogmaals: het is een waarschuwing, geen verbod.

en dit is een dubbele...

het wordt wel een stapeltje zo zeg....

André

Berichtdoor André » 24 okt 2004 21:58

Worship schreef:
Worship schreef:
Worship schreef:mensen er is geen testforum dus...........

en dit is een dubbele...

het wordt wel een stapeltje zo zeg....

En zo verbouw je een quote, is ook een topic voor in de slowchat :mrgreen:

joepie

Berichtdoor joepie » 25 okt 2004 08:22

Yael schreef:
Lalage schreef:Waarom doe je nix met een waarschuwing van God dan? Hij waarschuwt je toch niet voor nix?

Maar waarom stuurt God deze jongen dan op haar pad? Doet Hij dat alleen maar om problemen te veroorzaken?

Als Hij een jongen op je pad brengt dan wil dat toch niet gelijk zeggen dat Hij dat doet om er verkering mee te krijgen? Die boom in de hof van Eden stond daar ook niet om van te eten.
Wie zegt dat die persoon ook een uitverkoreneis van God?
Dat weet jij niet alleen God zelf.

En inderdaad mogen we een ander niet veroordelen.
Maar er ligt nu eenmaal een vraag of je al dan niet een relatie met een ongelovige mag beginnen.
En daar wordt dan een eerlijk antwoordt op gegeven.
Dat wij anders willen dan God goed voor ons vindt is al vanaf het begin der wereld zo. Denk maar aan die boom in de Hof!
En wat de gevolgen daarvan waren ondervinden we nog dagelijks aan den lijve.

Wij hebben gisteren in de kerk een doopdienst gehad. De moeder mocht als enige antwoord geven op de vragen en hield het dus alleen ten doop. Omdat ze getrouwd is met een buitenkerkelijke jongen.
Wat een verdriet overschaduwt dan zoiets moois.
Laatst gewijzigd door joepie op 25 okt 2004 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 25 okt 2004 09:38

Ik vind het erg gemakkelijk om te zeggen dat er niets bij geval gebeurt, en dus alles wat er gebeurt van God is. Dan zetten we de duivel helemaal aan de kant en doen we net of die er niet is.

Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waar de duivel erg slechte invloed had op mensen, en waar het dus echt niet van God was.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 25 okt 2004 14:09

Ik heb eerder een relatie gehad met een niet-christelijk iemand, dat heb ik uitgemaakt, heel lang waanzinnige pijn ervan gehad. Dacht dat ik nooit meer gelukkig zou worden...

Totdat ik mijn huidige vriend tegenkwam (ook niet christelijk). Ik zie dat God met hem werkt. Als ik hem twee jaar geleden ofzo (toen hadden we nog geen relatie) had verteld dat hij met me mee naar de kerk zou gaan en dat we in alle openheid met zn tweeën of met anderen over het geloof zouden praten, had ie me gegarandeerd uitgelachen. God waarschuwt ons, er kunnen gevolgen aanzitten waar je onwijs veel verdriet van krijgt. Sla ik die waarschuwing in de wind? Op een bepaalde manier wel ja. Waarom? Omdat ik er alle vertrouwen in heb, mede door voorvallen tijdens onze relatie, dat God ons bijstaat en dat het goed met ons komt (voor zover dat nu nog niet het geval is).
Ik snap dat er hier mensen zijn die willen waarschuwen. Mensen die het nog nooit meegemaakt hebben of mensen die het wel meegemaakt hebben en bij wie het niet goed is gelopen. Ik waardeer die bezorgdheid.

Maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik duidelijk Gods leiding heb ervaren, soms op momenten dat ik het niet verwachtte. God heeft een bepaald doel met mijn leven, God gaat met mij een bepaalde kant op. En nogmaals, ik waardeer alle bezorgdheid e.d., maar God alleen weet welke kant ik op moet en Hij laat dat aan mij zien.

Mijn excuses als ik zo nu en dan wat oververderigend (is dat een woord) uit de hoek kom, maar dat komt omdat deze discussie heel persoonlijk is voor mij. Bid voor ons dat we onze weg mogen vinden...

André

Berichtdoor André » 25 okt 2004 14:45

chickie schreef:Ik snap dat er hier mensen zijn die willen waarschuwen.

Waarschuwen doe ik iemand van 23 niet hoor, maar omdat ik iets ouder ben dan jij, heb ik ook gezien - als om wat voor een reden dan ook - de vriendschap uitraakt, hoe laag het % ik blijf christen is.
Misschien wil je ook eens over deze stelling na denken: Je evt. huwelijk is geen evangelisatie project, wsl krijg je andere prioriteiten.
Bid voor ons dat we onze weg mogen vinden...

Daar denk ik aan, maar dan int algemeen als het gaat om mensen die deze keuzes maken.

joepie

Berichtdoor joepie » 25 okt 2004 14:53

Je schreef:En nogmaals, ik waardeer alle bezorgdheid e.d., maar God alleen weet welke kant ik op moet en Hij laat dat aan mij zien.

Dat bevreemd me dan. Want hoe kan God aan Zijn kind een weg laten zien als zijnde goed terwijl Hij in Zijn woord er juist voor waarschuwt?

Hij wil namelijk dat wij alleen die weg gaan die Hij goed voor ons vind. Alleen wij willen vaak een andere weg. En kiezen voor de verkeerde weg. Dat Hij ons dan niet in de steek laat wil niet zeggen dat Hij er mee instemd, maar dat Hij ons dus zo onuitsprekelijk lief heeft, dat Hij ons nooit loslaat.
Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is. Ik weet echt wel hoe moeilijk het soms kan zijn om een andere weg te moeten gaan dan je zou willen.
Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat als je die weg dan ook gaat, dat God die zeker zal zegenen.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 27 okt 2004 12:40

Andre schreef:
chickie schreef:Ik snap dat er hier mensen zijn die willen waarschuwen.

Waarschuwen doe ik iemand van 23 niet hoor, maar omdat ik iets ouder ben dan jij, heb ik ook gezien - als om wat voor een reden dan ook - de vriendschap uitraakt, hoe laag het % ik blijf christen is.
Misschien wil je ook eens over deze stelling na denken: Je evt. huwelijk is geen evangelisatie project, wsl krijg je andere prioriteiten.

Mijn aanstaande huwelijk zie ik ook niet als evangelisatieproject.

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 27 okt 2004 12:44

En als je nu nadenkt (ik zeg niet dat het bij jou wel of neit zo is hoor) en eerlijk antwoord geeft, wie staat er bij jou op de eerste plaats?

Als God je nu wel opeens laat zien, dat deze partner niet de ware voor je is?

Wat dan?

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 27 okt 2004 12:46

joepie schreef:Je schreef:En nogmaals, ik waardeer alle bezorgdheid e.d., maar God alleen weet welke kant ik op moet en Hij laat dat aan mij zien.

Dat bevreemd me dan. Want hoe kan God aan Zijn kind een weg laten zien als zijnde goed terwijl Hij in Zijn woord er juist voor waarschuwt?

Hij wil namelijk dat wij alleen die weg gaan die Hij goed voor ons vind. Alleen wij willen vaak een andere weg. En kiezen voor de verkeerde weg. Dat Hij ons dan niet in de steek laat wil niet zeggen dat Hij er mee instemd, maar dat Hij ons dus zo onuitsprekelijk lief heeft, dat Hij ons nooit loslaat.
Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is. Ik weet echt wel hoe moeilijk het soms kan zijn om een andere weg te moeten gaan dan je zou willen.
Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat als je die weg dan ook gaat, dat God die zeker zal zegenen.

God waarschuwt ervoor omdat het verkeerd kan gaan. Wat als Hij nou iets heel moois en goeds voor ons in petto heeft? Ik zag het laatst ook weer bij ons in de kerk. Een getrouwd stel waarvan de man nu alsnog gedoopt werd en belijdenis deed en de vrouw voor het huwelijk al christen was. Alleen God voorziet dat soort dingen en leid je erheen... We hoeven niet alles wat Hij wel of niet doet te snappen als mens.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 27 okt 2004 12:48

FlirrieSun schreef:En als je nu nadenkt (ik zeg niet dat het bij jou wel of neit zo is hoor) en eerlijk antwoord geeft, wie staat er bij jou op de eerste plaats?

Wat dan?

God staat bij mij op de eerste plaats. En als Hij mij laat zien dat mijn vriend niet de ware is, dan is het einde verhaal.

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 27 okt 2004 12:52

chickie schreef:
FlirrieSun schreef:En als je nu nadenkt (ik zeg niet dat het bij jou wel of neit zo is hoor) en eerlijk antwoord geeft, wie staat er bij jou op de eerste plaats?

Wat dan?

God staat bij mij op de eerste plaats. En als Hij mij laat zien dat mijn vriend niet de ware is, dan is het einde verhaal.

Ok daar ben ik blij om :lol:
En ik denk dat het anders misschien nog wel moeilijk zou gaan worden. Want als God niet op de eerste plaats zou staan en dat gebeurt later wel, dan heeft een partner daar vaak heel veel moeite mee.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 27 okt 2004 12:56

Hij vond het in het begin wel even vreemd toen ik zei dat hij op de tweede plaats kwam. Maar nu heeft hij het inmiddels wel geaccepteerd, hij weet dat dat niets afdoet aan mijn liefde voor hem.

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 06 nov 2004 14:04

dat is ook wel wennen denk ik......als je zoiets hoort....

Terug naar “Archief”