Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 aug 2004 10:20

Johanne schreef:Hmmm een ding weet ik nu ondertussen wel, ik ga snel aan de lijn doen en niet een heel kelin beetje maar heel erg, zodat ik ook slank wordt waar (bijna) alle jongens op vallen. En nee niet omdat ik wanhopig op zoek ben, maar ik wil ook wel eens dat iemand vind dat ik er leuk uitzie en dat k dat zelf ook vind enzo en naja...
Zoals ik hier al las (en opzich toch ook wel een beetje begrijpelijk vind) is uiterlijk gewoon toch redelijk belangrijk in een relatie...
Magoed ik jullie niet verder midden in de nacht lastig vallen met mijn geblaat enzo...

Nee, nu heb je het dus net verkeerd begrepen. :wink: In een relatie is uiterlijk juist niet zo verschrikkelijk belangrijk en dat wordt het steeds minder. Tenminste, niet dat je dan niet meer kunt genieten van het feit dat je vriendin mooi is, maar de schoonheid die je erin ziet wordt dan minder bepaald door wat je 'objectief gezien' mooi zou vinden, en meer door het feit dat je van diegene houdt, dat hoe zij eruit ziet typisch van haar is. Daarom is het in de eerste plaats mooi.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 09 aug 2004 10:54

oké, vanaf hier gaan we weer verder met het onderwerp en worden alle off-topics worden verwijderd. :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 aug 2004 00:52

Deze topic is opgesplitst. Vanaf hier gaan we weer verder met Relatie en Uiterlijk / Uiterlijk en Relatie

In de andere helft van de gesplitste topic kun je vinden onder de naam afslanken
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 22 okt 2004 17:01

Het uiterlijk van mn vriend was niet direct belangrijk voor mij. Wat ik wel heel belangrijk vind zijn de ogen. Daaruit kun je veel oplezen. Hoe iemand is en hoe iemand zich voelt. Later ging ik wel kijken naar het uiterlijk. Maar dat was voor mij niet het belangrijkste.

Belangrijker voor mezelf was zijn visie op verschillende belangrijke dingen. Dus hoe hij over bepaalde zaken dacht. De rest kwam later wel... en het is nog steeds heel goed!

Overdruk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Overdruk » 22 okt 2004 17:53

uiterlijk.. tsja, je kan wel zeggen dat het nie belangrijk is, maar je moet er wel je hele leven tegen aan kijken :roll:
Laatst aangepast door Overdruk op Zo Mei 29, 2005 11:55 pm, in totaal 5 keer bewerkt

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 okt 2004 21:32

Uiterlijk - relatie...

Ik vind mooie mannen best leuk om naar te kijken, maar heb dan niet zo iets van : hm, daar zou ik mn leven weleens mee willen delen.

Voor die gedachte, die ik overigens nog nooit gehad heb bij iemand :mrgreen: , zou ik iemand toch echt veel beter moeten leren kennen, en zoals een paar al zeggen : naarmate je iemand langer kent valt het uiterlijk een beetje weg.

En ohja, ik pas ervoor om mezelf te gaan veranderen terwille van een jongen. Dan niet. :mrgreen:
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 okt 2004 14:16

Dit is zeker een onderwerp wat mij bezig houd.
Ik ben zelf dik,lelijk (uiteraard vinden veel mensen dit) en toch een lieve vriend sinds een half jaar.
Vraag je hem om mij te beschrijven is het uiteraard anders. Wel wat dik,mooi koppie, sprekende ogen en een mega uitstraling!
Ze zegen vaak dat uiterlijk geen rol speelt, onzin vind ik. Dat is toch het eerste wat je ziet en waar je op valt!
Mijn mannetje is ook mooi en knap! Hoewel hijz ichzelf gewoontjes vind, dus het blijft iets wat subjectief is denk ik!

evelien87
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor evelien87 » 23 okt 2004 17:19

Uiterlijk en relatie speelt denk ik zeker wel een rol. Als je opstraat loopt bijvoorbeeld en er komt een groepje jongens/meiden lang. En ze beginnen te kijken of te fluiten dan ben je waarschijnlijk wel mooi. Maar als je op straat loopt en er wordt naar je gewezen, gefluisterd dan, of te joelen ben je waarschijnlijk niet mooi. Dit is dan een voorbeeldje van de straat. Maar op school kan best het lelijkste meisje/jongen met de mooiste jongen/meisje van de school hebben. Het gebeurd niet altijd iemand die niet zo mooi is met iemand verkering krijgt, iemand die niet zo mooi is wordt vaak eerst links gelaten.
Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad." Psalm 119:105

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 23 okt 2004 18:41

evelien87 schreef:Uiterlijk en relatie speelt denk ik zeker wel een rol. Als je opstraat loopt bijvoorbeeld en er komt een groepje jongens/meiden lang. En ze beginnen te kijken of te fluiten dan ben je waarschijnlijk wel mooi. Maar als je op straat loopt en er wordt naar je gewezen, gefluisterd dan, of te joelen ben je waarschijnlijk niet mooi. Dit is dan een voorbeeldje van de straat. Maar op school kan best het lelijkste meisje/jongen met de mooiste jongen/meisje van de school hebben. Het gebeurd niet altijd iemand die niet zo mooi is met iemand verkering krijgt, iemand die niet zo mooi is wordt vaak eerst links gelaten.

ik denk dat je het hier over uitzonderingen heb. de meeste mensen zijn redelijk gewoon dat wil zeggen de ene vind zo iemand wel mooi en de andere niet! en er wordt weinig gefloten hoor naar mooie meiden hoogstens gekeken en over lelijke mensen wordt echt niet gefluisterd! beetje zwart/witte mening heb je.

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 23 okt 2004 18:54

Ik denk zelf dat het uiterlijk een rol speelt omdat dit toch als eerste zit als je ergens bent je kan niet iemand zijn karakter zien of hij/zij aardig is om mee om te gaan.

Maar dat merk je pas na een aantal keren dat je hebt afgesproken.

evelien87
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor evelien87 » 23 okt 2004 18:57

eddywally schreef:Ik denk zelf dat het uiterlijk een rol speelt omdat dit toch als eerste zit als je ergens bent je kan niet iemand zijn karakter zien of hij/zij aardig is om mee om te gaan.

Maar dat merk je pas na een aantal keren dat je hebt afgesproken.

Daar ben ik het helemaal mee eens
Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad." Psalm 119:105

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 okt 2004 20:01

Vroeger op straat werd ik weleens nageroepen met 'hey lelijkerd' en dat vond ik natuurlijk niet zo leuk. Maar mijn vriend vindt me heel mooi en ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet zo lelijk, terwijl ik dat vroeger wel dacht van mezelf...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 okt 2004 21:25

Lalage schreef:Vroeger op straat werd ik weleens nageroepen met 'hey lelijkerd' en dat vond ik natuurlijk niet zo leuk. Maar mijn vriend vindt me heel mooi en ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet zo lelijk, terwijl ik dat vroeger wel dacht van mezelf...

Dat herken ik, vooral nu ik een vriend heb voel ik me soms mooier!
Vreemd eigenlijk, dat je daar de ander voor nodig hebt...
Trouwens mezelf mooier vinden...ik blijf lelijk!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 okt 2004 23:01

essieee schreef:
Lalage schreef:Vroeger op straat werd ik weleens nageroepen met 'hey lelijkerd' en dat vond ik natuurlijk niet zo leuk. Maar mijn vriend vindt me heel mooi en ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet zo lelijk, terwijl ik dat vroeger wel dacht van mezelf...

Hoe kom je erbij dat je lelijk bent? Dat je niet voor de spiegel gaat staan en denkt: "Jongens, jongens, wat staat hier een ongelooflijk mooie meid!", dat snap ik, want dat zou wel heel arrogant zijn. Maar om nu te zeggen dat je lelijk bent? God heeft je geschapen, en Hij heeft je een lieve vriend gegeven, waar je heel gelukkig mee bent! Geniet van het mooie, en sta stil bij al het moois wat Hij je geeft! Dan vallen de dingen die je minder bevallen (aan jezelf of aan anderen) minder op, en soms vallen die dingen zelfs helemaal weg!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 okt 2004 23:05

Race406 schreef:
essieee schreef:

Hoe kom je erbij dat je lelijk bent? Dat je niet voor de spiegel gaat staan en denkt: "Jongens, jongens, wat staat hier een ongelooflijk mooie meid!", dat snap ik, want dat zou wel heel arrogant zijn. Maar om nu te zeggen dat je lelijk bent? God heeft je geschapen, en Hij heeft je een lieve vriend gegeven, waar je heel gelukkig mee bent! Geniet van het mooie, en sta stil bij al het moois wat Hij je geeft! Dan vallen de dingen die je minder bevallen (aan jezelf of aan anderen) minder op, en soms vallen die dingen zelfs helemaal weg!

Dan moet je alleen wel die vriend nog ergens zien te vinden he...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Terug naar “Archief”