Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 okt 2004 19:44

Duckie schreef:ik weet het niet hoor, of dat veel helpt. als je eenmaal bij elkaar bent (bij elkaar in bed ligt bijv. of zoenen) krijg je vanzelf een seksuele spanning, daar helpt geen voorlichting of tijdsgeest tegen. het gaat al zo snel verder dan alleen zoenen.

ben ik niet met je eens... de drempel om echt zo ver te gaan als je nog nooit met elkaar (of iemand anders) naar bed bent geweest is naar mijn idee wel hoog genoeg dat je daar niet meteen overheen stapt. Of je moet het heel bewust willen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 okt 2004 13:50

parkiet schreef:Goede voorlichting is idd belangrijk... maar k las laatst ergens iets dat een kind van 10 jaar eigenlijk al van ongeveer alles op de hoogte zou moeten zijn... dat vind ik toch wel rijkelijk vroeg. Ok, als je er niet op tijd mee begint lezen ze het (bij wijze van spreken) wel op de muren enzo, maar dat is toch wel erg vroeg?

Rond mijn negende kwam ik erachter hoe seks werkt... jawel, van een vriendinnetje. M'n ouders hebben me nooit wat verteld. Het lijkt me dus wel belangrijk om kinders goed voor te lichten, stap voor stap, en op je tiende alles weten is echt niet te vroeg. Er zijn genoeg meisjes die dan al ongesteld worden en het is wel fijn om te weten waarom je dat dan wordt.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 13 okt 2004 20:06

alles tot in de details weten op je tiende? lijkt me toch te ver gaan hoor... Maarja, als je dan al zoveel om je heen hoort, lijkt het me belangrijk dat je als ouders de voorlichting van de straat voor bent zegmaar... dus afhankelijk van de situatie laten zijn wanneer je erover begint...

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 22 okt 2004 19:07

ja natuurlijk mag dat . doe maar raak.

Misschien zijn we nu eindelijk van dit gezeur af. Lijkt me duidelijk dat het niet mag

Maar ja wat niet mag is vaak mooi...................................................
de klompn mai anholn

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 okt 2004 22:32

parkiet schreef:alles tot in de details weten op je tiende? lijkt me toch te ver gaan hoor... Maarja, als je dan al zoveel om je heen hoort, lijkt het me belangrijk dat je als ouders de voorlichting van de straat voor bent zegmaar... dus afhankelijk van de situatie laten zijn wanneer je erover begint...

Probleempje is alleen dat je nooit weet hoever 'de straat' is. :)

evelien87
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor evelien87 » 23 okt 2004 09:36

Ik vind niet dat seks voor het huwelijk kan. God heeft seks van man en vrouw gegeven als een geschenk boven op het huwelijk van man en vrouw. Nog beter gezegd een geschenk boven op de liefde van man/ vrouw. En het is niet bedoeld dat je voor je huwelijk met een jongen/man meisje/vrouw naar bed gaat. Je moet niet gaan rekenen de seks is niet goed bij die persoon dan ga ik ook niet met hem/haar trouwen. Ook al hou je veel van hem/ haar, maar dat je nee zegt omdat de seks niet goed is.
Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad." Psalm 119:105

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 okt 2004 11:08

Dit meen je niet, is deze discussie nu nog bezig? :( Onzinnig eigenlijk...

Beste evelien87, ik vind wel dat seks kan, ook voor het huwelijk... Bovendien: seks moet niet overgewaardeerd worden, maar van onderwaarderen mag ook geen sprake zijn!

evelien87
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor evelien87 » 23 okt 2004 12:24

Seks is helemaal geen onderwaardering vind ik. maar tegenwoordig vinden al meer dat seks voor het huwelijk wel kan.
Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad." Psalm 119:105

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 okt 2004 13:09

Centrifugist schreef:ja natuurlijk mag dat . doe maar raak.

Misschien zijn we nu eindelijk van dit gezeur af. Lijkt me duidelijk dat het niet mag

Maar ja wat niet mag is vaak mooi...................................................

......maar niet altijd zo mooi!!!!!!!!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 okt 2004 14:19

kurtyo schreef:Dit meen je niet, is deze discussie nu nog bezig? :( Onzinnig eigenlijk...

Dacht je dat er ooit een antwoord geformuleerd zou worden waar iedereen het mee eens zou zijn dan? :D

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 okt 2004 14:22

Aragorn schreef:
kurtyo schreef:Dit meen je niet, is deze discussie nu nog bezig? :( Onzinnig eigenlijk...

Dacht je dat er ooit een antwoord geformuleerd zou worden waar iedereen het mee eens zou zijn dan? :D

Ja!al is het dan ff off-topic, we zijn toch wel met z'n allen eens dat ik een mega tof wijf ben!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 okt 2004 14:27

essieee schreef:
Aragorn schreef:

Ja!al is het dan ff off-topic, we zijn toch wel met z'n allen eens dat ik een mega tof wijf ben!

Ik bedoelde eigenlijk op de vraag die in dit topic gesteld werd, want met het laatste zijn we het natuurlijk allemaal eens ja. 8)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 okt 2004 15:13

Ik werd al ongesteld toen ik nog maar net 11 jaar was. Ik dacht dus dat ik dood aan het gaan was.
Mijn moeder zei alleen : nu ben je groot.
Ik snapte er niks van, moest steeds huilen en ik schaamde mij.
Waarom heeft mijn moeder niet mij voorgelicht toen ik jonger was, zodat ik wist wat er kon gebeuren.
Ze was zogenaamd zo progressief voor die tijd, maar toch.
Elke maand dat het weer kwam schaamde ik mij en liep ik te huilen

Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 okt 2004 19:41

Aragorn schreef:
parkiet schreef:alles tot in de details weten op je tiende? lijkt me toch te ver gaan hoor... Maarja, als je dan al zoveel om je heen hoort, lijkt het me belangrijk dat je als ouders de voorlichting van de straat voor bent zegmaar... dus afhankelijk van de situatie laten zijn wanneer je erover begint...

Probleempje is alleen dat je nooit weet hoever 'de straat' is. :)

Ja idd, dat is wel een beetje lastig. tgaat idd allemaal niet vanzelf, ik denk dat je al snel te laat merkt wanneer voorlichting 'nodig' is. zoals MM al zegt, als je ongesteld wordt moet je wel weten wat er aan de hand is anders krijg je dat soort problemen/moeilijkheden.

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 25 okt 2004 20:08

evelien87 schreef:Ik vind niet dat seks voor het huwelijk kan. God heeft seks van man en vrouw gegeven als een geschenk boven op het huwelijk van man en vrouw. Nog beter gezegd een geschenk boven op de liefde van man/ vrouw. En het is niet bedoeld dat je voor je huwelijk met een jongen/man meisje/vrouw naar bed gaat. Je moet niet gaan rekenen de seks is niet goed bij die persoon dan ga ik ook niet met hem/haar trouwen. Ook al hou je veel van hem/ haar, maar dat je nee zegt omdat de seks niet goed is.

Hoe dan ook, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan...
En zeker als je al langer een relatie heb, dan wordt het steeds moeilijker. Je groeit zowel geestelijk en lichamelijk steeds meer naar elkaar toe en op een gegeven moment ben je er aan toe om 'het' te doen (nee, dat is niet na twee maanden en als je 16 jaar bent :( ). Niet dat het goed is, maar het is zo natuurlijk, iets waar je naartoe groeit, en dan zeg je niet meer zo gemakkelijk nee... Ook al is sex voor het huwelijk niet goed te praten, het is iets wat in een goede relatie gebeurt uit liefde, maar op het verkeerde moment...

Terug naar “Archief”