Vertrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 16 okt 2004 21:39

meschianza schreef:Maar vaak krabbel je toch terug en ga je de gebane en veilige wegen.... Zonder echt naar Gods stem te luisteren!

Het kan misschien ook zo zijn, wat jij gebane veilige wegen noemt, ook de bedoeling van God is dat je die gaat volgen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 18 okt 2004 10:19

Andre schreef:
meschianza schreef:Maar vaak krabbel je toch terug en ga je de gebane en veilige wegen.... Zonder echt naar Gods stem te luisteren!

Het kan misschien ook zo zijn, wat jij gebane veilige wegen noemt, ook de bedoeling van God is dat je die gaat volgen.

Dat is zeker zo, maar daarmee is het toch verkeerd om die gebane wegen tegaan zonder echt aan God te vragen, wat wilt U dat ik doen zal?
Misschien zal God je dan idd de gebane wegen laten gaan, maar dan wel met Hem, of...Hij zal je ergens heen sturen wat je zelf nooit uitgedacht had.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2004 12:45

Inderdaad... hoe vaak nemen we gemakshalve maar de voor ons veilige weg (veilig in de zin van: geld, eigen veiligheid etc.) zonder af te vragen of God dat ook wel wil...

Jezus zegt wel dat wie zijn leven wil winnen het zal verliezen en wie het wil verliezen het zal winnen... Misschien zouden we iets vaker minder veilige wegen moeten kiezen en ons niet zo druk maken om onze veiligheid, gezondheid, geld, mooie auto, baan etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 22 okt 2004 12:55

Mariamagdalena schreef:Maar God heeft bij mij nognooit een tas met boodschappen voor de deur gezet :?

BIj ons dus wel....
Ik denk als je het echt nodig hebt, dat God soms best wel voor je wil zorgen.
Toen mijn ouders gingen scheiden, mijn moedr heel veel geld aan mijn vader moest geven en we met de kerst niet eens wat over hadden om uberhaupt maar iets lekkers te eten dan wat we in huis hadden. Stonden er rond kersttijd 13 kerstpakketten voor de deur en daarop zaten er ook nog aardig wat bij die een envelop met inhoud bevatten.....

Cavecracker
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cavecracker » 22 okt 2004 12:59

FlirrieSun schreef:
Mariamagdalena schreef:Maar God heeft bij mij nognooit een tas met boodschappen voor de deur gezet :?

Bij ons dus wel....

Bij ons ook!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2004 14:13

Tja Maria, God geeft je toch genoeg om van te kunnen leven?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 dec 2004 13:40

Even deze topic weer omhoog.
Dit onderwerp speelt nogal voor mij op het moment! Ik heb pas m'n inkomsten en uitgaven eens op een rij gezet, en als ik 10 procent van m'n inkomsten weggeef kom ik absoluut niet rond. Dus nu heb ik voor mezelf besloten: ik wil 10 procent geven van m'n inkomsten min m'n kamerhuur. Maar als ik dat doe, kom ik per maand nog steeds in de rode cijfers. Terwijl ik niet luxe leef, niet spaar, en op vakantie gaan ofzo doe ik ook niet (tenzij t gratis is, bv met ouders mee ofzo). Wat moet nu doen: m'n 10den geven, en een lening nemen. Of zeggen: je hebt het zelf nodig, geef maar minder aan goede doelen?
Kben benieuwd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 dec 2004 16:37

Tja, je krijgt al tienden van anderen (belastingbetalers, via de overheid -> stufi). Lijkt me niet zo zinnig om die dan weer door te geven als je ze zelf nodig hebt om rond te kunnen komen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 dec 2004 19:38

Aragorn schreef:Tja, je krijgt al tienden van anderen (belastingbetalers, via de overheid -> stufi). Lijkt me niet zo zinnig om die dan weer door te geven als je ze zelf nodig hebt om rond te kunnen komen.

Tja... samengevat: Je bent zelf een goed doel!
:?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 dec 2004 19:54

FlirrieSun schreef:

BIj ons dus wel....
Ik denk als je het echt nodig hebt, dat God soms best wel voor je wil zorgen.
Toen mijn ouders gingen scheiden, mijn moedr heel veel geld aan mijn vader moest geven en we met de kerst niet eens wat over hadden om uberhaupt maar iets lekkers te eten dan wat we in huis hadden. Stonden er rond kersttijd 13 kerstpakketten voor de deur en daarop zaten er ook nog aardig wat bij die een envelop met inhoud bevatten.....

Wauw, wat mooi dit te lezen! Dit hebben wij ook meegemaakt in de periode dat we onder de grens zaten, zeg maar. In een iets andere vorm, dat wel. Anonieme mensen, ik weet niet wie ze waren, en kan ze om die reden niet persoonlijk bedanken. Maar ik hoop mijn dank uit te dragen door hetzelde te doen wanneer ik anderen in problemen zie.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”