hoe geloven...?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 okt 2004 12:43

Aragorn schreef:
johannes1 schreef:
Hoe durf jij dan te beweren dat God the Passion niet gebruikt om wat van Hem te laten zien?

hoe durf je te beweren dat God hem wel gebruikt?

Beter lezen, knaapje:

Marnix schreef:Zegt trouwens de bijbel niet dat God zelfs het kwade kan laten meewerken ten goede? Hoe durf jij dan te beweren dat God the Passion niet gebruikt om wat van Hem te laten zien?

hey vlegel :mrgreen:

hoe durven wij mensen te bepalen wat God gebruikt als middel. volgens de ene groep gebruikt God wel middelen, volgens de andere groep niet. beide kanten kan ik inkomen, maar we komen er later wel achter wie er gelijk had.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 okt 2004 12:46

johannes1 schreef:hey vlegel :mrgreen:

hoe durven wij mensen te bepalen wat God gebruikt als middel. volgens de ene groep gebruikt God wel middelen, volgens de andere groep niet. beide kanten kan ik inkomen, maar we komen er later wel achter wie er gelijk had.

Kwajongen! 8) Nu spreek je jezelf een beetje tegen. Want jij bepaalde net voor God dat Hij The Passion niet zou gebruiken.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 okt 2004 12:48

Kwajongen! Nu spreek je jezelf een beetje tegen. Want jij bepaalde net voor God dat Hij The Passion niet zou gebruiken.
ik zag het niet als persoonlijke mening, vlegel (laatste keer hoor) :mrgreen:

maar matrix stelde zo ernstig dat God de film wel gebruikte, maar ik vind dat een mening, dus het kan net zo zijn als wat ik zei, wat ook een mening was.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 okt 2004 12:49

johannes1 schreef:
Kwajongen! Nu spreek je jezelf een beetje tegen. Want jij bepaalde net voor God dat Hij The Passion niet zou gebruiken.

maar matrix stelde zo ernstig dat God de film wel gebruikte, maar ik vind dat een mening, dus het kan net zo zijn als wat ik zei, wat ook een mening was.

Oke, oke, maar ik denk dat Marnix' mening de werkelijkheid dichter benadert dan de jouwe. (Maar dat is mijn mening :P )

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 okt 2004 13:08

Wie zijn wij om over Zijn werk te discuseren?
Alles wat Hij doet is goed. Al zou Hij de film gebruiken dan is dat goed en al zou Hij hem niet gebruiken dan is het ook goed.

Hij hoeft zich niet voor ons te verantwoorden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 22 okt 2004 13:36

En ik denk ook niet dat dit hét topic is om daarover te discussieren, Johanne heeft dit topic volgens mij met een heel ander doel opgestart.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2004 14:28

johannes1 schreef:

Klopt.... En dit durf dat te zeggen omdat God laat zien dat Hij die film gebruikt..... Ik zeg dit niet omdat ik het hoop of omdat ik dat vind... maar omdat God het laat zien... Ik heb heel wat verhalen gehoord over wat deze film met mensen heeft gedaan... Ik heb mensen gesproken die totaal zijn veranderd... in positieve zin. Er zijn mensen tot geloof gekomen door de film, anderen zijn gaan nadenken over het geloof, ik ken mensen die na het kijken van de film 's avonds op hun knieën zijn gegaan, hun zonden bij God hebben gebracht en hun leven opnieuw aan Hem hebben gegeven....

Dit komt niet van de duivel vandaan, dan zou die zichzelf tegenwerken... het komt van God vandaan.... Zodoende weet ik zeker dat Hij The Passion gebruikt om mensen dichter bij Hem te brengen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”