Man en Vrouw.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 21 okt 2004 04:55

Bedoel je hiermee te zeggen dat we alles wat we zelf niet zo lekker vinden om die reden ook maar voor anderen af moeten keuren? Wordt een mooie boel dan..

Overigens zijn er ook genoeg hetero's die dat doen hoor, dus wat dat betreft hoef je je niet alleen tegen homo's te richten.

ik ben niet tegen homos. heb zelf een goede vriend van me die homo is (niet praktiserend) en christen en die heeft er ontzettend moeilijk mee. een klasmaat was er eentje. en een familielid.

natuurlijk zijn er meerdere die de andere uitgang gebruiken voor hun geneugten.

blijft dan nog wel de vraag aan jezelf over: geef ik God de eer in mijn leven? niet alleen aan de buitenkant, op een mooi eo weekend maar ook in mijn relatie, op mn werk, in mijn huwelijk tijdens de seks? God ziet namelijk wel alles... en als je gelooft kun je met goed fatsoen toch geen praktiserend homo zijn? of een hypocriet christen die het niet zo nauw neemt met welke partner (man of vrouw) hij/zij naar bed gaat?

dat geldt voor zowel hetero als homo dacht ik zo.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 21 okt 2004 07:29

Marnix schreef:Zijn christenen dat dan niet?

Ik denk dat je vergeet verschil te maken tussen moslims die in naam moslim zijn maar verder niet, en de moslims die echt moslim zijn

(beetje vergelijkbaar met mensen die zeggen christelijk te zijn maar hooguit 1x per jaar naar de kerk gaan)

Kijk uit dat je niet gaat generaliseren he.

Het schijnt toch echt de gangbare praktijk te zijn. Dit was nl. een supermoslim met ook nog behoorlijk fundamalistische ideëen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 okt 2004 08:23

Ik vindt het eigenlijk wel een beetje vreemd waarom in een topic over man en vrouw opeens weer zonodig homoseksualiteit er bij gesleept moet worden om zogenaamd de verloedering van nederland te bewijzen. En helemaal als dat z.g. bewijs kennelijk uitgaat van vooronderstellingen die getuigen van een vooringenomen keuze gebaseerd op onkunde.

taco schreef:nog even over kinderen: als ik 2 vaders zou hebben, 1 vader die vader is en 1 vader die 'moeder' is...dan zou ik dus ook homo worden? zou ik het als een natuurlijk iets beleven?

Je gaat hier uit van je eigen hetero denkbeelden over een relatie. Man en vrouw, met elke hun eigen taken binnen de relatie. Vrouw zorgt voor de kinderen en huishouden, man gaat werken (en helpt als het goed is in het huishouden een beetje mee.)
Een homorelatie kun je met een heterorelatie vergelijken als het gaat om liefde, om trouw om zorgen voor elkaar. Maar dan houdt het ook op. Er is sprake van een totaal gelijkwaardige relatie.
Dus als jij twee vaders zou hebben dan heb je ook twee vaders en niet een vader die moeder is.
Je kan het man-vrouw rollenpatroon niet zomaar op een man-man of vrouw-vrouw relatie plakken. Ook niet als het gaat om het lichamelijk aspect van zo'n relatie.

Je schreef:
........dan zou ik dus ook homo worden.

Dit is totale onzin. Als dat zo zou zijn zouden er ook geen homo's geboren worden want die groeien toch allemaal op in hetero-gezinnen hoor.
Overigens is hier al zoveel onderzoek naar gedaan en steeds weer blijkt dat kinderen die in een homo-relatie opgroeien op geen enkel punt afwijken van kinderen die in een hetero-relatie opgroeien.

1 ding: praktizerende homos zijn buitengewoon ranzig. niet omdat ik ze niet mag, maar puur om het feit dat ze de achter-uitgang nemen.

Ach, ik zei, op onkunde gebaseerde vooringenomenheid.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 okt 2004 09:33

Marnix schreef:Binnen een homohuwelijk kinderen krijgen lijkt me inderdaad niet goed. (De bijbel keurt homosexuele relaties sowieso af)

ik zal maar oppassen ja!
anders roep ik mijn mamas :wink:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2004 10:26

Brr... net zo ernstig...

En het kan nog erger.... stel je krijgt een relatie.... en het meisje zegt tegen je: Ik zal je voorstellen aan je aanstaande schoonmoeders..

brr... alsof 1-tje nog niet genoeg is :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

1 vraagje en een spijtbetuiging.

Berichtdoor taco » 21 okt 2004 18:49

ik mis nog steeds een ding dat ik al eerder schreef, en dat gaat niet alleen over homo-zijn of hetero-zijn alleen. we zijn allemaal mensen met ieder zn tekortkomingen en talenten.

blijft dan nog wel de vraag aan jezelf over: geef ik God de eer in mijn leven? niet alleen aan de buitenkant, op een mooi eo weekend maar ook in mijn relatie, op mn werk, in mijn huwelijk tijdens de seks? God ziet namelijk wel alles... en als je gelooft kun je dan toch een praktiserend homo zijn? of een hypocriet christen die het niet zo nauw neemt met welke partner (man of vrouw) hij/zij naar bed gaat?

btw, ik wilde niet al te offensief klinken maar ben altijd heel direct. het spijt me als ik mensen daarmee heb gekwetst. dat was dan ook niet moijn bedoeling.

zareb, het is geen onkunde. ik weet genoeg en heb ervaring met zowel homo's als hetero's en ik heb een mening en geen op onkunde gebaseerde vooringenomenheid.

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 21 okt 2004 18:50

beetje grote tekst...... :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 okt 2004 18:54

Marnix schreef:Brr... net zo ernstig...

En het kan nog erger.... stel je krijgt een relatie.... en het meisje zegt tegen je: Ik zal je voorstellen aan je aanstaande schoonmoeders..

brr... alsof 1-tje nog niet genoeg is :D

Aii, nu je het zegt.. :shock: Ik wil NU een restrictie op het homohuwelijk en het alleen openstellen voor mannen!! 8) (Met twee schoonvaders kun je denk ik nog wel lachen :P )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: 1 vraagje en een spijtbetuiging.

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2004 23:44

taco schreef:ik mis nog steeds een ding dat ik al eerder schreef, en dat gaat niet alleen over homo-zijn of hetero-zijn alleen. we zijn allemaal mensen met ieder zn tekortkomingen en talenten.

blijft dan nog wel de vraag aan jezelf over: geef ik God de eer in mijn leven? niet alleen aan de buitenkant, op een mooi eo weekend maar ook in mijn relatie, op mn werk, in mijn huwelijk tijdens de seks? God ziet namelijk wel alles... en als je gelooft kun je dan toch een praktiserend homo zijn? of een hypocriet christen die het niet zo nauw neemt met welke partner (man of vrouw) hij/zij naar bed gaat?

btw, ik wilde niet al te offensief klinken maar ben altijd heel direct. het spijt me als ik mensen daarmee heb gekwetst. dat was dan ook niet moijn bedoeling.

zareb, het is geen onkunde. ik weet genoeg en heb ervaring met zowel homo's als hetero's en ik heb een mening en geen op onkunde gebaseerde vooringenomenheid.

Taco, ik denk niet dat je als gelovige alle regels aan je laars kunt lappen onder het motto: Ja maar ik geloof toch... Geloven is leven naar Gods wil... en niet tegen Zijn wil ingaan...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 22 okt 2004 04:51

toch gebeurd het wel degelijk marnix.

een christelijke basisschool bijvoorbeeld mag niet weigeren een homo/lesbi leraar/lerares aan te stellen.

als je zegt dat homo-zijn een zonde is dan valt werkelijk iedereen over je heen.

ik ga niet zeggen dat de moraal anders is of lager ligt dan 50 jaar geleden. volgens mij is dat niet zo. iedereen durft nu wel meer overal over mee te praten. vroeger zou deze discussie bijna niet worden gevoerd en lag er een groot taboe op.

2 vaders of 2 moeders? dan kies ik voor 2 vaders ja. dan heb je 2 keer een groot feest als ze 40 worden :)

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 22 okt 2004 10:58

taco schreef:toch gebeurd het wel degelijk marnix.

een christelijke basisschool bijvoorbeeld mag niet weigeren een homo/lesbi leraar/lerares aan te stellen.

als je zegt dat homo-zijn een zonde is dan valt werkelijk iedereen over je heen.

ik ga niet zeggen dat de moraal anders is of lager ligt dan 50 jaar geleden. volgens mij is dat niet zo. iedereen durft nu wel meer overal over mee te praten. vroeger zou deze discussie bijna niet worden gevoerd en lag er een groot taboe op.

2 vaders of 2 moeders? dan kies ik voor 2 vaders ja. dan heb je 2 keer een groot feest als ze 40 worden :)

Is het dan echt nóóit in je opgekomen dat homo zijn misschien wel geen zonde is? Ergens? Ooit? In een onbewaakt ogenblik? :)

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 22 okt 2004 12:12

jas schreef:
Marnix schreef:Binnen een homohuwelijk kinderen krijgen lijkt me inderdaad niet goed. (De bijbel keurt homosexuele relaties sowieso af)

Een alleenstaande vrouw een kind laten krijgen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Ik zie kinderen als een huwelijksgeschenk van God aan mensen...

Natuurlijk zijn er situaties waarin een kind maar 1 ouder heeft... maar die kinderen missen dan meestal wel wat...

Peter D schreef:Uniek moment!!

Ik ben het helemaal met Marnix eens!

Ik niet.Afbeelding. Kinderen zijn zeker niet altijd een geschenk en al helemaal niet een huwelijksgeschenk van God aan mensen. Jezus was een geschenk (schonk Zichzelf) van God aan mensen, maar is naar Zijn menselijke natuur voortgekomen uit Lot en zijn oudste dochter. Die kreeg een zoon van haar vader en noemde hem Moab. Daar is later Ruth uit voortgekomen en zo kunnen we doorstomen naar het huis van David. Ik denk niet dat die Moab een huwelijksgeschenk van God was aan Lot en zijn dochter. Er zijn dus kinderen, die wel een geschenk zijn, maar geen huwelijksgeschenk. Zo ook Jezus Zelf, die niet Jozef als natuurlijke vader had en dus niet uit het huwelijk van Jozef en Maria geboren is.Afbeelding

Nog even hier op terug te komen:
Ik lees in psalm 127: 3
Kinderen zijn een geschenk van de Heere. Hij beloont u met een nageslacht.
Statenvertaling:
Ziet de kinderen zijn een erfdeel des Heeren; des buiks vrucht is een beloning

Dan kan jij dit wel niet vinden, maar de Bijbel is er wel duidelijk over volgens mij. Dit gaat denk ik wel over een huwelijksgeschenk.
Al is denk ik alles wat de Heere geeft een geschenk.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 okt 2004 12:16

En terecht.

Als ze echter "praktizerend" zijn (sorry voor het onderscheid Zareb :P ) en openlijk aangeven daarmee een andere visie op de bijbel te hebben dan de schoolleiding mag het wel.

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 22 okt 2004 12:17

Sorry dat stond al ergens, had niet ver genoeg doorgelezen :)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 okt 2004 13:02

Aragorn schreef:

En terecht.

Als ze echter "praktizerend" zijn (sorry voor het onderscheid Zareb :P ) en openlijk aangeven daarmee een andere visie op de bijbel te hebben dan de schoolleiding mag het wel.

Voor mij hoef je geen sorry te zeggen hoor. :?
Ik vind het een hypothetische kwestie want ik denk niet dat iemand die in een homoseksuele relatie leeft op zo'n school zou solliciteren. En mocht ie dat wel doen dan vind het bestuur nog wel allerlei andere achterdeurtjes om die sollicitatie te weigeren.

Terug naar “Archief”