Zijn mense die t evangelie nognooit hebben gehoord verloren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 02 sep 2004 10:32

Duivelse keuze? Als je zegt: God is snap het niet, maar U weet het?

Dat het hele geloof te gek is om los te lopen, daar ben ik het dan niet mee eens....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 sep 2004 10:38

sparow schreef:Duivelse keuze? Als je zegt: God is snap het niet, maar U weet het?

Dat het hele geloof te gek is om los te lopen, daar ben ik het dan niet mee eens....

Nee, ik bedoelde niet dat de keuze voor 1 van beiden duivels is, maar dat het zo verrekte ingewikkeld is terwijl je toch zult moeten kiezen.. :)

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 02 sep 2004 10:44

Aha, ik snap em :?

Carlo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Carlo » 02 sep 2004 12:42

-Je zegt: God, ik snap er geen klote van en eigenlijk is het hele geloof te gek om los te lopen, maar ik vertrouw op u omdat ik voel dat u het goed doet.
-Je zegt: Ik snap er geen klote van, het geloof is helemaal te gek om los te lopen, ik geloof nergens in en waarschijnlijk bestaat god niet eens.

Dit geredeneer zorgt ervoor dat je er op een gegeven moment helemaal niet meer uitkomt. Sommige dingen kunnen we gewoonweg niet begrijpen, dat moeten we accepteren. Het komt er dan op aan dat je zegt: Ik geloof dat wat God zegt waar is, of je zegt: Ik kan het niet beredeneren dus klopt het niet. Het gaat erom wat je bovenaan zet: je eigen rede/bevattingsvermogen of God...........

maar het blijft staan dat iedereen geoordeeld wordt naar zijn WERKEN, als de boeken worden geoordeeld, hetzij goed hetzij kwaad....
----Kijk vooruit voordat je eeuwig achteruit moet kijken---

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 okt 2004 10:57

Wie is er dan - nu al- verloren?

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 20 okt 2004 12:14

Ik heb over de vraag van dit topic pas wat gelezen in de Romeinenbrief:

ROmeinen 2: 12-16 (Het Boek)
12 De mensen die de wet van God niet kennen, gaan verloren zonder dat er naar de wet verwezen wordt. En de mensen die de wet van God wel kennen, worden door de wet veroordeeld.13 Om voor God vrijuit te gaan, moet u doen wat Hij wil, of u Zijn wet nu kent of niet. 14Hoewel er veel volken zijn die de geschreven wet van God niet hebben, doen die van nature toch wat God wil. Daaruit blijkt dat zij weten wat goed en kwaad is15,16De wet van God staat in hun hart geschreven. Hun geweten vertelt hun wat zij moeten doen: Of hun gedachten klagen hen aan, óf hun gedachten spreken hen vrij. Dit is het goede nieuws dat ik u breng: Er komt een dat dat Jezus Christus in opdracht van God Zijn oordeel zal uitspreken over het verborgen leven van de mensen, over hun diepste gedachten

En uit de Statenvertaling:
Want zovelen, als er zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en zovelen, als er onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden; Want wanneer heidenen, die de wet niet hebben, van nature dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet; Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende)
In den dag wanneer God de verborgene dingen der mensen zal oordelen door Jezus Christus, naar mijn Evangelie.

In Het Leven staat erbij:
ALle mensen worden geoordeeld, niet op grond van wat zij niet weten, maar op grond van wat zij wel weten. Wie Gods Woord ken, zal daar ook naar geoordeeld worden. Wie nog nooit een Bijbel gezien heeft, kent van nature het onderscheid tussen goed en kwaad. Zo iemand zal veroordeeld worden als hij niet geleefd heeft naar die bekende maatstaven.

Als je rond de wereld reist, tref je in elke samenleving en cultuur bewijzen aan van Gods morele wetgeving. Alle culturen verbieden bijvoorbeeld moord, maar toch wordt die wet ook in alle culturen gebroken. Wij maken deel uit van een hardnekkig ras. Wij weten wat goed is, maar doen het verkeerde. Maar het is niet genoeg dat wij weten wat goed is; we moeten er ook naar handelen.

Het is misschien niet voor iedereen een afdoende antwoord, maar ik vond het wel heel duidelijk toen ik het las

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 okt 2004 14:07

Hallo FlirrieSun,

Je schreef:
Romeinen 2: 12-16 (Het Boek)
12 De mensen die de wet van God niet kennen, gaan verloren zonder dat er naar de wet verwezen wordt. En de mensen die de wet van God wel kennen, worden door de wet veroordeeld.13 Om voor God vrijuit te gaan, moet u doen wat Hij wil, of u Zijn wet nu kent of niet. 14Hoewel er veel volken zijn die de geschreven wet van God niet hebben, doen die van nature toch wat God wil. Daaruit blijkt dat zij weten wat goed en kwaad is15,16De wet van God staat in hun hart geschreven. Hun geweten vertelt hun wat zij moeten doen: Of hun gedachten klagen hen aan, óf hun gedachten spreken hen vrij. Dit is het goede nieuws dat ik u breng: Er komt een dat dat Jezus Christus in opdracht van God Zijn oordeel zal uitspreken over het verborgen leven van de mensen, over hun diepste gedachten

En uit de Statenvertaling:
Want zovelen, als er zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en zovelen, als er onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden; Want wanneer heidenen, die de wet niet hebben, van nature dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet; Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende)
In den dag wanneer God de verborgene dingen der mensen zal oordelen door Jezus Christus, naar mijn Evangelie.

De essentie is dus:

ALLE mensen zijn dus in staat om zonde te herkennen en te erkennen in hun leven. Feitelijk betekent het dus ook dat NIEMAND zich kan verontschuldigen. Immers de Spaderegen, die vlak voor de wederkomst ALLE vlees zal treffen, zal die wet ( aan ieders hart verbonden0 Openbaren in een heel directe openbaring van de betekenis er van in het licht van de verlossing. Elk mens zal dus op een zeker moment, gekend worden in de feitelijke eisen van de wet.

Christenen moeten dus vooral; en zovelen, als er onder de wet gezondigd hebben weten wat die wet (de 10 geboden) betekent en dienen dus die wet ook uit te leven, immers zij zijn Getuigene voor de wereld, het "getuigenis van Jezus" hebben en dientengevolge, de Gave der Profetie.

Maar wat gebeurt er vandaag de dag? De Synode van de Gereformeerde kerken ONTKENT de geboden en maakt van bijv. het 4e gebod een strijd, die zijn weerga niet kent. De ZON dag wordt met ALLE elan verdedigt en zelfs aangeduid als een Kerkelijk gewin een kerkelijke vooruitgang. Hetzelfde als dus de RKK ook eerbiedigt. En daarom staat er dat zij die de wet persoonlijk onderhouden en NIET doen, verloren gaan! Kijk maar eens hier, hoe ZONDIG de moderne Protestantse kerk is:
http://www.gkv.nl/main.asp?query=sabbat

Er zijn drie kenmerken van Satans Rijk in deze wereld en de essentie waarop hij de Kerken tot zonde aanzet:

De val van de Protestantse Kerken
De erkenning van de Paus als Staatshoofd van de morele wereld (en dus ook de politieke)
De erkenning van de RKK als ENIGE Staatskerk van het grote Babylon!

haar wetgever in burgerlijke zin is de USA, (Openbaring 13 het 2e Beest)

Hier vinden we een vrij vertaalde versie van dit fenomeen:

[b]25. Dat het katholieke geloof het enige ware geloof is, is natuurlijk te bewijzen, en de bewijzen vindt men in de talloze verrichte wonderen[/b], èn in de talloze uitgekomen profetieën, gedurende zo’n 2000 jaar. Zie bijvoorbeeld de eerder aangehaalde boeken. Al 2000 jaar lang is er geen enkele andere godsdienst, die op zulke massa’s wonderen (vooral genezingen en reddingen, maar ook geestelijke wonderen, zoals bekeringen), en zo veel vervulde profetieën kan wijzen. Lees bijvoorbeeld: Wunder sind Tatsachen (Wonderen zijn feiten) van Wilhelm Schamoni. In ons eigen boek Profeten en Profetisme (zie onze prijslijst of onze internetsite) worden een aantal zeer sprekende wonderen en vervulde profetieën aangehaald. Geen enkele andere godsdienst kan daarop bogen. Was dit wel zo, men zou het om propagandistische redenen direct doen.

26. Nogmaals: De waarheid van het katholieke geloof berust op historische feiten, onloochenbare feiten. Op 13 october 1917 trad te Fatima in Portugal het grote zonnewonder op, dat door 70.000 mensen is gezien. Daarmede werd de verschijning van Maria bevestigd. En ook Haar woorden en Haar voorzeggingen ! Dit wonder werd door 70.000 mensen gezien, waarvan velen ongelovigen en vrijmetselaar waren. Het is onloochenbaar. Het wonder bevestigt de waarheid van de bovennatuurlijke verklaring van de feiten, en geeft daar de gewenste uitleg van. Het bovennatuurlijke is immers met ons natuurlijke verstand niet te benaderen. God weet dat natuurlijk, en gebruikt het wonder om Zijn woorden (in het geval van Fatima gegeven middels Maria) als waar en echt te doen erkennen, en ze kracht bij te zetten. Dit is geheel analoog aan wat de Heilige Schrift verhaald over Jezus’ woorden en daden. De door Jezus verrichte wonderen, en de door hem gegeven, uitgekomen, voorspellingen, bewijzen de juistheid van Zijn woorden.

Dat dus Christenen zich wel degelijk van een Geestelijk en dus ook hemels fundament moeten bedienen zal duidelijk zijn. Als in 2005 heel concreet begonnen zal worden met het verbinden van Kerk (Staat) en Politiek-wetgevende Staat (USA) dan zullen alleen die wetten gelden als maatstaf voor de mens die in de Stad Babylon woont (Bab-illu = meergoden poort) Duidelijk is dus dat de mensen desondanks weten, door de spaderegen (of late regen) dat deze 2 Beesten NIET van God zijn, laat staan zijn (geboden) wetten na zullen leven. Als dus Christenen zeggen dat zij God navolgen, dan dien zij dus zeeer zeker Gods wet te kennen en na te leven, en niet die van het Vaticaan en de USA.
En als je graag wil weten of de Christenen daaronder uit kunnen komen?

Lees dan:

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 20 okt 2004 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 20 okt 2004 14:16

oke, niet off-topic hier.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

André

Berichtdoor André » 20 okt 2004 18:38

Boudewijn schreef:Wie is er dan - nu al- verloren?

Het gedeelte uit Romeinen zegt volgens mij alleen, dat God oordeelt over ALLE mensen bij Zijn terugkomst op de wolken.
M.a.w. God weet alleen wie er bij Hem op de hemel/aarde mag leven straks.
En er is nu dus nog geen sprake van verloren zijn of niet.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 21 okt 2004 06:39

Hallo Andre,

Romeinen 2
12 De mensen die de wet van God niet kennen, gaan verloren zonder dat er naar de wet verwezen wordt. En de mensen die de wet van God wel kennen, worden door de wet veroordeeld.
13 Om voor God vrijuit te gaan, moet u doen wat Hij wil, of u Zijn wet nu kent of niet.
14 Hoewel er veel volken zijn die de geschreven wet van God niet hebben, doen die van nature toch wat God wil. Daaruit blijkt dat zij weten wat goed en kwaad is.
15-16 De wet van God staat in hun hart geschreven. Hun geweten vertelt hun wat zij moeten doen: Of hun gedachten klagen hen aan, òf hun gedachten spreken hen vrij. Dit is het goede nieuws dat ik breng: Er komt een dag dat Jezus Christus in opdracht van God Zijn oordeel zal uitspreken over het verborgen leven van de mensen, over hun diepste gedachten.

In essentie heb je het juist. Het oordeel vindt NU plaats in de hemel. ALLE mensen worden geoordeeld. Maar waar ik de nadruk nog eens opgelegd heb is, dat Christenen of zij die menen dat te zijn zich moeten afvragen, in hoeverre de wet ( en de geboden) -meer- toegeapst wordt op dat oordeel. Want de wetvan God wordt de maatstaf voor ALLE mensen, maar in het bijzonder voor zij die zeggen Christenen te zijn, dat wil zeggen; Geestelijke Joden /Christenen, Niet de Christenen die gelijkgeschakeld worden met de Paus of de RKK, zoals nu wel gebeurd!
http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi44-3c.php

Christenen worden steeds meer en steeds vaker gelijkgeschakeld met de Joden van de aardse Staat Israël en onder één noemer gebracht; de Paus!
Ook het GKV gaat steeds meer Kerkelijke wetten en geboden (lees menselijke) verwarren met de wet en de geboden, dé wet die basis is voor het oordeel. En daar wil ik op wijzen. Gods wet is een Geestelijke wet, geen wettische burgerwet vane en Politieke Staat (Babylon) maar van een Geestelijk Israël (Stad Hemels Jeruzalem)
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 21 okt 2004 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 okt 2004 09:46

sparow schreef:Hm, ik zou het dan wel een beetje oneerlijk vinden: Ik moet geloven om zalig te worden en zij niet? Zij hebben toch ook gezondigd? Klopt het dan wel met de rechtvaardigheid van God? Is Christus dan niet de enige weg?

zo zo...
wat oneerlijk.

Jij mag vertrouwen op God! Jij hebt Het fundament om je leven op te bouwen. God redde jou, God kwam naar jou toe. En jou zou het oneerlijk vinden als God bij de weder komst ook deze mensen redt?

ik weet niet wat God zal doen. Maar het iig goed!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Hobbyist
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hobbyist » 21 okt 2004 10:16

Ik moest even hieraan denken:
Matth. 20:1-16 schreef:1 Want het Koninkrijk der hemelen is gelijk een heer des huizes, die met den morgenstond uitging, om arbeiders te huren in zijn wijngaard.
2 En als hij met de arbeiders eens geworden was, voor een penning des daags, zond hij hen heen in zijn wijngaard.
3 En uitgegaan zijnde omtrent de derde ure, zag hij anderen, ledig staande op de markt.
4 En hij zeide tot dezelve: Gaat ook gij heen in den wijngaard, en zo wat recht is, zal ik u geven. En zij gingen.
5 Wederom uitgegaan zijnde omtrent de zesde en negende ure, deed hij desgelijks.
6 En uitgegaan zijnde omtrent de elfde ure, vond hij anderen ledig staande, en zeide tot hen: Wat staat gij hier den gehelen dag ledig?
7 Zij zeiden tot hem: Omdat ons niemand gehuurd heeft. Hij zeide tot hen: Gaat ook gij heen in den wijngaard, en zo wat recht is, zult gij ontvangen.
8 Als het nu avond geworden was, zeide de heer des wijngaards, tot zijn rentmeester: Roep de arbeiders, en geef hun het loon, beginnende van de laatsten tot de eersten.
9 En als zij kwamen, die ter elfder ure gehuurd waren, ontvingen zij ieder een penning.
10 En de eersten komende, meenden, dat zij meer ontvangen zouden; en zij zelven ontvingen ook elk een penning.
11 En dien ontvangen hebbende, murmureerden zij tegen den heer des huizes,
12 Zeggende: Deze laatsten hebben maar een uur gearbeid, en gij hebt ze ons gelijk gemaakt, die den last des daags en de hitte gedragen hebben.
13 Doch hij, antwoordende, zeide tot een van hen: Vriend! ik doe u geen onrecht; zijt gij niet met mij eens geworden voor een penning?
14 Neem het uwe en ga heen. Ik wil dezen laatsten ook geven, gelijk als u.
15 Of is het mij niet geoorloofd, te doen met het mijne, wat ik wil? Of is uw oog boos, omdat ik goed ben?
16 Alzo zullen de laatsten de eersten zijn, en de eersten de laatsten; want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.

André

Berichtdoor André » 21 okt 2004 15:26

Boudewijn schreef:Ook het GKV gaat steeds meer Kerkelijke wetten en geboden (lees menselijke) verwarren met de wet en de geboden, dé wet die basis is voor het oordeel.

Idd, de GKV uitspraken en benaderingen over b.v. echtscheiding en hertrouwen, volg ik niet meer.
En dan als antw. krijgen, dat heb je niet helemaal goed begrepen wat wij bedoelen, duuhuuu, denk ik dan maar.
Maar goed ze doen maar, ieder moet zich verantwoorden.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 okt 2004 17:34

Andre schreef:
Boudewijn schreef:Ook het GKV gaat steeds meer Kerkelijke wetten en geboden (lees menselijke) verwarren met de wet en de geboden, dé wet die basis is voor het oordeel.

Idd, de GKV uitspraken en benaderingen over b.v. echtscheiding en hertrouwen, volg ik niet meer.
En dan als antw. krijgen, dat heb je niet helemaal goed begrepen wat wij bedoelen, duuhuuu, denk ik dan maar.
Maar goed ze doen maar, ieder moet zich verantwoorden.

Niet off-topic gaan. De volgende wordt verwijderd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 21 okt 2004 17:45

@ Boudewijn (en de rest)

Ik bedoelde hier verder ook niks mee te zeggen, ik denk dat jij mij verkeerd begreep. Het ging hier meer om de vraag of als mensen Gods woord nog nooit hebben gehoord of gelezen, wat dus wel voorkomt....
Dan zullen (als ik het goed begrijp) de mensen die dan leven naar hun ingeschapen godskennis en daar zo goed mogelijk naar proberen te leven; dus niet stelen, niet doden, niet liegen etc. Daarop geoordeeld worden,d at heeft verder natuurlijk niks met ons te maken, want wij worden geoordeeld door God op wat wij wél weten en wij hebben Gods woord gekregen en horen naar Zijn wet te leven
Of bedoelde jij dat ook te zeggen?

Terug naar “Archief”