Polarisatie; liefdeloos.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cavecracker
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cavecracker » 21 okt 2004 00:35

Sabra schreef:Er zijn zoveel verschillende theologiën en theoriën die allemaal in meer of mindere mate bijbels onderbouwd zijn, dat het onmogelijk is om te kunnen zeggen wat goed of wat fout is.

PeterD schreef:Dus eigenlijk maar hopen dat we allemaal op tijd (voor ons sterven) de enige ware weg weten te vinden! Anders zou het wel eens voor eeuwig te laat kunnen zijn.
Dus ik sta in ieder geval voor om samen te blijven discussieren, al geloof ik niet dat we allemaal op één lijn komen te staan!

Ik denk dat ieder oprecht geloof wat gebaseerd is op Christus als De Weg, De Waarheid en Het Leven een waar geloof is. Hier moeten we het als Christenen over eens zijn, anders kun je jezelf geen christen noemen. Ik denk inderdaad dat we in grijze gebieden nooit op één lijn zullen komen te staan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2004 00:40

Sabra schreef:Remonstranten zijn Arminianen, maar dat terzijde, je bent het woord contra- vergeten.

of Gomaranen :) Je hebt gelijk, ik lette ff niet op :)

Dus eigenlijk maar hopen dat we allemaal op tijd (voor ons sterven) de enige ware weg weten te vinden! Anders zou het wel eens voor eeuwig te laat kunnen zijn.
Dus ik sta in ieder geval voor om samen te blijven discussieren, al geloof ik niet dat we allemaal op één lijn komen te staan!

Goed, zullen we hier beginnen? Wat is de enige ware weg?

Cavecracker geeft het al aan... de bijbel is er heel duidelijk in: Jezus is de weg, de waarheid en het leven... en door geloof in Hem wordt je behouden... niet door je kerkleer of de vraag of alles wat je gelooft overeen komt met de bijbel...

Dat zien veel mensen niet in... ze zeggen eht meestal niet zo direct maar arminianen komen niet in de hemel... en sommigen zeggen hetzelfde over volwassendopers bijvoorbeeld.

Dan moet je echt de bijbel nog eens goed gaan lezen... en je afvragen waarom je op basis van je in details uitgewerkte leer gered wordt in plaats van doro egloof in Jezus alleen... dan ga je dingen bij de verlossingsleer verzinnen die de bijbel niet noemt....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 21 okt 2004 12:53

Ik denk dat dat het belangrijkste is inderdaad.
Dat je mag weten dat je door Hem en door Hem alleen gered bent, dat je een relatie met Hem op moet bouwen en alles aan Hem moet toevertrouwen.

Ik maak me eigenlijk niet zo druk om alle zaken er om heen.
Ik ben een zwaargereformeerde :wink: en heb een relatie met een evangelische. Het gaat prima, we zijn het over de kern van de zaak eens. Het is af en toe wel interessant om te discussieren over andere dingen. Maar dat is niet het belangrijkste. Ik denk ook dat je dat moet doen als je tijd over hebt en dat je eerst God moet zoeken en Hem de eer moet geven.
En ik probeer altijd eerst van te voren te bidden voordat ik hier wat zeg, helaas kom ik dan nog niet altijd uit mijn woorden.

En we moeten allemaal denk ik erop letten, ook al ben je uit op eenheid, dat je dan nog niet andere mensen veroordeeld, omdat die voor je gevoel uit zijn op verdeeldheid. We moeten om liefde bidden en elkaar proberen op dingen te wijzen inderdaad, in plaats van, mensen om de oren te slaan en je eigen mening door te willen drukken :wink:

Terug naar “Archief”