Waarom rokken dragen,waarom is een korte broek uit den boze?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hm
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hm » 28 jan 2003 16:45

De discussie ging inmiddels ergens anders over

anna schreef:Wat is nou een kortebroek, joepie?????? Je kunt ook in je zwembroek naar school gaan is ook een kortebroek (en dan bedoel ik niet van die lange zwembroeken maar van die korte zwembroeken).

Je kunt ook een topic "zwembroek op school of in de kerk" openen :)

:mrgreen: gr. HM :mrgreen:
" Vertrouw God, maar zet wel je fiets op slot! "

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 28 jan 2003 16:47

Natuurlijk niet, lees dan maar eerst eens even goed wat er staat wat ik gepost heb.... (en niet alleen dat van die zwembroek okew?????))

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

hm
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hm » 28 jan 2003 16:50

Twas niet (alleen) tegen jou bedoeld! Maar meer algemeen.
maar laten we er over ophouden (of prive verder discussieren...) Anders zorgen wij samen weer voor 1 hele pagina met onzin, wat niet over de discussie gaat. :cry: Enne niet meer zo boos naar me kijken he? :cry: kwordt er verdrietig van.....

Mijn mening is overigens dat een man/jongen best een korte broek mag dragen. Waarom het niet mag op refo-scholen weet ik niet, heb ik nooit op gezeten. Kan iemand duidelijkheid verschaffen?

gr. HM
" Vertrouw God, maar zet wel je fiets op slot! "

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 28 jan 2003 16:59

ik denk dat de rofo scholen meer van de zwartepettekerk zijn
dat hele zware geloof en daar mag je helemaal geen kortebroek aan en de meisjes moeten een jurk aan op de refo scholen
gr connie

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jan 2003 17:02

maar volgens mij lopen daar wel meisjes in korte rokjes! das dan toch niet eerlijk!! waarom zij wel en de jongens niet in korte broeken :?

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2003 17:03

Ja dat weten wij, maar laten er nu eens mensen reageren die dat dus moeten, en ons uitleggen waar dat dan op gebaseerd wordt. Vanuit de Bijbel dan wel te verstaan natuurlijk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jan 2003 17:04

Ja ik ben er ook wel benieuwd naar! Weten ze het zelf wel, of doen ze het maar omdat het nou eenmaal moet?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 28 jan 2003 17:40

wat vinden jullie hiervan?

1 Corinthiers 8 13 Daarom, indien de spijs mijn broeder ergert, zo zal ik in eeuwigheid geen vlees eten, opdat ik mijn broeder niet ergere.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 28 jan 2003 20:53

Dr staat wel in de bijbel (schijnt) dat je eerbaar gekleed moet gaan.... Vind dat vrouwen ook heel eerbaar gekleed kunnen gaan in een broek, wat ik zelf dus 9 van de 10 keer doe. En de keren dat ik een rokje aan heb, is ie nooit langer dan net boven mn knieën. Zie nu niet wat t probleem daarvan is.....
Mijn liefde voor God is niet afhankelijk van mijn klederdracht..... Kan m net zo goed loven en prijzen in mn spijkerbroek.

Muse
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Muse » 28 jan 2003 21:02

Amen zuster!
We hoeven niet in tradities te blijven hangen.....
God kijkt naar je hart.

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 29 jan 2003 17:35

surfer schreef:wat vinden jullie hiervan?

1 Corinthiers 8 13 Daarom, indien de spijs mijn broeder ergert, zo zal ik in eeuwigheid geen vlees eten, opdat ik mijn broeder niet ergere.

In het bijzijn van de ander probeer ik me hier wel aan te houden. Nu hoef ik gelukkig geen rokje aan ;)

joepie

Berichtdoor joepie » 29 jan 2003 17:41

Maar je mag geen korte broek!

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 29 jan 2003 17:43

Joepie,

als ik weet dat ik daar iemand echt mee in gewetensnood zou brengen, dan zou ik die korte broek in zijn/haar bijzijn niet aandoen nee, maar gewoon een lange dragen.

joepie

Berichtdoor joepie » 29 jan 2003 17:57

Gaat mij echt te ver! Iemand in gewetensnood brengen door het dragen van een korte broek of geen rok.
Dat is voor mij onmogelijk. In gewetens nood komen omdat iemand iets niet doet wat jij wil is dus niet wat er hier bedoeld wordt. Maar in gewetens nood komen omdat iemand doet wat God niet wil. Daar gaat het hier om. Dus de zogenaamde persoon in nood zal dan moeten aantonen waar die ander dan God onrecht doet.
Het gaat in dit stukje ook over de ander die nog vastzit aan het dienen van de afgod. Het eten van offervlees gaat het hierover.
En niet over kleding.
In dat geval kun je ook nog handelingen 10 lezen, waarin petrus een gezicht krijgt over het eten van onrein vlees.

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 29 jan 2003 18:04

Hoi joepie,

nee, het gaat om middelmatige zaken (je weet wat daarmee bedoelt wordt). Paulus mocht best van dat offervlees eten, maar als er iemand was die daardoor in gewetensnood kwam (terwijl God het toch werkelijk niet meer verboden had) zou hij er niets van nemen.

God heeft mannen mijns inziens niet verboden om in een korte broek te lopen. Wanneer nu iemand werkelijk ervan overtuigd is dat dat wel zo is (net zo als dat een zwakke broeder of zuster dacht dat hij of zij geen offervlees mocht eten, terwijl dat wel mocht), en ik die persoon in geestelijke problemen breng, dan doe ik wel even een lange broek aan.

Teveel moeite? Beetje naastenliefde, zeker naar je medebroeder of -zuster in de Heere mag toch wel?

Terug naar “Archief”