Nee, ik ben niet geïnteresseerd in namen, maar in eigenschappen / vaardigheden.....
Wat maakt een dominee tot een goede dominee. (i.p.v. dominee mag trouwens ook voorganger, oudste of ouderling denken)
Moderator: Moderafo's
Lucky7 schreef:.......niet altijd over hel en verdoemenis..........
Lucky7 schreef:is 1 van de redenen waarom ik niet meer zo vaak ga
caprice schreef:Lucky7 schreef:is 1 van de redenen waarom ik niet meer zo vaak ga
Kun je dat niet meer gaan tegenover God verantwoorden?
Daar waar de zuivere bediening des Woords is, is de werkplaats van de Heilige Geest.
En aangezien wij in dezelfde kerk zitten durf ik wel te zeggen dat het niet waar is dat het teveel over de wet (hel en verdoemenis) gaat.
Ga eens een keertje luisteren.
Optimatus schreef:caprice schreef:Lucky7 schreef:is 1 van de redenen waarom ik niet meer zo vaak ga
Daar waar de zuivere bediening des Woords is, is de werkplaats van de Heilige Geest.
En aangezien wij in dezelfde kerk zitten durf ik wel te zeggen dat het niet waar is dat het teveel over de wet (hel en verdoemenis) gaat.
De Gereformeerde Gemeenten?
Ik vind naast de bediening van het Woord ook de bediening van een aantal sacramenten heel belangrijk: doop, H. Avondmaal en (zo je wilt) huwelijk.
caprice schreef:Optimatus schreef:caprice schreef:Lucky7 schreef:is 1 van de redenen waarom ik niet meer zo vaak ga
De Gereformeerde Gemeenten?
Ik vind naast de bediening van het Woord ook de bediening van een aantal sacramenten heel belangrijk: doop, H. Avondmaal en (zo je wilt) huwelijk.
Ja, het zichtbaar evangelie.
Een huwelijk is alleen geen sacrament.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten