Televisie en Internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2004 15:33

Optimatus schreef:
Hobbyist schreef:
joepie schreef:...En de TV kan ook een nuttig medium zijn. Denk maar aan het nieuws en de actualiteiten...
Dat is zo, maar hiervoor heb je geen tv nodig, want dit nut kun je ook uit de krant/van internet halen.
Van tv kan ik dus de noodzaak niet zien. Internet kan (is het dus niet altijd...) noodzakelijk zijn, vnl beroepsmatig.

Ben het verder wel met je verhaal eens!

De TV (en de radio) kunnen heel belangrijk zijn. TV West zend bij ons uit als er calamiteiten zijn (unichema in Gouda kan immers ontploffen) en dan hoor en zie ik graag op welke wijze het rampenplan in werking treedt.

daar heb je:
1. de radio voor, bijvoorbeeld.
2. het alarm gaat af.
3. volgens mij heeft ieder huis zo plan thuis liggen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 okt 2004 15:41

johannes1 schreef:
Optimatus schreef:
Hobbyist schreef:
joepie schreef:...En de TV kan ook een nuttig medium zijn. Denk maar aan het nieuws en de actualiteiten...
Dat is zo, maar hiervoor heb je geen tv nodig, want dit nut kun je ook uit de krant/van internet halen.
Van tv kan ik dus de noodzaak niet zien. Internet kan (is het dus niet altijd...) noodzakelijk zijn, vnl beroepsmatig.

Ben het verder wel met je verhaal eens!

De TV (en de radio) kunnen heel belangrijk zijn. TV West zend bij ons uit als er calamiteiten zijn (unichema in Gouda kan immers ontploffen) en dan hoor en zie ik graag op welke wijze het rampenplan in werking treedt.

daar heb je:
1. de radio voor, bijvoorbeeld.
2. het alarm gaat af.
3. volgens mij heeft ieder huis zo plan thuis liggen

Ik heb geen idee waar Radio West bij ons op de kabel zit. Wel op welke voorkeurzender TV West zit (namelijk op nummer 10). Verder kan ik aan de hand van de TV beelden ook zelf zien wat er precies aan de hand is en als ik naar de radio kijk, zie ik niet veel bijzonders dan wat knoppen.

Het alarm gaat af. Fijn. Dan weet ik dat er iets mis is, maar niet wat er mis is.

Het rampenplan van de gemeente Bergambacht heb ik nog nooit in huis gekregen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2004 15:43

optimatus schreef:Ik heb geen idee waar Radio West bij ons op de kabel zit. Wel op welke voorkeurzender TV West zit (namelijk op nummer 10). Verder kan ik aan de hand van de TV beelden ook zelf zien wat er precies aan de hand is en als ik naar de radio kijk, zie ik niet veel bijzonders dan wat knoppen.

Het alarm gaat af. Fijn. Dan weet ik dat er iets mis is, maar niet wat er mis is.

ik wilde alleen maar zeggen dat je geen tv nodig hebt om te weten wat er aan de hand is.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 okt 2004 15:51

johannes1 schreef:
optimatus schreef:Ik heb geen idee waar Radio West bij ons op de kabel zit. Wel op welke voorkeurzender TV West zit (namelijk op nummer 10). Verder kan ik aan de hand van de TV beelden ook zelf zien wat er precies aan de hand is en als ik naar de radio kijk, zie ik niet veel bijzonders dan wat knoppen.

ik wilde alleen maar zeggen dat je geen tv nodig hebt om te weten wat er aan de hand is.

Maar het ding is buitengewoon praktisch om wel te hebben.
Trouwens, op internet is veel meer puinhoop te vinden dan op TV.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2004 15:55

Optimatus schreef:
johannes1 schreef:

zou niet weten wat er praktisch aan is, maar goed.
de puinhoop op internet is hetzelfde als op de tv, maar op internet is de puinhoop groter, maar tegenover staat dat de informatie op het internet ook velen malen groter is.

overigens kan je de puinhoop goed weg filteren op het internet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 okt 2004 16:02

johannes1 schreef:
Optimatus schreef:
johannes1 schreef:

zou niet weten wat er praktisch aan is, maar goed.
de puinhoop op internet is hetzelfde als op de tv, maar op internet is de puinhoop groter, maar tegenover staat dat de informatie op het internet ook velen malen groter is.

overigens kan je de puinhoop goed weg filteren op het internet.

Ik vind het praktisch om te hebben, gezien het feit dat er bij mij twee TVtoestellen (boven en beneden) staan die ik meteen kan inschakelen zonder eerst allerhande frequenties op te moeten zoeken. De beide toestellen zijn namelijk identiek geprogrammeerd (TV West op 10) en de her en der in huis opgestelde radiotoestellen zijn niet allemaal op de kabel aangesloten en dus zit ik al met twee verschillende frequenties.

Verder is de puinhoop op TV heel makkelijk te omzeilen door er gewoon niet naar te kijken. De krant en eventueel een TV gids zijn hiervoor best praktisch. Op internet krijg ik regelmatig allerhande pixelcombinaties die zinnenprikkelend zouden zijn. Dan ben je steeds weer bezig met het installeren van spyware-vernietigers...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2004 16:54

Ik vind het praktisch om te hebben, gezien het feit dat er bij mij twee TVtoestellen (boven en beneden) staan die ik meteen kan inschakelen zonder eerst allerhande frequenties op te moeten zoeken. De beide toestellen zijn namelijk identiek geprogrammeerd (TV West op 10) en de her en der in huis opgestelde radiotoestellen zijn niet allemaal op de kabel aangesloten en dus zit ik al met twee verschillende frequenties.

Verder is de puinhoop op TV heel makkelijk te omzeilen door er gewoon niet naar te kijken. De krant en eventueel een TV gids zijn hiervoor best praktisch. Op internet krijg ik regelmatig allerhande pixelcombinaties die zinnenprikkelend zouden zijn. Dan ben je steeds weer bezig met het installeren van spyware-vernietigers...

je vind het praktisch omdat je er 2 hebt die identiek geprogrammeerd zijn. vind je het erg als ik vind dat dat niks met praktisch te maken heeft. als er iets gebeurt is het makkelijk om even je radio af te stellen op radio west.

het is erg makkelijk om te zeggen dat je gewoon niet naar de puinhoop moet kijken, maar is dat wel zo simpel. je kijkt naar het journaal en gelijk daarna of er tussendoor zie je reclame van 1 of ander puinhoop. dan heb je het al gezien en is de stap om er toch naar te kijken kleiner dan als je helemaal er niet mee verleid kan worden. overigens heb je geen last van spy-ware als je in het begin al zo mooi programmatje te hebben en gewoon van die sites af te blijven, want je krijgt hem pas als je er op geweest bent.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 okt 2004 17:00

johannes1 schreef:

je vind het praktisch omdat je er 2 hebt die identiek geprogrammeerd zijn. vind je het erg als ik vind dat dat niks met praktisch te maken heeft. als er iets gebeurt is het makkelijk om even je radio af te stellen op radio west.

het is erg makkelijk om te zeggen dat je gewoon niet naar de puinhoop moet kijken, maar is dat wel zo simpel. je kijkt naar het journaal en gelijk daarna of er tussendoor zie je reclame van 1 of ander puinhoop. dan heb je het al gezien en is de stap om er toch naar te kijken kleiner dan als je helemaal er niet mee verleid kan worden. overigens heb je geen last van spy-ware als je in het begin al zo mooi programmatje te hebben en gewoon van die sites af te blijven, want je krijgt hem pas als je er op geweest bent.

Het is maar één van de redenen dat ik een TV heb. Ik ben namelijk geïnteresseerd in beelden die ik normaliter niet te zien krijg als ik hier in Nederland rondhobbel. Een natuurfilm uit Bohemen bijvoorbeeld of een reportage over Ankor Wat (Cambodja). Een radio geeft wel geluid, maar geen beeld...

Tja, als ik eerder geweten had dat er iets tegen spyware was... Ik schraap nu steeds ellende van mijn harde schijf.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 18 okt 2004 18:56

Tsjonge, Optimatus en Johannes1 zijn het geloof ik niet helemaal eens...

Kunnen we het eens worden door te stellen dat er zowel op internet als op de TV mooie maar ook heel veel slechte dingen te vinden zijn?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2004 18:59

ik wil dat wel stellen, maar ik wil er ook bij stellen dat de verleiding bij tv groter is dan bij internet.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 18 okt 2004 18:59

PeterD schreef:Kunnen we het eens worden door te stellen dat er zowel op internet als op de TV mooie maar ook heel veel slechte dingen te vinden zijn?

Beiden zijn een soort afspiegelingen van de wereld waar we in leven, dus die stelling is zo gek nog niet :)

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 18 okt 2004 19:03

johannes1 schreef:ik wil dat wel stellen, maar ik wil er ook bij stellen dat de verleiding bij tv groter is dan bij internet.

Kun je dat eens uitleggen?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2004 19:09

Brion schreef:
johannes1 schreef:ik wil dat wel stellen, maar ik wil er ook bij stellen dat de verleiding bij tv groter is dan bij internet.

ja hoor

tv: veel mensen zitten maar te zappen, zien een stukje en dat lijkt ze wel mooi, terwijl het maar puinhoop is (zoals optimatus zegt), oke er zijn mensen die wilskracht hebben om de knop om te zetten, maar hoeveel mensen zouden dat nou niet hebben, ik zou ze niet de kost willen geven.

internet: ook veel mensen zitten maar doelloos rond te surfen, maar kan tegenwoordig goed gefilterd worden, dus word je al voor veel dingen behoed.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 18 okt 2004 19:19

johannes1 schreef:
Brion schreef:

ja hoor

tv: veel mensen zitten maar te zappen, zien een stukje en dat lijkt ze wel mooi, terwijl het maar puinhoop is (zoals optimatus zegt), oke er zijn mensen die wilskracht hebben om de knop om te zetten, maar hoeveel mensen zouden dat nou niet hebben, ik zou ze niet de kost willen geven.

internet: ook veel mensen zitten maar doelloos rond te surfen, maar kan tegenwoordig goed gefilterd worden, dus word je al voor veel dingen behoed.

Oh, dan snap ik het. In het kort komt het dus hier op neer, dat omdat er een internet-filter is, internet minder verleidelijk is. M.a.w. als er een TV-filter zou zijn, dan zou TV ook minder verleidelijk zijn.

Met alle respect voor jouw opvattingen over verleidelijk. Maar ik denk dat "verleidelijk" meer gaat over de persoon in kwestie dan over het medium. Een winkelstraat met reclame's, een tijdschriften-schap bij Albert Heijn, een boekwinkel, je vrienden en kennissen, zelfs je telefoon, het is allemaal verleidelijk. En je kunt filteren wat je wilt: maar als je graag verleid wilt worden, dan helpen filters echt niet hoor. Sterker nog: die filters zijn alleen maar lastig, en werken niet goed. Met de nadrukkelijke opmerking erbij, dat ik WEL snap, en zeker respecteer, dat mensen met jonge kinderen een filter gebruiken voor internet.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2004 19:21

met alle respect filters werken goed, maar als je wilt dan kan je die omzeilen, maar je komt niet zomaar in verleiding om iets te kijken. maar hoe zie je verleiding met vrienden?

Terug naar “Archief”