God verhoort gebeden!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

David
Verkenner
Verkenner

God verhoort gebeden!

Berichtdoor David » 17 okt 2004 20:57

Wat je niet hoort op het journaal

De 17 jarige Laure Hatch is na acht dagen vermist te zijn geweest door een vriendin teruggevonden in een ravijn in Redmond ( VS). Ze zat vast in een auto zonder eten en drinken.
Familie en vrienden en kerkleden van de Creekside Covenant Church zijn sinds de 1e dag van haar verdwijning onophoudelijk aan het bidden geweest om haar terug te krijgen. Ze hielden zelfs een feestdienst omdat ze geloofden dat Laura teruggevonden zou worden.

Het verhaal wordt nog wonderlijker nu Charismanews meldt dat de moeder van de “vriendin die niet opgaf”( NOS journaal) een droom heeft gekregen waarin ze zag dat Laura in een bos vast zat. Sha Nohr had van haar dochter een foto gekregen van Laura en met haar gebedsgroep voor de tiener had gebeden.

Na het ontwaken is de Sha samen met haar dochter in de auto gestapt en “naar het ravijn geleid door God” zoals de vrouw het zelf beschrijft. Ze klom in het ravijn vond de vermiste tiener bijna uitgedroogd in de kapotte auto.

“God werkt ontzettend krachtig” vertelt Stacey Behee de organisator van de gebedsactie. “We geloofden dat Laure gevonden zou worden. Een dergelijk gebed werkt gewoon.

Voor het verhaal :

www.komotv.com/stories/33444.htm

David

Brion
Sergeant
Sergeant

Re: God verhoort gebeden!

Berichtdoor Brion » 17 okt 2004 21:24

David schreef:We geloofden dat Laure gevonden zou worden. Een dergelijk gebed werkt gewoon.

Wat zou het mooi zijn als het zó zou werken. Erg sneu voor al die mensen die oprecht bidden. oprecht geloven, en waar het niet "gewoon werkt".
Of zouden alle gebeden die niet verhoord worden niet oprecht zijn?

Riska

Re: God verhoort gebeden!

Berichtdoor Riska » 17 okt 2004 21:39

Brion schreef:
David schreef:We geloofden dat Laure gevonden zou worden. Een dergelijk gebed werkt gewoon.

Wat zou het mooi zijn als het zó zou werken. Erg sneu voor al die mensen die oprecht bidden. oprecht geloven, en waar het niet "gewoon werkt".
Of zouden alle gebeden die niet verhoord worden niet oprecht zijn?

Brion, dit is mij uit het hart gegrepen.

Riska

David
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor David » 17 okt 2004 22:04

Het was uiteraard de mening van Stacey Behee de organisator van de gebedsactie.

Over het waarom een gebed nodig is kan ik je alleen mijn eigen mening geven.
Uiteraard weet God dat er mensen lijden. Sterker nog wie heeft er nog nooit geleden? Ik moet de eerste nog tegenkomen die zonder problemen door het leven gaat.
Waar ligt de grens van Gods hulp? Bij degene die zijn examen wil halen of bij de doodhongerende mensen in Afrika?
Voor elk solliciatie gesprek die ik ooit heb gehad heb ik gebeden, toch ben ik heel wat keren afgewezen.
Heb ik voor 100% geloofd dat God mijn gebed zou verhoren? Nee niet echt.
Ik denk dat God ons allereerst in dit leven wil leren wat de gevolgen zijn van het kiezen tussen goed en kwaad.
Een ouder kan zo vaak zeggen dat een brandende kachel heet is maar een kind weet het pas hij de kachel heeft aangeraakt.
Dus ik denk dat het tegen Gods plan is om in te grijpen.
Waarom grijpt God dan toch in door het doen van wonderen?
Ik denk omdat God wil laten zien dat wie Hem gehoorzaamt en het afhankelijkheid van Hem zijn erkent, Hij alvast iets van Zijn plan met de mens wil laten zien.
Namelijk het tonen van een stuk van Zijn toekomstig koninkrijk.
Voor mij is dit wonder in elk geval een bewijs dat God gebeden verhoort.

David ;)

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 17 okt 2004 22:06

Brion en Riska,

Wat "sneu" om God niet de eer te geven, die Hem toekomt.
Wat sneu als je niet verder komt dan menselijk beredeneren.
Geef je vragen en waaroms maar over aan God en prijs Hem om Zijn almacht!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2004 23:32

Ze hebben in ieder geval Jakobus z'n brief goed gelezen waarin hij schrijft dat we moeten bidden in geloof, zonder te twijfelen...

God verhoort denk ik niet alle gebeden op een manier zoals we dat zelf graag zouden willen... dat heeft alleen al snel tot gevolg dat we twijfelen... we leggen iets aan God voor en denken: Nou maar hopen dat Hij er wat mee doet... We mogen bidden zonder te twijfelen aan God... en weten dat Hij luistert.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

André

Berichtdoor André » 17 okt 2004 23:43

Marnix schreef:Ze hebben in ieder geval Jakobus z'n brief goed gelezen waarin hij schrijft dat we moeten bidden in geloof, zonder te twijfelen...

God verhoort denk ik niet alle gebeden op een manier zoals we dat zelf graag zouden willen... dat heeft alleen al snel tot gevolg dat we twijfelen... we leggen iets aan God voor en denken: Nou maar hopen dat Hij er wat mee doet... We mogen bidden zonder te twijfelen aan God... en weten dat Hij luistert.

Idd, en we mogen ook wel eens wat meer geduld tonen soms, want God is geen God van de aardse tijdsbegrippen.
Ik denk trouwens wel dat God ieder gebed verhoort, alleen wij mensen weten niet wat God goed vind voor ons.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 okt 2004 08:40

HereIam schreef:Wat "sneu" om God niet de eer te geven, die Hem toekomt.
Wat sneu als je niet verder komt dan menselijk beredeneren.
Geef je vragen en waaroms maar over aan God en prijs Hem om Zijn almacht!

Beste HereIam, mijn reactie kwam, omdat er zo ontzettend "gemakkelijk" - let op de aanhalingstekens! - vanuit wordt gegaan dat het vinden van dat meisje door gebed kwam. Dat is inderdaad op zich een wonder, daar wil ik niets aan afdoen.
Maar ik weet waarover ik spreek als ik zei dat ik Brion's reactie goed kan begrijpen.
Ik was nog heel verschrikkelijk jong toen mijn moeder overleed na een langdurige, slopende ziekte.
Ik kan je verzekeren dat de hemel stuk is gebeden of deze vrouw voor haar gezin behouden mocht worden.
Zowel in de kerk, als thuis bij mensen, om van alle naasten maar niet te spreken.
En kom dan niet aan met welke uitleg dan ook...
Dan begrijp je er niets meer van - waarom bij de een wel genezing, waarom bij de ander niet...

Dan leer je dat je bepaalde dingen niet zo gemakkelijk meer in de mond neemt.

Riska

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 okt 2004 08:50

Marnix schreef:Ze hebben in ieder geval Jakobus z'n brief goed gelezen waarin hij schrijft dat we moeten bidden in geloof, zonder te twijfelen...

Het probleem is dat je wel kunt bidden zonder twijfelen, maar dan nog heb je niet de garantie dat het ook gebeurt. En dan wordt het bijzonder lastig om zonder twijfelen te bidden.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 18 okt 2004 11:24

Gebeden worden niet op ONZE manier verhoord.
Net als wat Andre zei: wij mensen weten niet wat God goed voor ons vindt.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 okt 2004 11:47

God hoort alle gebeden! Als je daar over nadenkt is dat al bijzonder op zich. Overal ter wereld wordt op hetzelfde moment gebeden en Hij hoort ze allemaal!!!!!!
En verhoren in de zin van het oplossen van onze wensen lijst is denk ik niet aan de orde. Maar verhoren in de zin zoals God Zijn wensen is altijd aan de orde.
Hoe weet je nu wat Hij wil? En waar zou je dat dan uit op kunnen maken?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2004 12:17

Aragorn schreef:

Het probleem is dat je wel kunt bidden zonder twijfelen, maar dan nog heb je niet de garantie dat het ook gebeurt. En dan wordt het bijzonder lastig om zonder twijfelen te bidden.

Jezus gaf het goede voorbeeld.... Hij bad in Gethsemane zonder twijfel.... maar zijn gebed of de beker aan Hem voorbij mocht gaan werd niet verhoord.

Jezus bad er nog wel wat bij: Maar niet mijn maar Uw wil geschiedde... Dat is vertrouwen hebben in God... dan kun je denk ik bidden zonder te twijfelen, hoewel je geen garantie hebt dat je gebed verhoord wordt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2004 12:18

Wij verwachten te veel.

Bidden is geen verlanglijstje.

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 18 okt 2004 12:27

Beste HereIam, mijn reactie kwam, omdat er zo ontzettend "gemakkelijk" - let op de aanhalingstekens! - vanuit wordt gegaan dat het vinden van dat meisje door gebed kwam. Dat is inderdaad op zich een wonder, daar wil ik niets aan afdoen.

Maar dat dit een wonder is, hoorde ik niet in je posting. En daar reageerde ik op.

Ik was nog heel verschrikkelijk jong toen mijn moeder overleed na een langdurige, slopende ziekte.
Ik kan je verzekeren dat de hemel stuk is gebeden of deze vrouw voor haar gezin behouden mocht worden.
Zowel in de kerk, als thuis bij mensen, om van alle naasten maar niet te spreken.
En kom dan niet aan met welke uitleg dan ook...

Ik kom JUIST NIET met een uitleg. Ik zeg, geef je vragen en waaroms over aan God (bedoel dit overigens ook niet simpel!!), maar laat af van elk wonder wat er wel gebeurd.
Soms kan het bidden inderdaad wel "zo simpel" werken, ik vind het geweldig als mensen in hun eenvoud daarvan getuigen! En vaak werkt het ook helemaal niet zo. Iets waar ik ook lang niet altijd antwoord op heb.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 18 okt 2004 13:14

joepie schreef:God hoort alle gebeden! Als je daar over nadenkt is dat al bijzonder op zich. Overal ter wereld wordt op hetzelfde moment gebeden en Hij hoort ze allemaal!!!!!!
En verhoren in de zin van het oplossen van onze wensen lijst is denk ik niet aan de orde. Maar verhoren in de zin zoals God Zijn wensen is altijd aan de orde.
Hoe weet je nu wat Hij wil? En waar zou je dat dan uit op kunnen maken?

Inderdaad, God hoort!

Hoe je weet wat Hij wil? Ik denk dat het vaak niet concreet voor je ogen verschijnt wat God van je wilt. Wel denk ik dat het belangrijk is om in vertrouwen Zijn weg met jou persoonlijk te vragen en te aanvaarden.
Als er bepaalde dingen anders lopen dan jij zou hebben verwacht of gedacht, dan zou dit een aanwijzing van God kunnen zijn dat je een andere weg in moet gaan. Hoe denken jullie hierover?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Terug naar “Archief”