zingen op Danielkamp

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 okt 2004 12:05

Marnix schreef:Tja misschien lopen we gewoon al op de zaken vooruit... en draaien ze over 5 jaar progressieve metal op het Danielkamp ;)

Dat zou goed zijn, leren ze eens echte muziek kennen ;)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 okt 2004 12:50

Lalage schreef:Dat wilde ik ook even zeggen. Een bak herrie kan mij ook niet behagen, maar progressieve metal zit vaak zo kunstig in elkaar! Het is wat ontoegankelijker, net als klassieke muziek soms is, omdat het technisch zo goed is. Ik hou wel van vage maatwisselingen enzo :)

de duivel kan ook technisch zeer goede muziek maken. muziek is echter niet alleen een kwestie van techniek, en dat hele house gedoe wordt in de meeste gevallen puur door een computer vervaardigd. Bij metal komt er wel mensenwerk aan te pas, maar het is vaak heel fragmentarisch. Toch is het geen muziek waarbij ik goede gedachten over God krijg. Ik kan het niet helpen en dat spijt me ook niet, maar ik blijf het duivelse muziek vinden. Het is Gods Geest die overtuigt van zonde die dat met kracht in mijn hart legt. Als ik die muziek hoor, is het of ik constant God hoor lasteren en vloeken. Kortom, de hel zelf. Ik hoop Marnix en gelijkgestemden, dat Gods Geest ook eens in je mag werken en je ervan mag overtuigen dat deze muziek gruwelijk en zondig is. Je kunt niet God dienen en de wereld. Je hebt het steeds over keuzes die een mens kan maken, wel, ik zou zeggen; "kiest dan heden wien gij dienen zult".
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 okt 2004 12:52

jas schreef:
Lalage schreef:Dat wilde ik ook even zeggen. Een bak herrie kan mij ook niet behagen, maar progressieve metal zit vaak zo kunstig in elkaar! Het is wat ontoegankelijker, net als klassieke muziek soms is, omdat het technisch zo goed is. Ik hou wel van vage maatwisselingen enzo :)

de duivel kan ook technisch zeer goede muziek maken. muziek is echter niet alleen een kwestie van techniek, en dat hele house gedoe wordt in de meeste gevallen puur door een computer vervaardigd. Bij metal komt er wel mensenwerk aan te pas, maar het is vaak heel fragmentarisch.

Het is wel duidelijk dat jij niet weet waar ik het over heb. Bij progressieve metal wordt geen computer gebruikt, hoogstens een synthesizer. House vind ik heel wat anders, dat is echt niet gezond vanwege de beat.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 okt 2004 13:15

Hm, als jas kickt op Rachmaninov moet hij ook maar eens Muse gaan luisteren.. :D

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 okt 2004 14:01

Lalage schreef:
jas schreef:

de duivel kan ook technisch zeer goede muziek maken. muziek is echter niet alleen een kwestie van techniek, en dat hele house gedoe wordt in de meeste gevallen puur door een computer vervaardigd. Bij metal komt er wel mensenwerk aan te pas, maar het is vaak heel fragmentarisch.

Het is wel duidelijk dat jij niet weet waar ik het over heb. Bij progressieve metal wordt geen computer gebruikt, hoogstens een synthesizer. House vind ik heel wat anders, dat is echt niet gezond vanwege de beat.

Bij metal komt er wel mensenwerk aan te pas, schreef ik net. ik weet dus wel waar je het over hebt, maar je las niet goed. :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 okt 2004 15:11

Wat bedoel je dan met fragmentarisch?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 okt 2004 19:06

Lalage schreef:Wat bedoel je dan met fragmentarisch?

Gewoon hergebruik van vaste fragmenten. Ook wordt met lossen stukken vaak weer (met enkele toevoegingen) een nieuw stuk gemaakt. En geloof het of niet, maar er komt meer muziek met de computer tot stand als puur door mensen hoor. Om nog maar niet te spreken van "misbruik" van de klassieke en symphonische muziek. Dat laatste gebeurt trouwens in de hele popbusiness. Het meeste is in elk geval verre van origineel.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 15 okt 2004 19:11

Aragorn schreef:Hm, als jas kickt op Rachmaninov moet hij ook maar eens Muse gaan luisteren.. :D

Sowiezo goed idee :D

Ik ben trouwens erg Muse-fan en ik luister dan weer af en toe Rachmaninov :)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 okt 2004 21:24

Collateral schreef:
Aragorn schreef:Hm, als jas kickt op Rachmaninov moet hij ook maar eens Muse gaan luisteren.. :D

Sowiezo goed idee :D

Ik ben trouwens erg Muse-fan en ik luister dan weer af en toe Rachmaninov :)

Nee, ik kick niet op Rachmaninov maar vind het wel schitterende muziek. Mijn voorkeur is Bach. De J.S. tenminste.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2004 01:21

jas schreef:

de duivel kan ook technisch zeer goede muziek maken. muziek is echter niet alleen een kwestie van techniek, en dat hele house gedoe wordt in de meeste gevallen puur door een computer vervaardigd. Bij metal komt er wel mensenwerk aan te pas, maar het is vaak heel fragmentarisch. Toch is het geen muziek waarbij ik goede gedachten over God krijg. Ik kan het niet helpen en dat spijt me ook niet, maar ik blijf het duivelse muziek vinden. Het is Gods Geest die overtuigt van zonde die dat met kracht in mijn hart legt. Als ik die muziek hoor, is het of ik constant God hoor lasteren en vloeken. Kortom, de hel zelf. Ik hoop Marnix en gelijkgestemden, dat Gods Geest ook eens in je mag werken en je ervan mag overtuigen dat deze muziek gruwelijk en zondig is. Je kunt niet God dienen en de wereld. Je hebt het steeds over keuzes die een mens kan maken, wel, ik zou zeggen; "kiest dan heden wien gij dienen zult".

Ga je weer he... je bent zo hardleers... Ik vind... dus het is zo...

Bidt maar dat ik bekeerd mag worden en Gods Geest in me mag gaan werken... Zeg maar tegen God dat de reden dat je daarom vraagt is omdat Marnix een andere muzieksmaak heeft dan jij hebt.

Dat anderen die muziek heel anders kunnen ervaren dan jij zal niet in je opkomen....

Bidt maar tot God dat iedereen net zo mag gaan geloven als jij... dan worden ze wel behouden. Want jij houdt van J.S. Bach... en God houdt van mensen die daarvan houden... want jij luistert het immers?

Bidt vooral voor anderen... met jou zit het wel goed.

See you in heaven.

Marnix
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 okt 2004 11:36

Marnix schreef:
jas schreef:

Ga je weer he... je bent zo hardleers... Ik vind... dus het is zo...

Bidt maar dat ik bekeerd mag worden en Gods Geest in me mag gaan werken... Zeg maar tegen God dat de reden dat je daarom vraagt is omdat Marnix een andere muzieksmaak heeft dan jij hebt.

Dat anderen die muziek heel anders kunnen ervaren dan jij zal niet in je opkomen....

Bidt maar tot God dat iedereen net zo mag gaan geloven als jij... dan worden ze wel behouden. Want jij houdt van J.S. Bach... en God houdt van mensen die daarvan houden... want jij luistert het immers?

Bidt vooral voor anderen... met jou zit het wel goed.

See you in heaven.

Marnix

Marnix, sommige dingen zijn duidelijk niet uit God. Daar hoef je geen theologie voor gestudeerd te hebben, daar hoef je ook niet bekeerd voor te zijn zelfs, om dat te begrijpen. Ik begrijp dat het tegen het zere been is, maar ik weet helaas maar al te goed wat goed en fout is. Want ik heb alles gedaan wat God verboden heeft. Dingen waar jullie hier op refoweb wellicht niet van weten dat ze bestaan. Dus ik mag me ervaringsdeskundige noemen, vandaar mijn waarschuwing aan jou. Al met al niet slecht bedoeld hoor. Maar doe er mee wat je wilt zou ik zeggen. :!:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2004 11:51

Vind jij...

Bedankt voor je mening. ;)

Ik snap wel dat het goed bedoeld is...

Toch blijf ik deze muziek wel luisteren... niet alleen omdat ik het wil... Want daar draait het niet om.

Ik weet ook niet in hoeverre jij in de metalscene op de hoogte bent, of je mijn muziekstijl kent (veel mensen denk en bij metal gelijk aan raggen op gitaren en er bij lopen schreeuwen... maar er is veeeel meer.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 okt 2004 16:35

Nou Marnix, speciaal voor jou.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 okt 2004 17:02

terug denk naar het oorspronkelijke onderwerp van deze topic
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2004 19:36

Ik vind het wel interessant, waar het nu over gaat... het is een zijspoor maar wel boeiend en leerzaam om over te praten.

En om nou in een nieuw topic van voor af aan te beginnen...

Heej Jas bedankt voor de emoticons ;)

Terug naar “Archief”