Aanwezig bij homohuwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 14 okt 2004 20:48

Brion schreef:
marcel081276 schreef:ik heb getuigenissen van mensen gehoord die eerst homo waren maar door God veranderd zijn

Getuigenissen zijn meestal geen feiten, maar uiterst subjectieve belevenissen.

gefeliciteerd, maar toch is het echt gebeurd.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 okt 2004 22:04

Hallo,
Het is in haar familiekring een tante, en die zullen er zelf wel goed over nagedacht hebben, denk ik.
Dus wie ben jij dan om met allerlei preken aan te komen bij je tante, of niet te gaan omdat je het er niet mee eens bent dat ze lesbisch is.
Dat lijkt mij ietwat arrogant.
Ik zou gewoon wel gaan, anders is het niet aardig.
Hoe je er over denkt is je eigen zaak, en daar hoef je hun niet mee lastig te vallen.
Want als je met alles zo doet in het leven, dan wordt het wel heel moeilijk voor je, want dan kan je met haast niemand meer omgaan, want iedereen heeft wel wat, dingetjes die jij afkeurt.
Maar we zijn allemaal mensen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 okt 2004 22:35

joepie schreef:
Optimatus schreef:Terugkerend naar het topic:
Vergal, verziek, verpest en verstier niet de huwelijksdag van mensen die je uitnodigen en tegelijk homo zijn en ga er gezellig heen of blijf thuis.

Nogmaals, als iemand op mijn huwelijk dergelijke farizeeërstaal zou gaan uitslaan, hij stonde met gezwinde spoed (en eventueel, afhankelijk van zijn verzet, met blauwe plekken) buiten op straat.

Mensen van hetzelfde geslacht kunnen geen huwelijk hebben!
Dus kun je daar ook niet bij aanwezig zijn.
Ik kan alleen erkennen dat wat God ook zou zien als een huwelijk, en dat is tussen man en vrouw! Zo is het al vanaf het begin.
Hij heeft ze tenslotte zo geschapen dat ze mooi in elkaar passen.
Kun je van gelijke geslachten niet zeggen.
Aangezien je in een huwelijk het samen één zijn zult moeten zien, kan er van mensen van hetzelfde geslacht dus nooit van een huwelijk gesproken worden.
En dat is geen farizeeërstaal!

Nou kun jij toch echt niet lezen geloof ik. De inhoudelijke discussie over homoseksualiteit en de (on)toelaatbaarheid op Bijbelse gronden zou dacht ik elders voortgezet worden. Waarom ga je er dan toch op door? :arrow: ander topic
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 okt 2004 22:38

Vergal, verziek, verpest en verstier niet de huwelijksdag van mensen die je uitnodigen en tegelijk homo zijn en ga er gezellig heen of blijf thuis.

Nogmaals, als iemand op mijn huwelijk dergelijke farizeeërstaal zou gaan uitslaan, hij stonde met gezwinde spoed (en eventueel, afhankelijk van zijn verzet, met blauwe plekken) buiten op straat.

Ben jij ineens een roodaanlopend zwelwerk? :roll: je mag homo's niet slaan. nou je, met een bourdon wel, maar niet met een holpijp. Want dat is geen straf.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 okt 2004 22:40

bourdon, holpijp???????????
Comment?
Qui?
Qua?
Quest ce que c'est?????

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 okt 2004 22:48

Mariamagdalena schreef:bourdon, holpijp???????????
Comment?
Qui?
Qua?
Quest ce que c'est?????

dat zijn orgelregisters, waarmee optimatus bruiloftsgasten te lijf gaat. :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 okt 2004 23:12

jas schreef:je mag homo's niet slaan. nou je, met een bourdon wel, maar niet met een holpijp. Want dat is geen straf.

:mrgreen: |:)|

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 okt 2004 00:21

jas schreef:

Ben jij ineens een roodaanlopend zwelwerk? :roll: je mag homo's niet slaan. nou je, met een bourdon wel, maar niet met een holpijp. Want dat is geen straf.

Ik ga die homo's niet te lijf met allerhande orgelpijpen (mochten ze willen ;)), maar mensen die bereid zijn een homohuwelijk met hun "waarschuwingen" te verzieken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 okt 2004 10:17

Ja, dat vind ik dus ook een beetje onbeschoft, om dan op een bruiloft te gaan zeggen dat het eigenlijk niet kan volgens de bijbel.
Blijf dan beter thuis.
Je hoeft niet altijd te zeggen hoe je erover denkt.
Daar zijn fora voor :wink: maar in het dagelijks leven kan het niet, omdat je dan met iedereen ruzie krijgt.

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 19 okt 2004 15:53

Ik zou wel naar de bruiloft komen, behalve als ze het willen laten inzegenen in de kerk. daar zou ik dan niet bij aanwezig zijn.

Het is niet zo dat je er automatisch mee instemd als je naar de bruiloft komt.
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

Terug naar “Archief”