Vrede in Israel en de palestijnse gebieden, kolonisten weg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Quasar

Berichtdoor Quasar » 28 jan 2003 00:10

RPGtB schreef:Ja en daar maken de Arabieren misbruik van door zich overal te vestigen en te broeden als konijnen. Kunnen ze straks al het land opeisen, en dat heeft niets te amken met onderdrukking. In Nederland worden moslims echt niet onderdrukt en toch roept de AEL dat ze gediscrimineerd worden. Op deze wijze kun je de hele wereld wel claimen. Net als Hitler: In Sudetenland wonen ook Duisters en in de Poolse Cooridoor ook und so weiter, und so weiter. Bovendien zit het in de islam ingebakken om te heersen over anderen.

in die landen die je eerst opnoemde waren het allemaal stukken van het oude land dat door moslims werd bewoond, onder de heerschappij van een ander volk. Als dat andere volk die moslims niet goed behandelen is het onderdrukking. En die moslims vonden blijkbaar dat ze niet goed behandeld werden, anders zouden ze niet voor hun onafhankelijkheid gestreden hebben

in die voorbeelden met hitler: ja er wonen duitsers, maar ze vormen niet de meerderheid. Als er wel een meerderheid aan duitsers zou wonen, en die mensen die daar terplekke woonden zouden bij duitsland willen horen, dan hebben ze daar toch het volste recht toe.

de moslims in nederland is een ander verhaal. Zij zijn in nederland komen wonen omdat ze zien dat het goed gaat met nederland, en zij willen ook van die welvaard gebruik kunnen maken. Als je dat wilt zul je je toch moeten aanpassen aan dat land/volk waar je bij wilt horen, en dan moet je zeker niet proberen onafhankelijk te worden. Je mag dan natuurlijk wel een beetje je eigen cultuur bewaren, maar je zult je ook aan moeten passen.
De AEL vind ik ook slecht.

Jij denkt volgens mij heel primitief. nl dat een land het eigendom is van
van één grote baas, bijvoorbeeld een koning, of een dictator.
IN EEN DEMOCRATIE IS HET LAND VAN HET VOLK DAT ER WOONT.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 28 jan 2003 16:29

En dan hebben we het dus nog steeds niet gehad over wat er gebeurd in Zuid- Sudan en andere Afrikaanse landen! GA daar ook eens op in........

En als ik jullie dus goed begrijp dan hebben volgens jullie de Arabieren in 2020 het recht om de randstad op te eisen? De ware inhoud van democratie?

En dat ze er eeuwen langer zouden wonen? Wel.... In Kosovo woonden al langer Slavischen dan Moslim, die zijn er pas tijdens de veldtochten van Sultan Suleiman komen wonen. Dus da's zelfs in dat geval niet waar.
Credo ergo sum

Vanaedhelion
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Vanaedhelion » 28 jan 2003 16:33

Quasar schreef:
RPGtB schreef:Ja en daar maken de Arabieren misbruik van door zich overal te vestigen en te broeden als konijnen. Kunnen ze straks al het land opeisen, en dat heeft niets te amken met onderdrukking. In Nederland worden moslims echt niet onderdrukt en toch roept de AEL dat ze gediscrimineerd worden. Op deze wijze kun je de hele wereld wel claimen. Net als Hitler: In Sudetenland wonen ook Duisters en in de Poolse Cooridoor ook und so weiter, und so weiter. Bovendien zit het in de islam ingebakken om te heersen over anderen.

in die landen die je eerst opnoemde waren het allemaal stukken van het oude land dat door moslims werd bewoond, onder de heerschappij van een ander volk. Als dat andere volk die moslims niet goed behandelen is het onderdrukking. En die moslims vonden blijkbaar dat ze niet goed behandeld werden, anders zouden ze niet voor hun onafhankelijkheid gestreden hebben

in die voorbeelden met hitler: ja er wonen duitsers, maar ze vormen niet de meerderheid. Als er wel een meerderheid aan duitsers zou wonen, en die mensen die daar terplekke woonden zouden bij duitsland willen horen, dan hebben ze daar toch het volste recht toe.

de moslims in nederland is een ander verhaal. Zij zijn in nederland komen wonen omdat ze zien dat het goed gaat met nederland, en zij willen ook van die welvaard gebruik kunnen maken. Als je dat wilt zul je je toch moeten aanpassen aan dat land/volk waar je bij wilt horen, en dan moet je zeker niet proberen onafhankelijk te worden. Je mag dan natuurlijk wel een beetje je eigen cultuur bewaren, maar je zult je ook aan moeten passen.

In welke plaats passen de Moslims zich aan?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 28 jan 2003 16:46

Jongens, terug naar het onderwerp. Je kunt je islamfobie kwijt onder de topic islamieten. Sudan etc. hebben niets met het onderwerp te maken. Voor je gaat afgeven op islamieten, bezoek eerst eens een islamitisch land.

Terug naar het onderwerp dus:
Feit blijft dat de palestijen sedert ongeveer 70 na Chr. en wellicht ook wel langer wonen in wat nu de bezette gebieden zijn. Ik zie dan ook niet welk hoger recht de kolonisten hebben op de grond die zij de palestijnen onteigend hebben.

Puberale reacties als "Israel heeft de zesdaagse oorlog gewonnen en mag er doen wat ze wil" slaan nergens op. Het Duitse opperbevel is in Nurenberg ook veroordeeld voor waar zij verantwoordelijk voor waren in veroverde gebieden. Ook moet je de gegeven voorbeelden met de Duitse bezetting zien zoals ze er staan, niet allerlei dingen erbij gaan halen als vernietiging van de joden etc. Die doen mbt het voorbeeld niet ter zake.

Israel lijkt zich in de bezette gebieden overigens ook steeds meer als een soort Ubermensch te beschouwen met de palestijnen als Untermensch. Juist Israel zou iets van onderdrukking geleerd moeten hebben.

Vanaedhelion
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Vanaedhelion » 28 jan 2003 16:51

FrankB schreef:Terug naar het onderwerp dus:
Feit blijft dat de palestijen sedert ongeveer 70 na Chr. en wellicht ook wel langer wonen in wat nu de bezette gebieden zijn. Ik zie dan ook niet welk hoger recht de kolonisten hebben op de grond die zij de palestijnen onteigend hebben.

Ze hebben het gekocht van die Palestijnen, die het dorre land niet wouden bewerken.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 28 jan 2003 16:51

Ga eerst naar een Islamitisch land.... dat zul jij eens moeten doen. Ik ben in al in Islamitische landen geweest, zoals Indonesie. De Arabieren zijn uit op vernietiging van de staat Israel, Israel niet op de vernietiging van de Arabieren.
Credo ergo sum

Vanaedhelion
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Vanaedhelion » 28 jan 2003 16:53

RPGtB schreef:Ga eerst naar een Islamitisch land.... dat zul jij eens moeten doen. Ik ben in al in Islamitische landen geweest, zoals Indonesie. De Arabieren zijn uit op vernietiging van de staat Israel, Israel niet op de vernietiging van de Arabieren.

Ik ga van de zomer naar Marokko.

Quasar

Berichtdoor Quasar » 28 jan 2003 17:49

RPGtB schreef:En dan hebben we het trouwens ook nog niet gehad over Zuid- Sudan en andere Afrikaanse landen waar zij genocide plegen op minderheden.

We moeten back topic, ik weet het, maar ik wil er nog even op reageren, en dan moeten we misschein maar een nieuwe topic over dit onderwerp openen. Aan jou de eer RPGtB.

maar nog ff een reactie: Dit is zeker heel slecht, en hier moet absoluut iets aan gedaan woden, maar dat geeft israel niet het recht om de palestijnen, die er helemaal niets mee te maken hebben!, te bezetten en onderdrukken.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 28 jan 2003 19:17

Ik zie dus duidelijk dat mensen hier geen oog hebben voor het internationale verband tussen de verschillende conflicten. De wereld globaliseerd, leer ermee leven.
Credo ergo sum

Quasar

Berichtdoor Quasar » 28 jan 2003 21:25

Wat is dan het verband tussen het conflict in israel en dat in Zuid-Sudan?

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 28 jan 2003 22:01

Allebei de ziekelijke Arabische expansiedrift.
Credo ergo sum

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 29 jan 2003 11:26

Vanaedhelion schreef:
groenrondballetje schreef:
Vanaedhelion schreef:
FrankB schreef:Tijd dat je wat leert over internationale regelgeving. De tijd dat de overwinnaar automatisch eigenaar werd van het veroverde land is reeds lang voorbij.
Noem nou eens 1 argument waaruit blijkt dat de kolonisten geen bezetters zijn van andermans land maar daar volledig rechtmatig rondlopen en dat het niet hun schuld is dat de palestijnen hen als gewapende bezetters van hun land zien.

De kolonisten lopen daat rechtmatig rond. Want toen de joden tijdens en na WO II naar Palestina gingen hebben ze van de Palestijnen grond gekocht, ze moesten veel geld neerleggen voor de meest onvruchtbare gronden die er maar waren. Door hard werken hebben ze er iets van gemaakt. Toen die Palestijnen dat zagen, toen wilden zij die grond opeens
weer terug. Maaar dat gaat zomaar niet.!!

Dit klinkt als een belangrijk argument, dat voor mij nieuw is. Heb je een link of andere bron naar die koop-akte, zodat we dit (1) kunnen controleren, (2) kunnen zien van wie er gekocht is; en (3) welke stukken grond gekocht zijn :?:

Dit heeft een geschiedenisleraar tijdens een geschiedenisles verteld. En dit was op de Ichtus Mavo in Veenendaal, het lijkt mij sterk dat die man dit verzonnen heeft.

(1) Ik ben ook leraar op de universiteit, maar errare humane est; :wink:

(2) waren de verkopers ook de rechten om de grond te verkopen; ik bedoel waarom bleven na de verkoop nog zoveel mensen wonen; :roll:

(3) is het gehele grondgebied verkocht, of slechts een deel; :?:

(4) is het verkocht met de mogelijkheid dat de kopers hier een eigen land zouden beginnen (het is bv in Nederland onmogelijk dat ik mijn grond verkoop en dat iemand daar een eigen staat begint ...)
8)

Dit lijken mij toch belangrijke argumenten ... :oops:

John

Quasar

Berichtdoor Quasar » 29 jan 2003 19:14

RPGtB schreef:Allebei de ziekelijke Arabische expansiedrift.

De ziekelijke expansie drift van de joden, zij hebben palestina gekoloniseerd. De palestijnen willen gewoon eigen baas zijn in het gebied waar ze wonen.

Quasar

Berichtdoor Quasar » 29 jan 2003 19:30

RPGtB schreef:En als ik jullie dus goed begrijp dan hebben volgens jullie de Arabieren in 2020 het recht om de randstad op te eisen? De ware inhoud van democratie?

En dat ze er eeuwen langer zouden wonen? Wel.... In Kosovo woonden al langer Slavischen dan Moslim, die zijn er pas tijdens de veldtochten van Sultan Suleiman komen wonen. Dus da's zelfs in dat geval niet waar.

Als er in de randstad alleen nog maar moslims zouden wonen, en geen nederlanders meer, dan is het idd logisch dat het door moslimse volsvertegenwoordigers geregeerd wordt.

Neem nou amerika. Het is verschrikkelijk hoe de europeanen het land van de indianen afgepakt hebben en de indianen onderdrukt hebben, maar daar is nu niks meer aan te doen, en het zou nu belachelijk zijn om te zeggen dat de indianen het land mogen regeren omdat hun de oorspronkelijke bewoners zijn. Nu is het over grote deel van de mensen van europese afkomst, en is de cultuur gebaseerd op de europese cultuur, en hun regering is dus ook een regering die de cultuur van het volk heeft.
Als over twintig jaar nederland de cultuur van de moslims zou hebben, dan zou er ook een regering moeten komen van die cultuur.
Maar ik ben er vrij zeker van dat dat niet gaat gebeuren, omdat de moslims nog ver in de minderheid zijn, en of ze willen of niet, op den duur zullen er toch steeds meer integreren in de nederlandse cultuur.

Quasar

Berichtdoor Quasar » 29 jan 2003 19:33

Dat van die sultan is kolonisatie, en dat is slecht. Net als de kolonisatie van palestina slecht is.

Terug naar “Archief”