Wereldmijding/Wereldse zaken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 okt 2004 21:42

Brion schreef:Sorry, ik ken de teksten van die "apre-ski" liedjes niet, dus ik kan het niet beoordelen.

Wees daar maar blij om. Zelfs met een paar liter bier achter de kiezen kan ik dat plebejische dronkenmansgebazel niet aanhoren.. :shock:

Ik begrijp ook niet dat die cd´s nog zo goed verkopen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 13 okt 2004 21:45

Misschien ligt het aan het niveau van de samenleving? Meer als de helft van de jeugd ontsteigt met moeite het niveau van TMF.
Tis enorme dwaasheid om als kerk dat als uitgangspunt te hebben, om de diensten ook omlaag te brengen tot dat niveau.
(Zo das weer on-topic)

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 21:57

kurtyo schreef:Ik denk dat ik onder de noemer 'wereldgelijkvormig' val en ik moet zeggen dat ik er niet echt last van heb.

De Heere kan nog blinde ogen openen, hoor. Dan ga je er last van krijgen. Moge de Heere dat ons nog schenken.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 13 okt 2004 22:02

caprice schreef:
kurtyo schreef:Ik denk dat ik onder de noemer 'wereldgelijkvormig' val en ik moet zeggen dat ik er niet echt last van heb.

De Heere kan nog blinde ogen openen, hoor. Dan ga je er last van krijgen. Moge de Heere dat ons nog schenken.

Nou.... liever niet... ik blijf veel liever wereldgelijkvormig zolang ik maar niet wereldgelijkinhoudelijk ben.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 okt 2004 22:03

Aragorn schreef:
Brion schreef:Sorry, ik ken de teksten van die "apre-ski" liedjes niet, dus ik kan het niet beoordelen.

Wees daar maar blij om. Zelfs met een paar liter bier achter de kiezen kan ik dat plebejische dronkenmansgebazel niet aanhoren.. :shock:

Ik kan om sommige liedjes best lachen (moet wel Duits- of Tiroolstalig zijn).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 22:05

Socrates schreef:
caprice schreef:

Nou.... liever niet... ik blijf veel liever wereldgelijkvormig zolang ik maar niet wereldgelijkinhoudelijk ben.

Daar komt openbaar dat wij (met mijzelf meegerekend) helemaal geen behoefte hebben om de Heere te leren kennen, maar Zijn dienst is de beste dienst!

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 13 okt 2004 22:08

caprice schreef:
Socrates schreef:
caprice schreef:

Daar komt openbaar dat wij (met mijzelf meegerekend) helemaal geen behoefte hebben om de Heere te leren kennen, maar Zijn dienst is de beste dienst!

Waar baseer je dat op? (dat wij geen behoefte hebben om de Heere te leren kennen...) en vooral, waarom denk je dat op te maken uit mijn antwoord?

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 okt 2004 22:12

Optimatus schreef:
Aragorn schreef:

Ik kan om sommige liedjes best lachen (moet wel Duits- of Tiroolstalig zijn).

Oke, Anton aus Tirol vind ik ook nog tot daar aan toe en kan ik soms nog wel waarderen. Maar alle persiflages op bestaande (toch al kansloze) nummers, waarbij luidkeels met dubbele tong nietszeggende refreinen als "ik wil ook zo´n broek met van die zakken aan de zijkant" eindeloos gescandeerd worden, nee.. :|

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 22:17

Socrates schreef:
caprice schreef:
Socrates schreef:
caprice schreef:

Waar baseer je dat op? (dat wij geen behoefte hebben om de Heere te leren kennen...) en vooral, waarom denk je dat op te maken uit mijn antwoord?

Ik schreef de wens of dat de Heere onze blinde ogen nog eens zou willen openen voor het ongeluk waar we in leven (de wedergeboorte).
Jouw reactie daarop was: 'Nou.... liever niet.........'.

Dat is wel duidelijk, denk ik?

Wij zijn haters van God en haters van onze medemensen na de val in het paradijs.
Laatst gewijzigd door caprice op 13 okt 2004 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 okt 2004 22:18

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen.

In feite zeg Socrates gewoon dat hij "wel in de wereld, maar niet van de wereld" is/wil zijn.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 13 okt 2004 22:25

Nou... ik meende aan de reactie van Caprice op te maken dat hij vormen dusdanig veelzeggend vindt dat hij ze maatgevend acht voor wedergeboorte.

En daar kan ik niet in meegaan. Dat is eigenlijk alles wat ik wilde zeggen :)

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 22:27

Socrates schreef:Nou... ik meende aan de reactie van Caprice op te maken dat hij vormen dusdanig veelzeggend vindt dat hij ze maatgevend acht voor wedergeboorte.

Van nature liggen we allemaal in de wereld, dood in zonden en misdaden, en als we als naam-christen wereldgelijkvormig zijn, is het dan geen tijd om daar aan ontdekt te worden?

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 13 okt 2004 22:30

caprice schreef:
Socrates schreef:Nou... ik meende aan de reactie van Caprice op te maken dat hij vormen dusdanig veelzeggend vindt dat hij ze maatgevend acht voor wedergeboorte.

Van nature liggen we allemaal in de wereld, dood in zonden en misdaden, en als we als naam-christen wereldgelijkvormig zijn, is het dan geen tijd om daar aan ontdekt te worden?

Ik denk dat het een stuk zinvoller is om aan je naam-christen-zijn ontdekt te worden dan aan je wereldgelijkvormigheid.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 22:32

Socrates schreef:
caprice schreef:

Ik denk dat het een stuk zinvoller is om aan je naam-christen-zijn ontdekt te worden dan aan je wereldgelijkvormigheid.

Zeker, maar zo valt wereldgelijkvormigheid in gedachten, woorden en werken niet goed te praten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 okt 2004 22:38

caprice schreef:
Socrates schreef:
caprice schreef:

Zeker, maar zo valt wereldgelijkvormigheid in gedachten, woorden en werken niet goed te praten.

Zonder weer voor de bekende Griekse wijsbeer te willen spreken, dacht ik dat hij het had over wereldgelijkvormigheid qua vorm en niet qua inhoud (dus niet in gedachten, woorden en werken).

Terug naar “Archief”