Islamieten...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 28 jan 2003 15:43

volgens hun geloof niet, maar hun geloof is een lege huls.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 28 jan 2003 15:44

Jij vind het christedom het 'Enige Geloof' en al de ander kraak je af. Dat is vreselijk intolerant.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 28 jan 2003 16:00

wat ben je lekker voorspelbaar Meuser!
had nu precies verwacht dat nu mijn "intollerantie" aan het licht kwam.
ja gelukkig geloof ik dat alleen Christus ons kan redden.
en ik kraak de islam niet af, alleen ik zou die mensen graag een levend geloof gunnen.
de islam is leeg, liefdeloos.
maar daarom heb ik echt geen hekel aan islamieten, die respecteer ik net zo goed als ik ook jou respecteer.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 28 jan 2003 16:02

Dus jij respecteert de mensen, maar hun geloof vind je fout? Ik vind hun geloof ook niet goed. Maar dan hoef je nog niet zulke standpunten te hebben.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 28 jan 2003 16:14

nou snap ik je even niet Meuser.
Ik zeg dat ik islamieten als mensen respecteer, maar hun geloof fout vind.
en jij zegt hun geloof ook niet goed te vinden.

Wat is dan het probleem?

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 28 jan 2003 16:26

Zulk intollerant gedrag mag niet getollereerd worden

Jahaha... nu word je dus zelf intolerant. Dus als een moslim roept dat christenen en joden lager zijn dan honden en varkens, dan moet ik dat tolereren en als Cybercurse zegt dat Marokanen wel eens in Opsporing Verzocht komen niet? Rare logica en bovendien: volgens mij is het eerste toch discriminerender dan het laatste......... je kunt er toch gewoon niet om heen dat Marokanen in opsporing verzocht komen, er komen daar niet alleen MArokanen, maar ze komen er ook.
Credo ergo sum

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 28 jan 2003 17:01

RPGtB schreef:
Zulk intollerant gedrag mag niet getollereerd worden

Jahaha... nu word je dus zelf intolerant. Dus als een moslim roept dat christenen en joden lager zijn dan honden en varkens, dan moet ik dat tolereren en als Cybercurse zegt dat Marokanen wel eens in Opsporing Verzocht komen niet? Rare logica en bovendien: volgens mij is het eerste toch discriminerender dan het laatste......... je kunt er toch gewoon niet om heen dat Marokanen in opsporing verzocht komen, er komen daar niet alleen MArokanen, maar ze komen er ook.

Hoe weet je dat die personen op Opsporing Verzocht moslim zijn? Dat ze een buitenlands tintje hebben, ok, dat gebeurt, maar naar mijn inziens om andere redenen. En sommige mensen die er buitenlands uitzien zijn eigenlijk geintegreerde Nederlanders hoor.
CC's uitspraak klonk wel heel erg bevooroordeeld en het schoot me in het verkeerde keelgat. Ik zal pas weer op zijn posts reageren als hij zijn excuses aanbied.
Mijn uitspraak over intolerantie van intolerantie is een kleine paradox, maar je begrijp de strekking best.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 28 jan 2003 17:07

CC heeft alleen gezegd dat er Marokanen in komen niet hoeveel of dat het allemaal Marokanen zouden zijn, volgens mij moet je het dus maar nog eens lezen. En nog steeds heb je niet verteld waarom ik het moet toleren als El Mumni mij zegt dat ik lager ben dan honden en varkens.....
Credo ergo sum

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 28 jan 2003 19:03

En nog steeds heb je niet verteld waarom ik het moet toleren als El Mumni mij zegt dat ik lager ben dan honden en varkens.....

Nou ja... dat zou je wel eens niet prettig kunnen vinden. Maar je moet wel erg nuanceren en niet denken dat iedere moslim El Mumni gelijk geeft.
Hetzelfde geld trouwens voor dingen die in christelijke kerken worden gepreekt. Luister daar ook kritisch naar.
Nou ja... over het algemeen telt gewoon voor iedereen:
Think for yourself.... question authority. :roll:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 29 jan 2003 01:35

Hoe weet je dat die personen op Opsporing Verzocht moslim zijn? Dat ze een buitenlands tintje hebben, ok, dat gebeurt, maar naar mijn inziens om andere redenen. En sommige mensen die er buitenlands uitzien zijn eigenlijk geintegreerde Nederlanders hoor.
CC's uitspraak klonk wel heel erg bevooroordeeld en het schoot me in het verkeerde keelgat. Ik zal pas weer op zijn posts reageren als hij zijn excuses aanbied.
Mijn uitspraak over intolerantie van intolerantie is een kleine paradox, maar je begrijp de strekking best.

Muhaha, m'n excuses aanbieden??

Ok, ik weet niet of die mensen wel/niet moslim zijn. Statistisch is de kans echter bijzonder groot dat er iedere uitzending weer de nodige moslims tussen zitten, denk je niet dan?

Ben je het met de volgende stelling wel eens storyteller (hoe toepasselijk die naam...) "Het gros van de misdrijven, getoond op televisie door Opsporing Verzocht, wordt begaan door ALLOCHTONE daders!" (het lijkt me duidelijk dat je daar niet omheen kunt).
Deze stelling ga ik zeker niet nuanceren omdat ik zeker ben van m'n gelijk. Iedereen begrijpt dat niet alle allochtonen misdadigers/crimineel zijn, dus dat hoef ik je ook niet uit te leggen neem ik aan (dat ik dat besef).

ps. mocht je opeens wel weer op mijn posts willen reageren doe dat dan ajb wél gefundeerd..!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 04 feb 2003 15:04

Mooi stukje:

Een van de oorzaken van de teloorgang van het Romeinse Rijk was dat zij intern zeer verzwakt was. Deze verzwakking werd versterkt door het toelaten van grote groepen "barbaren". Deze stammen vestigden zich binnen de grenzen van het het Romeinse Rijk en in ruil voor militaire steun tegen de vijanden van Rome. Echter de zwakte van Rome werd kwam door deze afhankelijkheid hopeloos bloot te liggen, en de "bevriende" stammen waren onbetrouwbaar. Rome was niet in staat het tij te keren en te zwak door haar eigen interne twisten.
Binnen 1 generatie viel Rome toen de barbaarse stammen aan de wandel gingen.

Terug naar “Archief”