Berichtdoor joepie » 13 okt 2004 09:59
Je mag volgens mij best wijn drinken en vrolijk zijn. Want een goed glas wijn verheugt het hart.
Staat b.v. in Psalm 104: Hij doet het gras ontspruiten voor het vee,
het groene kruid ter bewerking door de mens,
brood uit de aarde voortbrengende
15 en wijn, die het hart des mensen verheugt,
het aangezicht doende glanzen van olie;
ja, brood, dat het hart des mensen versterkt.
Maar je te buiten gaan aan drank is weer niet goed, en daaraan zou je je wereldgelijk vormig maken als je dat dus wel doet.
b.v. Jesaja 5:11 Wee hun die reeds des morgens vroeg bedwelmende drank zoeken; die laat in de nacht opblijven, terwijl de wijn hen verhit.
Of:
22 Wee hun die helden zijn in het drinken van wijn en dapperen in het mengen van bedwelmende drank;
Daarom denk ik dat je gerust een apres ski of een gala zou mogen houden als je het maar op de Christelijke manier doet.
Zo is een wereldse bruiloft ook heel iets anders dan een Christelijke bruiloft (hoop ik)
Met wat je doet en hoe je het doet moet je ook een licht zijn naar de wereld toe.
Laat maar zien dat je als Christen ook gerust feest kunt vieren en vrolijk zijn zonder dat je daarvoor dronken moet worden.
En dat je een feest ook op een Christelijke manier afsluit, door met elkaar aan het einde van de avond iets te lezen, of te zingen en God te danken voor het mooie feest. Als je dat kunt en doet lijkt het me heel prettig om te feesten.